اخبار

یادداشت تسنیم| کاش بازار مسکن هم شورای رقابت داشت- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی #بورس سیگنال و به نقل از خبرگزاری تسنیم طی 7 سال اخیر دوره‌های رکود و رونق مسکن (افزایش قیمت) به دلایل مختلفی از جمله نبود برنامه مشخص از سوی دولت، عدم اجرای قانون مالیات‌ها در حوزه مسکن، اصرار برخی وزاری سابق بر تحریک تقاضا و… سیکل معمول دهه‌های اخیر خود را از دست داده است. مسئله‌ای که در نهایت باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار مسکن شده است.

طی سال 97 و اوایل سال 98 به طور متوسط قیمت مسکن در کشور 100 درصد افزایش یافت و باعث شده تا بسیاری دیگر نتوانند وارد بازار مسکن برای خرید یک سرپناه شوند. در شرایطی که امیدی به دولت برای ساماندهی این بخش نیست، کارشناسان و دست‌اندرکاران مسکن نسبت به افزایش غیرمعمول نرخ اجاره‌بها به واسطه افزیش قیمت مسکن هشدار می‌دهند.

به زودی با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، اتمام فصل امتحانات و مدارس و نیز کمرنگ شدن داستان کرونا رفته رفته به صورت سنتی بازار اجاره بها نیز داغ می‌شود و در پی آن مستاجران نقره داغ‌تر!

این در شرایطی است که این روزها در مجلس هم شاهد بلندشدن نمایندگان قبلی از صندلی‌های بهارستان و نشستن نمایندگان جدید بر روی این صندلی‌ها هستیم، نهادهای نظارتی نیم نگاهی هم به بازار مسکن و سوداگرانش ندارند، دولت هم که آخر کارش رسیده و مشغول بازار سرمایه و اندکی هم بازار خودرو است، و اهالی رسانه هم در کنار دولتمردان سرگرم کرونا، بورس و بازار خودرو هستند.

به نظر می‌رسد مانند بازار خودرو که با ورود شورای رقابت و اعلام کلید واژه طلایی “فعلاً خودرو نخرید/قیمت‌های فعلی ساختگی و دست چند نفر است”، بازار مسکن هم در این شرایط به این کلید واژه نیاز دارد.

بازاری که سروسامان دادن به آن کار سختی نیست و اهمال و صبوری در ساماندهی و رسیدگی به وضعیت آن فقط به معنای باز کردن راه برای دلالان و واسطه‌ها برای جولان بیشتر و افزایش قیمت‌ها است.

ای کاش در روزهای واپسین عمر مجلس فعلی، نمایندگان دقایقی را صرف سر و سامان دادن به بازار مسکن و تذکر به مسئولان و دست‌انرکاران این بخش می‌کردند.

ای کاش در مجلسی که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و در دولتی که ماه‌های آخرش هست، سر و سامانی به بازارهای مختلف بویژه بازار مسکن داده می‌شد.

ای کاش نهادهای نظارتی به ویژه قوه قضائیه بخشی از زمان و انرژی خود را صرف کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها از این بازار کنند.

ای کاش رسانه‌ها و اهالی خبر نیز به مقوله افزایش قیمت مسکن که این روزها در سکوت خبری دل خیلی‌ها را به در آورده، مانند بازارهای بورس و خودرو بپردازند.

و صدها ای کاش دیگر!

آن هم به این دلیل که قدیمی‌ها می‌گویند نشانه خوشبختی یک انسان داشتن همسر خوب، مرکب خوب(خودرو) و مسکن خوب است. خوب بودن همسر امری است واجب، اما مرکب یا همان خودروی خوب پیشکش. و این که نداشتن مسکن این روزها زندگی را به کام انسان تلخ می‌کند؛ هر چند که همسر خوبی داشته باشد… .

مهدی حاجی‌وند

انتهای پیام/

[ad_2]

واردات لپ‌ تاپ آزاد شد / حداقل قیمت لپ تاپ برای دانش‌آموزان چند است؟
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا