اخبار ارز دیجیتال

گلسنود: دوره فروش بیت کوین تقریبا به پایان رسیده است

گلسنود: دوره فروش بیت کوین تقریبا به پایان رسیده است

تحلیلگران شرکت گلسنود با استفاده از داده‌های درون زنجیره‌ای عنوان کرده‌اند که در بازار رمزارزها در جریان ریزش اخیر قیمت بیت کوین، آن دسته از معامله‌گرانی که در جریان بازارهای نزولی اقدام به فروش می‌کنند، در این دوره نیز تقریبا به صورت کامل تسلیم بازار شده‌اند و اکنون شرایط را برای بهبود روند قیمت BTC مساعد می‌بینند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته تریدرها تلاش کردند تا روند صعودی پایداری را شروع کنند اما قیمت‌ها با کاهش مواجه شد. در این میان، توکن ایپ کوین یکی از معدود توکن‌هایی بود که علیرغم رکود بازار، صعود کرد.

بر اساس داده‌های تریدینگ ویو، خریداران امروز، اوایل صبح تلاش کردند تا قیمت بیت کوین را از ۴۲،۰۰۰ دلار فراتر ببرند اما با مقاومت فروشندگان مواجه شدند. به دنبال این مقاومت، قیمت تا کف ۴۰،۸۲۵ دلاری کاهش یافت اما مجددا به بالای ۴۱،۰۰۰ دلار بازگشت. در زمان نگارش این خبر، بیتکوین با قیمت ۴۱٬۶۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.

نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه

در ادامه نظر چند تحلیلگر در رابطه با روند بیت کوین و سطوح مهمی که معامله‌گران برای باز کردن موقعیت‌های معاملاتی خود مد نظر دارند را بررسی می‌کنیم.

انباشت نهنگ‌ها در محدوده ۴۰،۰۰۰ دلار

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی داده‌های آنچین ویل مپ (Whalemap)، حجم قابل توجهی از بیت کوین‌های هولد شده در محدوده قیمتی ۴۰،۰۰۰ دلار خریداری شده است.

نمودار دارایی نهنگ‌های بیت کوین
نمودار دارایی نهنگ‌های بیت کوین

ویل مپ در این رابطه اظهار داشت:

بخش قابل توجهی از دارایی نهنگ‌ها در حال حاضر بین ۳۸،۰۰۰ تا ۴۲،۰۰۰ دلار خریداری شده است که محدوده مهمی برای بیت کوین است. اگر قیمت بالاتر برود، شاهد صعود خواهیم بود اما اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، با سقوط مواجه خواهیم شد.

تحلیلگران می‌گویند بیشتر بازار تسلیم شده‌اند

گلسنود نیز در گزارش جداگانه‌ای، داده‌های شرکت ویل مپ را تایید کرده است. به گفته این شرکت تحلیلی، مقدار زیادی از عرضه بیت کوین در محدوده ۳۸،۰۰۰ تا ۴۵،۰۰۰ خریداری شده است؛ محدوده‌ای که در حال حاضر، شاهد تثبیت قیمت بیت کوین در این محدوده هستیم.

با این حال، زمانی که این آمار را به دو دسته هولدرهای طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم می‌کنیم، به جزئیات جالبی برمی‌خوریم. گلسنود در این گزارش هولدرهایی که حداقل ۱۵۵ روز بیت کوین خود را نگهداری کرده‌اند را طولانی‌مدت و کمتر از آن را کوتاه‌مدت در نظر می‌گیرد. بر این اساس تعداد کمی از هولدرهای کوتاه‌مدت که بیت کوین خود را در محدوده ۵۰،۰۰۰ تا ۶۰،۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اند همچنان آن را هولد می‌کنند و این نشان می‌دهد بیشتر خریدارانی که در اوج قیمتی خرید کرده‌اند، تسلیم بازار شده و دارایی خود را به فروش رسانده‌اند.

نمودار توزیع ارزش تحقق یافته بیت کوین بین هولدرهای کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت
نمودار توزیع ارزش تحقق یافته بیت کوین بین هولدرهای کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت

طبق گزارش گلسنود، درصد زیادی از تقاضای فعلی هولدرهای کوتاه‌مدت در محدوده ۳۸،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلار وجود دارد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بهای بیت کوین را در این محدوده قیمتی می‌بینند.

حدود ۱۵.۲٪ از عرضه بیت کوین در اختیار هولدرهای طولانی‌مدت، در حال حاضر در ضرر است که نشان می‌دهد احتمالا اصلاح قیمت اخیر بازار این سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرده است. این اصلاح قیمت‌ها معمولا در مراحل پایانی چرخه‌های نزولی و تسلیم بازار رخ می‌دهند.

تحلیلگران گلسنود معتقدند ضعف کنونی بازار ممکن است ناشی از ترس معامله‌گران از تسلیم بیشتر سرمایه‌گذاران و فروش هیجانی باشد و همین باعث شده تا بسیاری تا زمان روشن شدن وضعیت منتظر بمانند.

گلاسنود در این رابطه گفت:

آمار نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از بازار تسلیم شده‌اند و جریان منعطف تقاضا در محدوده ۳۵،۰۰۰ تا ۴۲،۰۰۰ دلار فروش اخیر را به سمت خود جذب کرده است.

بیت کوین باید سطح ۴۱،۳۰۰ دلار را حفظ کند

کاربر توییتری با نام مستعار Abnessa معتقد است در صورتی که قیمت بیت کوین از ۴۱،۳۰۰ دلار فراتر برود، الگوی سر و شانه معکوس در نمودار ۴ ساعته این ارز تکمیل خواهد شد.

نمودار بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته
نمودار بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته

به گفته این کاربر، پس از آنکه بیت کوین نتوانست این مقاومت را به حمایت خود تبدیل کند، در تلاش است تا بار دیگر آن را به سمت بالا بشکند.

وی معتقد است بیت کوین تنها در صورتی می‌تواند صعود کند که با موفقیت خط روند نزولی در نمودار را به حمایت تبدیل کند و پس از آن این سطح حمایتی را تا خط گردن سبز رنگ بالاتر ببرد تا الگوی مذکور تکمیل شود.

با این حال، وی معتقد است اگر بیت کوین نتواند سطح ۴۱،۳۰۰ دلار را حفظ کند، احتمالا با الگوی پرچم نزولی مواجه خواهیم شد که می‌تواند قیمت را تا ۳۵،۰۰۰ دلار کاهش دهد. در زمان نگارش این خبر، ارزش کل بازار رمزارزها ۱.۹۰۹ تریلیون دلار است و بیت کوین، بر ۴۱.۱٪ آن تسلط دارد.

  • حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین در کجا قرار دارند؟

در نمودار روزانه قیمت بیت کوین اولین مقاومت در محدوده میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۴۱٬۸۱۱ دلار قرار دارد و سطح ۴۲٬۱۰۴ دلار (میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه) نیز مقاومت بعدی در برابر بیت کوین است. اندیکاتور RSI در نمودار ساعتی بیت کوین بالاتر از ۵۰ قرار دارد و حمایت‌های کلیدی در این نمودار در سطوح ۴۱٬۲۵۰ و ۴۱٬۰۰۰ قرار دارند.

منبع

سرمایه گذاران نهادی به سولانا بیشتر از بیت کوین و اتریوم اعتماد دارند! - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا