دسته‌بندی نشده

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

اگر کلمه خرید بیت کوین را به فارسی سرچ کنید قطعا از نتایج آن شگفت زده خواهید شد! در مهرماه سال ۹۶ با بلاک شدن حساب کاربران ایرانی در سایت بیترکس میلیون‌ها دلار از دارایی ایرانیان بلوکه شد و از آن زمان صرافی های ایرانی به شکل قارچی به وجود آمدند. این باعث شده انتخاب یک صرافی معتبر با معیار های مناسب سخت تر شود.

یکی از سوالاتی که کاربران این روز ها از ما زیاد می پرسند این است که در چه صرافی عضو شویم؟ کدام صرافی معتبر ترین صرافی ایران است؟ آیا تاکنون صرافی ایرانی توانسته مجوز خرید و فروش بیت کوین بگیرد؟ آیا صرافی های ایرانی به نسبت صرافی های خارجی امنتر هستند؟ این ها سوالاتی است که قرار است در این صفحه آنها را پاسخ دهیم. کارشناسان میهن سیگنال ساعت ها وقت گذاشته اند تا معیار های مختلفی را به این مقایسه بیافزایند.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال جاییست که در آن میتوانیم ارز های دیجیتالی مثل بیت کوین ، اتریوم و سایر آلت کوین ها را در آن خرید و فروش کنیم. قیمت این ارزها به دلیل ماهیت غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال در هر صرافی متفاوت است. لذا انتخاب بهترین صرافی با کمترین کارمزد بسیار اهمیت دارد.

قانون ایران درباره صرافی های چه میگوید؟ آیا صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا مشخص هستند؟

قبل از معرفی صرافی های معتبر باید بدانید  طبق آخرین قوانین ، ایران هنوز خرید و فروش بیت کوین را به رسمیت نشناخته است و برای آن قوانین شفافی وضع نکرده. طبق آخرین بروز رسانی اظهارات پلیس فتا:

درحال حاضر برای این مبحث جرم انگاری انجام نشده است ولی هنوز هم ورود به حوزه و بازار ارز های دیجیتال برای بانک ها ، موسسات مالی و صرافی ها غیر مجاز است.[منبع: پلیس فتا]

لذا نمیتوان به صورت مستقیم لیستی از صرافی های ارزدیجیتال با مجوز قانونی ایران و صرافی های ارزدیجیتال بدون مجوز قانونی ایران نوشت. اما شاید درگاه پرداخت مستقیم، دفتر کار ثابت، مجوز در زمینه های مالی و شرکت در جشنواره ها و نمایشگاه های قانونی را بتوان نشان از عدم غیر قانونی بودن صرافی ها دانست.

صرافی های ایرانی به سرعت در حال گسترش هستند و شناخت معتبر ترینشان بسیار سخت است.

همانطور که گفتیم هنوز در این زمینه خلا قانونی وجود دارد و بسیاری از صرافی ها مثل کریپتولند و … اقدام به بلاکه کردن حساب های کاربران کرده‌اند. لذا توصیه میکنیم اگر قصد خرید و فروش در صرافی های ایرانی دارید، قبل از ثبت نام در هر صرافی حتما قوانین آن را به طور کامل ملاحظه نمایید که دچار مشکل نشوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آیا بیت کوین در ایران قانونی است؟ را بخوانید.

صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پاسخ این سوال کاملاً منحصر به فرد است است، همانطور که مثلاً یک فرد استفاده از خودروی داخلی را مناسب تر از خودروهای خارجی می داند و دیگری برعکس. بنابراین ما با استفاده از چند معیار مهم به بررسی معتبرترین و بهترین صرافی های ایرانی و خارجی می‌پردازیم. این معیار ها در پایان این مقاله ذکر شده‌اند.

اگر حرفه ای هستید و یا هیچ وقت به صرافی‌های ایرانی نمی توانید اعتماد کنید بهتر است از صرافی های خارجی استفاده کنید. کوکوین، کوینکس و  بایننس بهترین صرافی های خارجی ارزدیجیتال برای ایرانیان هستند. در غیر این صورت کافیست ادامه این مقاله را بخوانید تا با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا شوید.

مقایسه صرافی های ارزدیجیتال ایرانی

بهترین صرافی برای ایرانی ها در ادامه این مطلب معرفی می شوند:

صرافی اکسکوینو

اکسکوینو یکی از معتبرترین و در عین حال محبوب ترین صرافی های ارزدیجیتال است که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده و امروز توانسته تاییدیه معاونت علمی ریاست جمهوری را کسب کند. هرچند صرافی ها مکان امنی برای نگهداری ارزهای دیجیتال نیستند اما این صرافی از کیف پول های پیشرفته ترکیبی سخت افزاری استفاده میکند تا خیال کاربرانش را کاملا آسوده کند.
در این صرافی حدود 70 رمزارز قابل خرید و فروش است و پشتیبانی این سایت به صورت شبانه روزی تلفنی و تیکتی است. همچنین دفتر ثابت این سایت واقع در کامرانیه جنوبی تهران است و حدود 30 نیروی متخصص جوان در آن مشغول فعالیت هستند.

نگاه کلی به محیط معاملات در صرافی اکسکوینو

اگر اهل هیجان و رقابت و مسابقه هستید، اکسکوینو با مسابقات متعدد و جوایز ارزنده بهترین گزینه برای شماست!

مزایای صرافی اکسکوینو:
تاییدیه معاونت علمی ریاست جمهوری
قیمت منصفانه بین تمامی صرافی های ارزدیجیتال ایرانی
دارای اپلیکیشن موبایل با رابط کاربری آسان
امکان معامله بیش از 70 رمزارز برتر بازار
دارای سیستم کارمزد هوشمند
قرعه کشی ماهیانه و اهدای جوایز
معایب صرافی اکس کوینو:
سخت گیری در مراحل احراز هویت و فعال‌سازی حساب کاربری
عدم دریافت پیامک دو عاملی در بعضی از ساعات شبانه روز
نبود فضای آزمایشی (تست نت)
طبق صحبت های انجام شده با صرافی اکسکوینو، اگر کاربران میهن سیگنال از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام در این صرافی کنند و به اندازه 10 دلار در ماه اول معامله انجام دهند، حسابشان به صورت اتوماتیک و بدون هیچ قرعه کشی 100 هزار تومان شارژ خواهد شد! برای ثبت نام و دریافت جایزه اینجا کلیک کنید.
صرافی نوبیتکس

نوبیتکس خود را اولین بستر دانش‌بنیان تبادل رمز ارزها با تاییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری معرفی می کند. یکی از مزایای این صرافی پشتیبانی از حداقل 25 ارز برتر است که انتخاب شما را برای خرید و فروش آزاد میکند. این صرافی هر هفته مسابقه های متنوعی در شبکه های اجتماعی برگزار میکند. موجودی نقدینگی این صرافی بسیار بالاست و میتواند در صورتی که حسابتان از بانک سپه باشد، مبالغ بالا را هم مبادله کنید.

نگاه کلی به محیط معاملات در صرافی نوبیتکس

کارمزد معاملات در این سایت به صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می شود، مثلاً اگر مبتدی باشید کارمزد اولین معاملات شما حدود ۰.۰۳۵% خواهد بود. اگر نوتیفیکیشن تلگرام نوبیتکس را فعلا کنید، میتوانید در جشنواره های نوبیتکس برای مدت محدودی با کارمزد نزدیک صفر معامله کنید. همچنین معاملات به صورت جفت ارز یعنی مثلاً بیت کوین در مقابل تتر با کارمزدی در حدود ۰.۰۱۵% محاسبه خواهد شد. یکی از مزایای این صرافی این است که بدون احراز هویت سفت و سخت می‌توانید به صورت محدود در آن خرید و فروش کنید. همچنین برای شرکت ها حساب ویژه‌ای در نظر می گیرند که کارمزد آن مناسب تر است.

دقت کنید برای احراز هویت صرافی نوبیتکس شما به اسکن رنگی کارت ملی خود نیاز خواهید داشت. حداقل خرید و فروش در این صرافی 300 هزار تومان است که مبلغ نسبتا بالایی است.

بعد از احراز هویت شما به صورت خودکار وارد سطح دوم حساب کاربری میشوید. اگر بخواهید میتوانید حساب خود را به سطح تریدر ارتقا دهید. تفاوت این سطح با سطوح عادی این است که در حساب تریدر کاربران اجازه برداشت رمزارز از نوبیتکس را ندارند و تنها می‌توانند اقدام به واریز رمزارز، واریز ریالی و برداشت ریالی نمایند. در عوض با فعال کردن این سطح از سقف‌های واریز و برداشت بالاتر و کارمزد معاملاتی پایین‌تری برخوردار خواهید شد. اگر از لینک مخصوص میهن سیگنال استفاده کنید میتوانید از تخفیف کارمزد هم برخوردار شوید.

طبق لینکدین شرکت نوبیتکس حداقل 43 کارمند به صورت رسمی در این صرافی مشغول به کارند که نشان دهنده جدیت این صرافی نسبت به سایر رقبای خود است.

مزایای مهم صرافی نوبیتکس :
وجود بازار آزمایشی یا تست نت(testnet)
تعداد ارز بالا با پشتیبانی از سگویت، لایتنینگ و فناوری های جدید
نگهداری داراییها به شکل کاملا سرد (cold storage) و ایمن بودن داراییها در برابر حملات
 ساختار چند امضایی نوبیتکس و نبود امکان کلاهبرداری
حساب مخصوص شرکتی، ویژه و تریدر
پشتیبانی آنلاین و سریع
احراز هویت سریع
مسابقه و جشنواره های با کارمزد صفر
درآمد زایی به شیوه رفرالی
معایب مهم صرافی نوبیتکس :
رابط کاربری و گرافیک بسیار گیج کننده
کندی روند احراز هویت در مواقع شلوغی
کد امنیتی ورود بسیار گیج کننده
اگر از لینک ویژه کاربران میهن سیگنال در صرافی نوبیتکس ثبت نام کنید، 10 درصد در اولین معاملات خود تخفیف کارمزد دریافت میکنید. برای دریافت تخفیف فقط کافیست اینجا کلیک کنید.
صرافی والکس

صرافی والکس کار تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران است که در سال های اخیر در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته اند. به ادعای این سایت حدود ۸۶ هزار کاربر در آن مشغول به ترید ارز های دیجیتال هستند. والکس هدف سایت خود را ایجاد بستری امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی مشتریان می‌داند.این سایت هم از ورود دو مرحله ای استفاده می کند و در حال توسعه اپلیکیشن موبایلش است. تایید هویت در این سایت کمی سختگیرانه است اما نیاز به کلیپ سلفی نیست. فقط یک عکس حاوی مشخصات و تعهد نامه کفایت می کند و حساب کاربری شما تایید می شود. البته باید توجه داشته باشید برای تایید احراز هویت شما نیاز به یک خط ثابت خواهید داشت که با تعیین وقت قبلی به شما تماس بگیرند. خوشبختانه در این جدول زمانی روز های تعطیل و ساعات غیر رسمی هم ویژه شاغلین وجود دارد.

در تجربه اولیه کارشناسان میهن سیگنال در استفاده از والکس، مشکل اصلی تعویض پایه های بازار بود. مثلا شما وارد قسمت ترید بیت کوین می شوید و میخواهید کمی بیت کوین بخرید، اما به طور پیشفرض پایه بازار بیت کوین- ریال است. زمانی که پایه بازار را تغییر می دهید نمودار قیمتی به طور کامل عوض می شود و گاهی در این میان تعویض سایت دچار اختلال می شود.

البته نا گفته نماند یکی از بهترین ویژگی های والکس سفارش گذاشتن در قیمت هایی خارج از تعرفه لحظه‌ای است، به این منظور اگر مثلا بیت کوین 65 هزار دلار است، شما می توانید اردر فروش را روی 70هزار دلار بگذارید و اگر خریداری با این قیمت پیدا شد، اردر شما بسته می شود. در حالی که در اکثر صرافی ها شما باید با قیمت لحظه ای آن ارز دیجیتال بر روی تابلو خرید و فروش کنید، که این باعث می شود برای سود کردن زمان زیادی را صرف پیدا کردن قیمت مناسب کنید.

نگاه کلی به محیط معاملات در صرافی والکس

برداشت از حساب های ریالی حدود ۷۲ ساعت به وسیله سامانه ساتنا طول خواهد کشید و نرخ کارمزد معاملات در این در این سامانه با توجه به معاملات شما در ۳ ماه اخیر محاسبه خواهد شد. نرخ کارمزد حداکثر ۰.۴ % خواهد بود و با انجام معاملات و افزایش سرمایه کمتر هم خواهد شد. همچنین کمترین مبلغ سفارش گذاری 100 هزار تومان است.

مزایای مهم صرافی والکس :
رابط کاربری و گرافیک بسیار عالی
پشتیبانی از ارزهای پر طرفدار مثل دوج کوین و کاردانو و …
پشتیبانی آنلاین و سریع
احراز هویت سریع و استفاده از ربات
مسابقه و جشنواره های با کارمزد صفر
درآمد زایی به شیوه رفرالی
معایب مهم صرافی والکس :
زمان برداشت از حساب با توجه به عملکرد پایا ممکن است تا یک روز کاری طول بکشد
نداشتن اپلیکیشن موبایل
نبود فضای آزمایشی (تست نت)
نداشتن پشتیبانی به صورت تلفنی
طبق جلساتی که با صرافی والکس داشتیم، اگر کاربران میهن سیگنال از لینک مخصوص ما ثبت نام کنند دو معامله اولشان با کارمزد صفر در نظر گرفته خواهد شد! این فرصت طلایی را از دست ندهید و همین الان از طریق این لینک ثبت نام کنید.
صرافی اکسیر

این صرافی ادعا می کند کیف پول های آنلاینش از سرویس های فوق امن شرکت آمازون استفاده می کند که دارای دسترسی چند لایه و محافظت شده است. در این سایت سطوح کاربران به پنج دسته تقسیم شده که برای مبتدیان حدود ۰.۰۲۵% کارمزد می گیرد. صرافی اکسیر دارای پشتیبانی تلفنی و تیکتی است و شرایط استفاده از خدمات و تعهدات کاربران در آن به صورت شفاف موجود است.

متاسفانه این سایت اصلا ظاهر زیبا و ساده ای ندارد و شاید کارکردن با آن برای کاربران مبتدی بسیار گیج کننده باشد. اما در مقابل نرم افزار مخصوص موبایل دارد و شما میتوانید به آسانی با موبایل خرید و فروش کنید.

نگاه کلی به محیط معاملات در صرافی اکسیر

کمترین مبلغ سفارش گذاشتن در صرافی اکسیر 100 هزار تومان است و از 15 ارز دیجیتال برتر پشتیبانی می کند. در حال حاضر اکسیر رتبه 578 الکسای ایران را دارد و از سال ۲۰۱۸ مشغول به کار است. در باب امنیت نگه داری رمز ارزها در کیف پول های اکسیر آمده است که :

تمامی سرورها و کیف پول اکسیر در برابر حملات DDOS مقاوم می باشند. همچنین جهت امنیت بیشتر بخش عمده دارایی های کاربران اکسیر به صورت آفلاین نگهداری میگردد و فقط بخش کوچکی از دارایی ها بر روی کیف پول آنلاین قرار دارد که بر روی سرویس های فوق امن AWS متعلق به شرکت آمازون نگهداری می شوند.
که اگر ادعای فوق صحیح باشد، میتوان گفت اکسیر امن ترین صرافی ارز دیجیتال ایران است.
مزایای مهم صرافی اکسیر:
پشتیبانی از ارزهای متنوع 
پشتیبانی از شبکه های بلاک چین مختلف
درآمد زایی به شیوه رفرالی
اطلاع رسانی درمورد رفع باگ های سایت
معایب مهم صرافی اکسیر :
رابط کاربری و گرافیک بسیار ضعیف
کندی اپلیکیشن موبایل
نبود فضای آزمایشی (تست نت)
صرافی ‏رابین کش

یکی از جدیدترین صرافی های ارزدیجیتال ایرانی صرافی به نام رابین کش است که ابزار های جدید و منحصر به فردی دارد. مثلا برای اولین بار یک صرافی ایرانی توانسته قابلیت های Limit, Stop-limit و Market را در بازار های خود پیاده سازی کند. به کمک این قابلیت شما میتوانید برای معاملات خود حد ضرر و حد سود ایجاد کنید و بدون نیاز به نظارت بر قیمت، معاملات خود را اتوماتیک کنید.

نگاه کلی به محیط معاملات در صرافی رابین کش

همچنین این صرافی از شبکه های شبکه TRC 20 و ERC 20 و BEP2 پشتیبانی میکند؛ پس در انتقال ارزهای خود مجبور نیستید تنها کارمزد بالای شبکه اتریوم را بپردازید. همچنین وجود شبکه BEP2 باعث می شود کلیه توکن های بر بستر بایننس مثل بایننس کوین را مستقیما ترید کنید.
این صرافی حتی سخت‌افزارها و اکسسوری‌های مرتبط با کیف‌پول و ارزهای دیجیتال را نیز برای کاربران خود جمع‌آوری کرده‌است تا این نیاز استفاده‌کنندگان از این پلتفرم را هم پوشش دهد.
اما شاید کلیدی ترین قابلیت صرافی رابین کش را بتوان وجود بازار های آزمایشی برای شروع معاملگران تازه وارد دانست. همچنین وجود اطلاعات تماس و آدرس دقیق دفتر شرکت باعث اعتماد بیشتر کاربران به این صرافی جوان می شود.

همچنین اگر اهل هیجان و مسابقه هستید پیشنهاد میکنم مسابقه های این صرافی را از شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا برنده جوایز این مسابقات شوید.

مزایای مهم صرافی رابین کش:
رابط کاربری و گرافیک عالی
داشتن فضای آزمایشی
پشتیبانی از ارزهای متنوع 
درآمد زایی به شیوه رفرالی
معایب مهم صرافی رابین کش:
نداشتن اپلیکیشن
صرافی ‏بیتستان

صرافی آنلاین بیتستان توسط شرکت ویرا ارتباط گستر امین با شماره ثبت ۵۵۴۵۰۷ ایجاد شده و امکان معامله حدود 60 ارز دیجیتال برتر را دارد. این صرافی در معاملات خود کارمزد 1.5% میگیرد که می توان گفت بالاترین نرخ کارمزد در بین صرافی های ایرانی است. این صرافی کیف پول ندارد و زمانی که شما خرید میکنید باید مستقیما آدرس کیف پول خود را وارد نمایید.

نگاه کلی به محیط معاملات در صرافی بیتستان

همچنین این سایت دارای پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته است که مشکلات احتمالی شما را رفع میکند. در لینکدین این سایت 29 کارمند رسمی آن معرفی شده که نشان دهنده تیم قدرتمند بیتستان است.  دفتر مرکزی این صرافی در دانشکده‌ی مدیریت دانشگاه تهران قرار دارد و این شاید باعث دلگرمی کاربران جدید شود.

مزایای مهم صرافی بیتستان:
رابط کاربری و گرافیک عالی
پشتیبانی از ارزهای برتر
امکان معامله بیش از 60 ارزدیجیتال
معایب مهم صرافی بیتستان:
نداشتن اپلیکیشن
نداشتن کیف پول داخل صرافی
نبود فضای آزمایشی (تست نت)
کارمزد بسیار بالا(تقریبا 10 برابر رقبا)
صرافی رمزینکس

در نگاه اول صرافی رمزینکس بسیار بسیار زیباست! رمزینکس امکان مبادله حدود 24 ارز دیجیتال برتر را فراهم میکند که تعداد قابل قبولی است. کارمزد معاملات در این صرافی از ابتدای ثبت نام حدود 0.3% است که نسبت به رقبا مبلغ واقعا بالاییست.

نگاه کلی به محیط معاملات در صرافی رمزینکس

رمزینکس دارای مقالات آموزشی بسیار با کیفیتی است که ارزش مطالعه دارد. حداقل مبلغ سفارش گذاری در این صرافی 100 هزار تومان است که مبلغ قابل قبولی است. تعداد کارمندان ثبت شده رمزینکس 37 کارمند است که نشان از بزرگی این صرافی ایرانی دارد.

با گذشت زمان و وجود تکنولوژی های جدید مثل شبکه لایتنینگ یا پشتیبانی از آدرس های سگویت، تقریبا همه صرافی های این لیست عملکرد قابل قبولی داشتند. پیش از انتخاب بهترین صرافی رمزارز ایرانی حتما تحقیقات کافی انجام دهید و با دانش و آگاهی کامل در صرافی ثبت نام نمایید.
چه معیار هایی برای انتخاب بهترین صرافی ارزدیجیتال ایرانی در نظر گرفتیم؟
زبان

یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب یک صرافی زبان و کشور های قابل پذیرش است. اگر در زبان انگلیسی ضعف دارید بهتر است از صرافی های ایرانی استفاده کنید. زیرا در موقع خطرات و ریسک مسدود شدن حساب ممکن است زمان کافی برای ترجمه و ارتباط مستقیم پیدا نکنید.

تجربه کاربری نویسنده

این معیار کاملا سلیقه ای و شخصی و حاصل تجربه چند ساله کار کردن با صرافی های مختلف است.

میزان کارمزد

شاید به جرئت بشود گفت یکی از مهمترین معیار های انتخاب یک صرافی خوب میزان کارمزد مناسب است. بعضی از صرافی ها این کارمزد را درمعامله ارز های دیجیتال به حداقل و معامله با ریال به حداکثر رسانده اند.

اطلاعات تماس و آدرس دفتر مرکزی

شفاف بودن اطلاعات یک صرافی باعث جلب اطمینان بهتر می شود. لذا قبل از ثبت نام در صرافی ایرانی حتما باید آدرس دقیق شرکت را پیدا کنید.

قابلیت پیگیری و شکایت

بزرگترین مزیت صرافی های معتبر ایرانی قابل پیگیری بودن آن است، اگر در تراکنش های خود به اختلاف خوردید و پشتیبانی سایت به شما پاسخ مناسبی نداد، شما می توانید طبق قانون از آنها شکایت کنید.

طبق ماده ۲ قانون مجازات عمومی:

«هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است و هیچ امری را نمی توان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد.»[منبع]

سوال و جواب های متداول
1.آیا بدون احراز هویت میتوانم در صرافی های ایرانی خرید و فروش انجام دهم؟

در هیچ صرافی نمیتوانید بدون احراز هویت خرید و فروش انجام دهید. تنها در صرافی بیتستان میتوانید بدون احراز هویت خرید بدون برداشت انجام دهید و در رابکس میتوانید با وارد کردن فقط اطلاعات بانکی خرید و فروش ریالی انجام دهید.

2.آیا اتباع خارجی (افغانستانی ها ، عراقی ها و پاکستانی ها) میتوانند در صرافی های ایرانی معامله کنند؟

متاسفانه فعلا اتباع خارجه بجز صرافی اکسیر و جیبتکس نمیتوانند در هیچ صرافی دیگری فعالیت کنند.

  1. آیا افراد زیر 18 سال میتوانند در صرافی های ایرانی معامله کنند؟

خیر تمامی کاربران صرافی های ایرانی باید بالای سن قانونی باشند.

  1. برای شارژ حساب ریالی باید حتما کارت به نام خودمان باشد؟

بله باید حتما مشخصات کارت به نام خودتان باشد.

5.برای برداشت ریالی باید حساب حتما به نام خودمان باشد؟

برای مبارزه با پولشویی حتما باید حسابی که برداشت میکنید به نام خودتان باشد.

6.برای احراز هویت در صرافی های بالا، چه مدارکی الزامیست؟

تصویر کارت ملی، شماره ثابت و موبایل، تصویر سلفی

سخن آخر

ما در این مقاله چند صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی را معرفی و مقایسه کردیم. همانطور که قبلا هم گفتیم معرفی این سایت ها دلیلی بر بهتر بودن این صرافی ها نسبت به صرافی های خارجی نیست و ما استفاده از آنها را توصیه و یا رد نمی کنیم. قبل از ثبت نام در هر صرافی حتما قوانین آن را به طور کامل ملاحظه نمایید که دچار مشکل نشوید.

ضمنا برای خرید ارزدیجیتال با متاسب ترین قیمت می توانید از سرویس مقایسه قیمت ارز های دیجیتال در صرافی های ایرانی استفاده نمایید تا با کمترین هزینه ارز دیجیتال بخرید. اگر صرافی معتبری از قلم افتاده لطفا نامش را در قسمت نظرات بیاورید تا در اسرع وقت آن را بررسی کنیم.

(تصویر) نام و قیافه عجیب اولین ماشین ۱۰۰۰ اسب بخاری تاریخ
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا