اخبار

۵ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بازار تزریق می‌شود

، محمد علی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس در برنامه تیتر یک شبکه خبر گفت: با پیشنهاد ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای طرح در شورا عالی این موضوع مطرح شد که ۸۰ درصد مالیات خرید و فروش سهام به صندوق تثبیت بازار به عنوان آورده دولت واریز شود. با رونق گرفتن بورس حجم این مبلغ بیشتر شده و درآمد بیشتر خواهد شد و به این صندوق واریز خواهد شد.

دهنوی همچنین درباره نحوه اعطای اقامت ۵ ساله برای سرمایه‌گذاران خارجی گفت: این قانون قبلا هم وجود داشت اما مصادیقی دیگری مانند سپرده بانکی و ارز بود اما خرید سهام در آن دیده نشده بود اما امروز پیشنهاد شد که خرید سهام هم در این مصادیق بیاید تا بر تقاضاهای بازار افزوده شود. درحال حاضر هم ۳هزار و ۶۰۰ کد سهامداری خارجی داریم و دارایی قابل توجهی دارند که ۲۷۰۰ کد خریدار حقیقی هستند و ۹۴۰ کد هم حقوقی هستند و در حال حاضر نیاز به تقویت این برنامه در بازار داریم تا حضور سرمایه‌گذار خارجی در بازار تسهیل شود.

بورس، طلا و دلار در هفته آینده چه می‌شوند؟ / سیگنال‌های قابل مشاهده برای بازارها

دهقان دهنوی همچنین بیان کرد: تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در دست اجرا است و ٢٠٠ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می شود.

دهنوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: صندوق توسعه ملی اجازه سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی خارجی را دارد، سابقه نشان داده در بلند مدت همیشه بازدهی بازار سرمایه از سایر بازارها بیشتر بوده، به همین دلیل پیشنهاد شده یک کلمه “داخلی” برای سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی اضافه شود تا با این کار هم از بازار سرمایه حمایت شود هم این پول مستقیما به چرخه تولید وارد شود.

 

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس بخوانید.

خبرخوش رئیس جمهور درباره واگذاری یک میلیون مسکن
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا