اخبار ارز دیجیتال

۳ دلیل احتمالی کاهش قیمت بیت کوین به ۳۸۰۰۰ دلار

۳ دلیل احتمالی کاهش قیمت بیت کوین به ۳۸۰۰۰ دلار

در این مطلب به ۳ دلیل احتمالی روند نزولی اخیر بیت کوین و‌ کاهش قیمت آن به کمترین سطح در ۶ ماه گذشته می‌پردازیم.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوپوتیتو، قیمت بیت کوین طی چند ساعت گذشته معامله‌گران را شگفت‌زده کرد. همه چیز طی چند روز گذشته به نظر خوب می‌رسید. قیمت بیت کوین روز گذشته به بالاتر از ۴۳,۰۰۰ دلار رسید و در صدد عبور از سطح مقاومتی نزدیک به ۴۴,۰۰۰ دلار بود.

در اینجا بود که قیمت بیت کوین نتوانست از سطح مقاومتی عبور کند و تا ۳۸,۰۰۰ دلار ریزش پیدا کرد. طبق گزارش کریپتوپوتیتو در اوایل روز جاری، این کاهش قیمت باعث شد بیش از ۷۰۰ میلیون دلار وضعیت معاملاتی طی کمتر از ۲۴ ساعت لیکویید شود.

اکنون ۳ دلیل احتمالی برای ریزش شدید بازار را بررسی می‌کنیم.

فروش کلان و همبستگی بالا

شاخص S&P 500 روز گذشته با کاهش ۱.۱٪ به کار خود پایان داد. شاخص نزدک و داو جونز نیز در همین بازه زمانی به ترتیب ۱.۳٪ و ۰.۸۹٪ کاهش یافتند.

هم‌چنین بازار اوراق مشتقه نیز تحت تأثیر قرار گرفت. CNBC گزارش داده است که شاخص معاملات آتی نزدک ۱۰۰ پس از گزارش درآمد ناامیدکننده نتفلیکس، کاهش یافت. قیمت هر سهم این غول پخش محتوای تصویری در روز پنج‌شنبه بیش از ۱۹٪ کاهش یافت. دلیل اصلی این کاهش قیمت، کاهش سرعت رشد تعداد مشترکان نتفلیکس عنوان شده است.

روز گذشته شاخص S&P 500 با مقدار کمتر از ۴۵۰۰ واحد به کار خود پایان داد. این موضوع از تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۶ مهر) تاکنون بی‌سابقه بوده است. اسکات ردلر (Scott Redler) از T3 Live در این خصوص گفت:

بازار طی چند هفته گذشته سیگنال‌های اشتباه و ناقصی نشان داده است و به نظر می‌رسد شاخص‌های گسترده‌تر نیز سرانجام سقوط خواهند کرد.

در این بین، قیمت بیت کوین ارتباط و همبستگی زیادی با شاخص‌های سنتی داشته است و کاهش قیمت اخیر آن دور از ذهن نبود.

کاهش قیمت بیت کوین - شاخص S&P 500 - شاخص نزدک و داو جونز
نمودار قیمت بیت کوین، شاخص S&P 500، شاخص نزدک و داو جونز

افزایش ورود بیت کوین به صرافی‌ها قبل از سقوط قیمت

یکی از اندیکاتورهای فشار فروش بالقوه، کل بیت کوین‌های ورودی به صرافی‌ها است. هرچه تعداد بیت کوین بیشتری وارد صرافی‌ها شود، معمولا شاهد فشار فروش بالاتری خواهیم بود.

اطلاعات CryptoQuant نشان می‌دهند که کل بیت کوین‌های ورودی به صرافی‌ها در روزهای منتهی به سقوط قیمت اخیر در حال افزایش بوده است.

ورود بیت کوین به صرافی‌ها
ورود بیت کوین به صرافی‌ها

این مقدار، از تاریخ ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) در حال افزایش بوده است. افزایش این مورد و افزایش قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که موجودی بیت کوین با هدف فروش، به کیف پول صرافی‌ها منتقل شده است.

قیمت ۳۹,۰۰۰ دلار و بیشترین سود باز قراردادهای اختیار در صرافی دریبیت

بیشترین وضعیت‌های باز معاملات آپشن‌های پوت در صرافی دریبیت مربوط به آپشن‌های پوت با قیمت ۳۹,۰۰۰ دلار است. از طرف دیگر، بیشترین وضعیت‌های باز معاملاتی آپشن‌های کال در این صرافی، مربوط به آپشن‌های کال با قیمت ۴۴,۰۰۰ دلار است.

این نکته قابل ذکر است که امروز تقریبا ۵۳۸ میلیون دلار قرارداد آپشن‌های بیت کوین در صرافی دریبیت منقضی می‌شود. بیشترین ضرر برای معامله‌گران، شرایطی است که قیمت بیت کوین بر روی ۴۳,۰۰۰ دلار قرار داشته باشد.

با ریزش قیمت بیت کوین و از دست رفتن سطح حمایتی ۴۰,۰۰۰ دلار، سرمایه‌گذاران بیت کوین و آلتکوین‌ها متضرر شدند.

پس از نوسان قیمت بیت کوین در شب گذشته، قیمت بزرگترین رمزارز بازار به کمترین سطح خود طی ۶ ماه اخیر رسید و روز جمعه در این سطح باقی ماند.

از بین رفتن خوش‌بینی سرمایه‌گذاران با رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۰,۰۰۰ دلار

اطلاعات کوین تلگراف مارکتز پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین پس از کاهش ۴۰۰۰ دلاری به ۳۸,۲۵۰ دلار رسید.

با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت بیت کوین در کانال ۳۹,۰۰۰ دلار قرار دارد، معامله‌گران از این کاهش قیمت ناگهانی غافلگیر شده‌اند. گفتنی است این کاهش قیمت پس از آن روی داد که بیت کوین پس از عبور از سطح ۴۳,۰۰۰ دلار، به اوج قیمت چند روز اخیر خود دست یافته بود.

مقدار لیکویید شدن وضعیت‌های معاملاتی در پلتفرم‌های مختلف بسیار چشمگیر بوده است. طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموعا ۷۲۵ میلیون دلار وضعیت معاملاتی بیت کوین و آلتکوین‌ها لیکویید شدند که سهم وضعیت‌های معاملاتی بیت کوین ۲۹۲ میلیون دلار بود.

بخش عمده‌ای از وضعیت‌های معاملاتی که نقد شده‌اند مربوط به خریدهای استقراضی بود. این موضوع بیانگر آن است که معامله‌گران به سطح قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار به عنوان سطح حمایتی منسجم اطمینان داشتند.

نمودار مقدار لیکویید شدن رمزارزها
نمودار مقدار لیکویید شدن رمزارزها

طبق گزارش کوین تلگراف، انقضای آپشن‌ها در روز جمعه که شامل تقریبا ۶۰۰ میلیون دلار وضعیت‌های باز معاملاتی است، دلیل اصلی ایجاد این نوسان قیمت درنظر گرفته می‌شود. در مقابل، محرک‌ها و دلایل خارجی نظیر پیشنهاد ممنوعیت کلی معاملات رمزارزها و استخراج آنها توسط دولت روسیه، تاثیر اندکی بر این موضوع داشته است.

مایکل فن ده پپه در این خصوص گفته است: ادامه حفظ محدوده قیمت ۴۲,۴۰۰ الی ۴۲,۷۰۰ دلار امکان‌پذیر نبود. بنابراین ریزش قیمت رخ داد و احتمالا این ریزش قیمت ادامه خواهد یافت.

این کاهش قیمت بیت کوین پیش‌بینی می‌شد، به طوری که تحلیلگرانی که محافظه‌کارتر هستند در ماه ژانویه، کاهش قیمت به کمتر از ۳۰,۰۰۰ دلار را نیز پیش‌بینی‌ کرده‌اند.

بازگشت قیمت اتر به سطح حمایتی

در این بین، آلتکوین‌ها کاهش قیمت به مراتب شدیدتری نسبت به بیت کوین تجربه کردند.

کاهش قیمت ۱۰٪ در بین ۱۰ رمزارز برتر بازار مشهود و رایج بود. در این بین فقط ترا توانست کاهش قیمت خود را به کمتر از ۵٪ برساند.

قیمت اتر به سطح حمایتی مهم نزدیک به ۲۸۰۰ دلار کاهش یافت. اگرچه این سطح قیمت در ماه آوریل سال گذشته به عنوان رکورد قیمت در نظر گرفته میشد اما اکنون اتر با کاهش قیمت هفتگی نزدیک به ۱۵٪ به این سطح قیمت رسیده است.

نمودار کندل یک ساعته قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم؛ تایم فریم ۱ ساعت

منبع

تاثیر افزایش دلار بر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا