اخبار ارز دیجیتال

گزارش مساری: عملکرد شبکه پولکادات در ۳ ماهه دوم ۲۰۲۲ چگونه بوده است؟

گزارش مساری: عملکرد شبکه پولکادات در ۳ ماهه دوم ۲۰۲۲ چگونه بوده است؟

پلتفرم تحلیل بلاکچین مساری گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد استفاده از شبکه پولکادات و همچنین میزان فعالیت توسعه‌دهندگان آن در سه ماهه دوم سال علی‌رغم آشفتگی بازار همچنان پر قدرت باقی مانده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوپوتیتو، پلتفرم تحلیل بلاک چین مساری (Messari) گزارش مفصلی در مورد عملکرد شبکه پولکادات در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ (بهار ۱۴۰۱) منتشر کرده است که جنبه‌های مختلف پروتکل از جمله ارزش‌ بازار، استفاده از شبکه، فعالیت توسعه‌دهندگان، پاراچین‌ها و چالش‌های اکوسیستم را تجزیه و تحلیل می‌کند.

پولکادات به صورت یک شبکه چند زنجیره‌ای طراحی شده است که در آن یک زنجیره اصلی لایه صفر به نام زنجیره ریلی (Relay Chain)، امنیت و قابلیت همکاری را برای حدودا ۱۰۰ شبکه بلاکچین لایه ۱ که به آن‌ها پاراچین گفته می‌شود فراهم می‌کند. از نقاط قوت شبکه پولکادات بهره‌مندی از شبکه کوساما (Kusama) است. کوساما در واقع شکل اولیه پولکادات است و به منظور آزمایش‌ پلتفرم‌هایی که قصد استفاده از فناوری Plokadot را دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع توسعه‌دهندگان ایده‌های جدید خود را قبل از پیاده‌سازی در پولکادات، ابتدا در محیط کوساما آزمایش می‌کنند.کوساما نیز مانند پولکادات دارای ۱۰۰ پارچین است اما توکن اختصاصی خود به نام KSM را دارد.

از ۱۰۰ پارچینی که پولکادات می‌تواند داشته باشد تا پایان ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۲، تنها ۲۱ پاراچین فعال شده‌اند. قرار است در سال آینده این تعداد را به ۴۰ پاراچین برساند.

برای اینکه توسعه‌دهندگان بتوانند یک پاراچین در پولکادات راه‌اندازی کنند باید یک اسلات (Slot) اجاره کنند. منظور از اسلات یک فضای خالی در بلاکچین ریلی پولکادات است. برای این منظور بین متقاضیان مزایده برگزار می‌شود و برنده صاحب اسلات خواهد شد. در حال حاضر مزایده ۴۶ام کوساما و مزایده ۲۳ام پولکادات در حال برگزاری است.

ارزش پولکادات در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ حدود ۶۶٪ کاهش داشته است

این مقاله که وضعیت پولکادات (State of Polkadot) نام دارد، به کاهش ۶۶٪ قیمت دات (DOT) کوین بومی Polkadot ظرف مدت ۳ ماه اشاره کرد.

ارزش بازار پولکادات در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲
ارزش بازار پولکادات در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ منبع: مساری

ارزش بازار پولکادات طی سه ماهه دوم سال به ۷.۹ میلیارد دلار رسیده است. در حالی که این مبلغ در سه ماهه اول سال ۱۵ میلیارد دلار بود. از طرفی ارزش بازار آن نسبت به رکورد تاریخی خود یعنی ۴۹ میلیارد دلار مربوط به نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) نیز، بیش از ۸۶٪ کاهش یافته است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد علی‌رغم افت شدید ارزش بازار، Polkadot همچنان شاهد پیشرفت‌های قابل توجه در برخی از جنبه‌های اکوسیستم خود، به ویژه در استفاده از شبکه و فعالیت توسعه‌دهندگان بوده است.

استفاده از شبکه پولکادات افزایش یافته است

مساری خاطرنشان کرد استفاده از شبکه پولکادات در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با وجود کاهش چشم‌گیر قیمت DOT، ارز بومی پولکادات، همچنان قوی باقی مانده است.

حساب‌های کاربران و نقل و انتقالات در شبکه پولکادات
حساب‌های کاربران و نقل و انتقالات در شبکه پولکادات منبع: مساری

در حالی که حساب‌های کاربران تقریبا ثابت باقی ماندند، تعداد حساب‌های ماهانه فعال در شبکه بیش از ۳۰٪ در سه ماهه گذشته افزایش داشته است. این پروژه در سه ماهه دوم ۱۴۵٬۰۰۰ کاربر ماهانه ثبت کرد که ۷۷٬۰۰۰ از آن‌ها کاربر فعال و ۶۸٬۰۰۰ نفر نیز کاربر جدید بودند. در سه ماهه اول سال تعداد کاربران ماهانه ۱۴۹٬۰۰۰ بود که ۵۶٬۰۰۰ نفر از آن‌ها کاربر فعال بودند.

ثبات در تعداد کاربران بیشتر در ارزش توکن DOT منتقل شده در هر دو سه ماهه آشکار می‌شود. در سه ماهه دوم، پولکادات به طور متوسط ​​۲۹۳ میلیون انتقال دات در ماه داشت که بسیار بیشتر از ۲۸۸ میلیون انتقال DOT در سه ماهه اول بود.

بنابراین، تنها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، ۴۳۵٬۰۰۰ کاربر حدود ۸۷۸ میلیون توکن دات انتقال داده‌اند.

فعالیت توسعه‌دهندگان افزایش یافته است

این گزارش نشان داد علاوه بر افزایش استفاده از شبکه، فعالیت توسعه‌دهندگان پولکادات در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ چشمگیر بوده است.

میزان فعالیت توسعه‌دهندگان در شبکه پولکادات
میزان فعالیت توسعه‌دهندگان در شبکه پولکادات منبع: مساری

در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰)، این پروتکل دومین جامعه بزرگ توسعه‌دهندگان را داشت. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، میزان فعالیت توسعه‌دهندگان در شبکه ثابت ماند و به طور متوسط ​​۱۱٬۰۰۰ در هر ماه برآورد می‌شود. به گفته مساری، این معیار در Polkadot یکی از قوی‌ترین معیارها در صنعت کریپتو است.

ماه گذشته، گاوین وود، خالق پولکادت، پیشنهادی را برای نسل بعدی حاکمیت اکوسیستم DOT اعلام کرد.

پولکادات با چه چالش‌هایی روبرو است؟

این گزارش همچنین برخی از چالش‌ها که شبکه Polkadot در سه ماهه دوم متحمل شد را تشریح کرد. اگرچه این پروژه با وجود سقوط بازار، استفاده بالا از شبکه و افزایش فعالیت توسعه‌دهندگان را به ثبت رساند، اما سایر معیارها به میزان قابل توجهی از رکوردهای خود پایین آمدند.

مساری پیشنهاد کرد توسعه قابلیت‌ها و موارد استفاده جدید ممکن است به احیای علاقه کاربران و فعالیت‌های بیشتر در پولکادات کمک کند، به خصوص اکنون که شبکه پولکادات، فناوری XCM را برای انتقال دارایی‌ها بین پاراچین‌های مختلف فعال کرده است.

علاوه بر این، این گزارش می‌گوید پولکادات باید به مقیاس‌پذیری و اتصال پاراچین‌های بیشتر به XCM ادامه دهد و در عین حال میزان فعالیت بالای توسعه دهندگان خود را حفظ کند.

منبع

آخرین اخبار در مورد اقدامات اتمیک ولت پس از وقوع حمله سایبری - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا