اخبار ارز دیجیتال

یونی سواپ ۲۵۳ آدرس کیف پول مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را مسدود کرده است

یونی سواپ ۲۵۳ آدرس کیف پول مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را مسدود کرده است

طبق اطلاعاتی که مدت اندکی بر روی گیت‌هاب نشان داده شد، یونی سواپ ۲۵۳ آدرس کیف پول را مسدود کرده است. این اولین بار است که Uniswap در خصوص جزییات مسدودسازی آدرس‌ها و روش مسدودسازی خود اطلاعاتی به اشتراک گذاشته است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از The Block، صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ طی ۴ ماه همکاری با شرکت تحلیل بلاکچین TRM Labs، تعداد ۲۵۳ آدرس کریپتو را مسدود کرده است.

این اولین بار است که یونی سواپ اطلاعات مرتبط با مسدودسازی و قرارگیری آدرس‌ها در فهرست غیرمجاز خود را اعلام کرده است.

این آدرس‌ها عمدتا به دلیل ارتباط داشتن با سرمایه‌های سرقتی یا تراکنش‌های سرویس‌های میکسینگ نظیر تورنادوکش مسدود شده است. گفتنی است که تورنادوکش اخیرا توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده است.

طبق گفته Banteg توسعه‌دهنده اصلی Yearn Finance، این اطلاعات توسط جوردن فرانکفورت (Jordan Frankfurt) مهندس نرم‌افزار یونی سواپ در گیت‌هاب منتشر شده است. فرانکفورت اظهار داشت صرافی یونی سواپ متشکل از سه بخش اصلی است:

کد موجود بر بستر بلاکچین اتریوم که تمام افراد می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. یک وبسایت فرانت‌اند که روشی برای تعامل با کدها برای کاربران فراهم می‌سازد و یک شرکت مستقر در آمریکا که پروتکل یونی سواپ را توسعه می‌دهد و وبسایت را اداره می‌کند. مسدودسازی آدرس‌های کریپتو در سطح فرانت‌اند انجام می‌شود.

 یونی سواپ همکاری خود با TRM Labs را از ماه آوریل آغاز کرده است. هنگامی که کاربران با وبسایت Uniswap تعامل برقرار می‌کنند، آدرس‌ آنها به TRM Labs ارسال می‌شود. سپس TRM Labs برای هر کدام از آدرس‌ها یک سطح خطر تعیین می‌کند. از این مرحله به بعد یونی سواپ باید تصمیم بگیرد که کدام سطح ریسک، بی‌خطر و خطرناک محسوب می‌شوند.

طبق کامنت‌های فرانکفورت در گیت‌هاب، Uniswap ابتدا آدرس‌هایی را مسدود کرده است که به طور غیرمستقیم با آدرس‌های تحت تحریم مرتبط بوده‌اند، اما سپس طیف مسدودسازی خود را کاهش داده است. در حال حاضر، یونی سواپ فقط آدرس‌هایی را مسدود می‌کند که تحریم شده‌اند یا مستقیما سرمایه‌های سرقتی یا هک‌شده را دریافت کرده‌اند.

طبق نموداری که در گیت‌هاب منتشر شده است، شرکت TRM Labs آدرس‌ها را بر اساس ۷ نوع فعالیت غیرقانونی بررسی می‌کند. چهار نوع اصلی سرمایه‌های سرقتی، سرمایه‌هایی که از تراکنش سرویس‌های میکسر دریافت می‌شوند، آدرس‌های تحریم‌شده و سرمایه‌های مرتبط با کلاهبرداری‌های شناخته‌شده را شامل می‌شود. سه دسته‌بندی دیگر نیز شامل موارد مرتبط با سوءاستفاده جنسی از کودکان، سرمایه‌های گروه‌های هکر شناخته‌شده و سرمایه‌های استفاده‌ه شده برای تامین مالی تروریسم است.

در این خصوص، Banteg خاطرنشان کرده است که ۳۰ مورد از آدرس‌های مذکور مرتبط با سرویس نام اتریوم (ENS) هستند. اسامی ENS اسامی قابل خوانش برای انسان هستند و برای ارسال آسانتر پرداخت‌های کریپتو به کیف پول‌ها استفاده می‌شوند. Banteg گفته است که اکثر این آدرس‌ها احتمالا کاربران قانونی بوده‌اند.

منبع

ماجرای انتقال‌های سنگین کیف پول‌های کوکوین و موجودی آن‌ها چیست؟
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا