اخبار بورسی

کاهش عرضه‌ها و بازگشت اعتماد، عامل رشد شاخص بورس- اخبار اقتصاد ایران – | “”

کاهش عرضه‌ها و بازگشت اعتماد، عامل رشد شاخص بورس– اخبار اقتصاد ایران – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت سیزدهم بر خلاف رویه‌ای که در دولت قبل حاکم بود نگاه ابزاری و درآمدی به بورس نداشته و این موضوع همواره از سوی مسئولان دولتی اعلام شده است.

نگاه دولت به بورس در یک سال گذشته نگاه راهبردی بوده است و حمایت های که دولت از این بازار صورت داده موید این نکته است.

پیگیری سقف گذاری نرخ سوخت و خوراک صنایع، پیگیری ثابت ماندن حقوق معادن دولتی در بودجه، الزام بازارگردانی برای عرضه اولیه شرکت های دولتی، پیگیری حذف کامل قیمت‌گذاری دستوری کالاها و عرضه برخی کالاها همچون سیمان و برخی  از خودروها در بورس از جمله اقدامات صورت گرفته دولت در حمایت از بازار سرمایه است. 

ابلاغ بسته حمایتی 10 بندی که در آن بیمه کردن سهام حاضر در پرتفوی اشخاص حقیقی تا سقف 100 میلیون تومان برای هر نفر، انتشار اوراق اختیار تبعی فروش بر روی سهام موجود در صندوق‌های درآمد ثابت تا سقف 400 هزار میلیارد ریال، تزریق منابع جدید توسط صندوق‌های حاکمیتی برای خرید سهام در بازار سرمایه، واریز منابع مندرج در ردیف بودجه سال 1401 به صندوق تثبیت از جمله اقداماتی است که  در راستای بازگرداندن اعتماد به سهامداران  از سوی دولت صورت گرفته است که به دنبال این اقدامات بورس روند رو به رشد خود را از سر گرفت و ادعای دستکاری شاخص مغرضانه است.

شاید در برخی روزها بازار سرمایه منفی و در برخی روزهای دیگر سبز باشد اما با توجه به ذات بازارهای مالی توقع اشتباهی است که بورس همواره مثبت باشد، نوسان در همه بازارهای مالی جزو ذات آن محسوب می‌شود.

اینکه مثبت شدن شاخص پس از دو روز منفی بودن، دستکاری دولت تلقی شود ادعای نادرستی است و با رویه های بورس منطبق نیست.کاهش فشار عرضه ها طی هفته های اخیر که با بازگشت اعتماد از سوی سهامداران به واسطه اقدامات دولت صورت گرفته از دلایل روند صعودی بورس است.

انتهای پیام/

منبع

تداوم عرضه‌های سنگین ارز در بازار/ چقدر ارز فروخته شد؟- اخبار پول | ارز | بانک - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا