اخبار

گلایه‌ها از قرعه‌کشی خودرو ادامه دارد / مردم از چه ناراضی هستند؟

، دلالان با ترفندهای مختلف سعی کرده‌اند قرعه‌کشی را دور بزنند و تعداد عجیب متقاضیان موجب شده است که دست بسیاری از مصرف‌کنندگان از خودرو به قیمت کارخانه کوتاه شود. در این میان اجاره کارت ملی روستاییان برای قرعه‌کشی خودرو فقط یکی از حواشی روش تازه پیش فروش خودروسازان است که خبری شده است.

دیروز ایران‌خودرو ۱۵ هزار خودروی خود را با قرعه‌کشی واگذار کرد و امروز سایپا ۱۰ هزار محصول را به قید قرعه به متقاضیان واگذار می‌کند. این موضوع در حالی رخ می‌‌دهد که ایران‌خودرو اعلام کرده برای واگذاری ۴۵ هزار خودروی دیگر از طریق پیش‌فروش آماده است و سایپا علاوه بر ۱۵ هزار خودرویی که امروز به قید قرعه می‌فروشد، ۳۰ هزار خودروی دیگر را پیش فروش می‌کند.

مخاطبان می‌گویند که تعداد بالای تقاضا برای قرعه‌کشی موجب شده است که بسیاری از آنها جز برندگان قرعه‌کشی نباشند و البته تاکید می‌کنند که شرایط ثبت‌نام باعث شده است که دست دلالان از قرعه‌کشی خودرو کوتاه نشود.

یکی از شروط ثبت‌نام واریز وجه بعد از قرعه‌کشی است که همین موجب شده است، دلالان بدون محدودیت مالی ثبت‌نام‌های متعددی برای دریافت خودرو انجام دهند. به جز این خانوارها اجازه داشته‌اند بدون محدودیت اعضا برای خودرو ثبت نام کنند که همین موضوع به گفته مخاطبان موجب شده است که شانس خانواده‌های نیازمند خودرو کمتر شود.

از آن سمت تعداد دیگری از مخاطبان اعتقاد دارند که خودروسازان باید صاحبان خودروهای فرسوده را از شرط نداشتن پلاک فعال معاف می‌کردند تا آنها بتوانند بدون فشار گرانی خودرویشان را نوسازی کنند.

از آن سمت برخی دیگر از مخاطبان از اساس شیوه واگذاری از طریق قرعه‌کشی و اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار را عامل مهم رواج دلالی خودرو می‌دانند.

در ادامه بخش‌هایی از نظرات مخاطبان آورده شده است:

– «سلام دست دلال را باید بست نمی‌شود که به کسی بگی برای فرزندت یا همسرت خودرو نخر بعضی خانواده‌ها تعدادشون زیاده و برای امرار معاش نیاز به دو یا چند خودرو دارند و نمی‌شود گفت فرزند مجرد و بیکار خانواده به پای پدر بسوزد.»

– «منی که یه پیکان قراضه مدل ۸۳ دارم که حتی تا یه شهرستان نزدیک هم از ترس اینکه تو راه خراب نشه و بذارتم نمی‌تونم برم ، واقعا سزاواره به خاطر اینکه پلاک فعال دارم روش نتونم ثبت نام کنم . این دیگه چه جور عدالتی هست، تازه همین پیکان رو هم روز ۳ اسفند ۹۸ روز شمارش آرای نمایندگان مجلس دزد برد و همه‌چی رو از روش برداشته بود و بعد کلی خرج و دوندگی و هزینه پارکینگ و ….. دوباره یه کم روبه راهش کردم که دیگه اصلا مثل همون قدیم و روز اولش هم نشد. حتی نمیتونم باهاش کار کنم و خرجی زن و بچه مو در بیارم چون هیچ کی سوار پیکان نمی‌شه»

– «باید همون نصف پول یا کل پولو از قبل می‌گرفتن که هرکس با چند تا کارت ملی ثبت‌نام نکنه و نیان واسه اینکه شانسشونو امتحان کنن بخوان خودرو بخرن که سود کنن و دلالی به وجود بیاد‌، طرف می‌گه ۴۸ ساعت کمه خب عزیز تو اگه منتظر ماشین بودی پول نقدت دستت بود نه اینکه بعد قرعه‌کشی فکر جور کردنش باشی»

– «من ۱۳ تا ثبت‌نام کردم همشون نه پلاک داشتن نه ۳۶ماه گذشته خودرو تحویل گرفتن گواهینامه هم داشتن ولی برنده نشدن با استعلام از دوستان و همکاران حدود ۵۰ تا ثبت نامی اطراف من بودن حتی یکی هم برنده نشده بس کی برنده شده؟؟؟؟»

-«باید به جای فایل پی دی اف اکسل قرار می‌دادن که با یه سرچ ساده ببینی کد پیگیریت هست یا نه؟ چطور زل بزنیم ۴۰۰صفحه رو نگاه کنیم؟»

-«چرا باید خودرو به شیوه قرعه‌کشی واگذار بشه؟ خودروی کارخونه را قیمت آزاد بفروشین تا عرضه تو بازار زیاد بشه و قیمت پایین بیاد»

-«واردات خودروی خارجی ارزان و دست دوم را آزاد کنید و جمع کنید این بساط مسخره بازی و رانت را»

-«خانواده‌ها گناهی ندارن. هرروز ارزش پول می‌ریزه و همه مجبورن یا سکه و دلار بخرن یا خودرو که پس‌اندازشون یک شبه دود هوا نشه»

 

صندوق طلا به پشتوانه شمش، در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود- اخبار بازار سهام | بورس - اخبار اقتصادی تسنیم
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا