اخبار ارز دیجیتال

کلاهبرداران کریپتو با ویدیو جعلی رویداد اپل، هزاران کاربر را فریب دادند

کلاهبرداران کریپتو با ویدیو جعلی رویداد اپل، هزاران کاربر را فریب دادند

همزمان با برگزاری رویداد اپل، کلاهبرداران رمزارز ویدیویی جعلی از مصاحبه قدیمی تیم کوک را با تغییراتی در یوتیوب منتشر کردند که در آن لینک وب‌سایت کریپتو برای دریافت جایزه بود. کاربران هم تصور می‌کردند ویدیویی که در حال تماشای آن هستند مربوط به مراسم اپل است و امید آن داشتند با کلیک روی لینک‌ها بتوانند جایزه بگیرند.

گزارش ها نشان می دهد حدود 165 هزار کاربر در حال تماشای این ویدیوی جعلی لایو بوده‌اند که در آن به این نکته اشاره شده بود اپل حدود 100 هزار بیت کوین خریداری کرده و می‌خواهد به کاربران هدیه بدهد.

اپل چهارشنبه شب 16 شهریورماه در رویداد Far Out در حال معرفی نسل جدید گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند خود بود، کلاهبرداران حوزه کریپتو نیز تلاش کردند تا با ارائه ویدیوهای لایو جعلی از این مراسم، توجه بینندگان را به خود جلب کرده و کلاهبرداری کنند.

در طول چند سال گذشته، کلاهبرداری‌های حوزه رمزارز به‌مرور زمان بیشتر و بیشتر شده و به بخشی پایان‌ناپذیر از این صنعت تبدیل شده است که در آن کلاهبرداران یا هکرهای به روش‌های مختلفی تلاش می‌کنند تا دارایی خود را افزایش دهند. آخرین نمونه از این دسته کلاهبرداری‌ها، ساعاتی پیش و همزمان با رویداد زنده اپل رخ داده است.

کلاهبرداری با مراسم اپل

درست در زمان برگزاری مراسم که بسیاری از کاربران برای تماشای ویدیوهای مرتبط با اپل به یوتیوب مراجعه می‌کنند، کلاهبرداران از یک ویدیو حاوی مصاحبه قدیمی «تیم کوک» مدیر عامل شرکت استفاده کردند تا یک وب‌سایت کریپتو جعلی را تبلیغ کنند.

همانطور که در گزارش‌های مربوط به این اتفاق گفته شده، نشانه‌های زیادی مبنی بر جعلی بودن این ویدیو وجود دارد (از جمله عنوان عجیب آن: Apple Event Live. Ceo of Apple Tim Cook: Apple & Metaverse in 2022) و نکته نگران‌کننده اینکه در یک زمان، ده‌ها هزار کاربر در حال تماشای آن بوده‌اند.

در این ویدیو، هکرها لوگوهای BTC و ETH را به ویدیو اضافه کرده بودند که بینندگان را به یک آدرس (URL) مشکوک هدایت می‌کرد که هیچ ارتباطی با اپل نیز نداشت. با این حال، یوتیوب پس از گذشت مدت زمانی، این ویدیو را حذف کرده است.

در این روش، کلاهبرداران معمولا برندها یا اشخاص مهم را مورد هدف خود قرار می‌دهند و با استفاده از آن‌ها نظر قربانیان را به خود جلب می‌کنند تا با انجام کارهایی، ارزهای دیجیتال آن‌ها را (در برخی موارد با ادعا دو برابر کردن آن‌ها) سرقت کنند. هرچند برای بسیاری از افراد، این دسته از کلاهبرداری‌ها کاملا آشکار به نظر می‌رسد، اما موارد متعددی وجود دارد که در آن‌ها هکرها موفق به سرقت وجوه کاربران شده‌اند.

منبع

درآمد استخراج بیت‌کوین در یک ماه ۵۰ درصد افزایش یافت
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا