اخبار ارز دیجیتال

کره شمالی مسئول حمله به شبکه بلاکچین Ronin است؛ ادعا وزارت خزانه داری آمریکا | بورس سیگنال

کره شمالی مسئول حمله به شبکه بلاکچین Ronin است؛ ادعا وزارت خزانه داری آمریکا | بورس سیگنال

شبکه بلاک چین Ronin مورد یکی از بزرگترین‌های سرقت‌های تاریخ کریپتو قرار گرفته و تقریبا 625 میلیون دلار رمزارز از آن به سرقت رفته است. حالا وزارت خزانه داری آمریکا گروه هکر Lazarus مستقر در کره شمالی را مسئول این حمله می‌داند.

در زمانی که هنوز هیچ مقصر یا مسئولی برای این سرقت بزرگ معرفی نشده، بر اساس گزارش رویترز، وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که یک آدرس ارز دیجیتال مورد استفاده توسط هکرها را شناسایی کرده که به گفته آن‌ها تحت کنترل گروه هکر مستقر در کره شمالی است.

سخنگوی وزارت خزانه داری توضیح می‌دهد:

«ایالات متحده کاملا آگاه است که DPRK (کره شمالی) برای کسب درآمد جنگ‌افزار کشتارجمعی و برنامه موشک‌های بالستیک خود، به طور فزاینده‌ای مشغول فعالیت‌های غیرقانونی از جمله جرایم سایبری شده است، زیرا تلاش می‌کند تا تحریم‌های شدید ایالات متحده و سازمان را دور بزند.»

کره شمالی

این سخنگو همچنین به افرادی که با کیف پول دیجیتال خود معامله می‌کنند هشدار داد که در معرض تحریم‌های ایالات متحده قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، شرکت‌های تحقیقاتی حوزه بلاکچین از جمله Chainalysis و Elliptic نیز تایید کرده‌اند که کره شمالی مسئول این حمله سایبری و سرقت بوده است.

Lazarus؛ هکرهای اهل کره شمالی

کره شمالی

به گفته مقامات ایالات متحده، گروه هکر لازاروس توسط سازمان اطلاعاتی کره شمالی، اداره کل شناسایی کنترل می‌شود. تاکنون این گروه به حضور در حملات باج افزار «WannaCry»، هک بانک‌های بین المللی و حساب‌های مشتریان و حملات سایبری سال 2014 سونی متهم شده است.

طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، ایالات متحده حالا به شورای امنیت سازمان ملل فشار می‌آورد تا گروه هکر لازاروس را در لیست سیاه خود قرار دهد و دارایی‌ها آن را مسدود کند. پلتفرم‌های حوزه کریپتو از مدت‌ها قبل مورد توجه هکرها قرار گرفته‌اند و شبکه بلاکچین Ronin جدیدترین طعمه این روند است.

منبع

ماینرها در حال فروش و نهنگ‌ها مشغول خرید هستند+ تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا