اخبار ارز دیجیتال

کاخ سفید اولین چهارچوب قانون‌گذاری رمزارزها را منتشر کرد

کاخ سفید اولین چهارچوب قانون‌گذاری رمزارزها را منتشر کرد

پس از مدت‌ها کشمکش در مورد قانون‌گذاری حوزه رمزارز بالاخره کاخ سفید اولین چهارچوب قانون‌گذاری این حوزه را منتشر کرد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، به دنبال فرمان اجرایی جو بایدن در مورد توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال، آژانس‌های فدرال یک گزاره برگ (fact sheet) مشترک در مورد شش خط مشی اصلی برای مقررات ارزهای دیجیتال در ایالات متحده ارائه کردند. این گزارش محتوای ۹ گزارش جداگانه را خلاصه می‌کند که به رییس جمهور ارائه شده است تا «چهارچوب روشنی را برای توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتالی بیان کرده و راه را برای اقدامات بیشتر در داخل و خارج از کشور هموار کند». این گزاره برگ نتیجه تلاش ۹ آژانس فدرال طی ۶ ماه گذشته است.

این اطلاعات در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) در وب سایت رسمی کاخ سفید منتشر شد و شامل ۷ بخش است:

  1. حمایت از مصرف کنندگان، سرمایه‌گذاران و مشاغل
  2. ارتقا دسترسی به خدمات مالی ایمن و مقرون به صرفه
  3. تقویت ثبات مالی
  4. پیشبرد مسئولانه نوآوری
  5. تقویت رهبری مالی جهانی و رقابت‌پذیری
  6. مبارزه با تامین مالی غیرقانونی
  7. بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده (CBDC)

برخی از بخش‌ها حاوی اطلاعات جدید خاصی نیستند و بار دیگر بر اصول و سیاست‌هایی که دولت کنونی به آن پایبند بوده است تاکید می‌کند. به عنوان مثال، برای محافظت از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران، گزارش‌ها از رگولاتورها – کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا – می‌خواهند «تحقیقات و اقدامات اجرایی علیه اقدامات غیرقانونی در فضای دارایی‌های دیجیتال را به‌شدت پیگیری کنند». در عین حال، در این گزارش‌ها در مورد تفکیک وظایف رگولاتورها که یکی از مشکلات اصلی نظارتی کشور است، چیزی عنوان نشده است.

آژانس‌های فدرال توصیه می‌کنند برای ارتقای دسترسی به خدمات مالی یک چهارچوب فدرال برای ارائه‌دهندگان پرداخت غیربانکی ایجاد شود. آن‌ها همچنین پذیرش سیستم‌های پرداخت فوری مانند FedNow را توصیه می‌کنند که راه‌اندازی آن توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است.

به عنوان بخشی از پیشبرد تلاش‌های مسئولانه نوآوری، دفتر سیاست علم و فناوری (OSTP) که اخیرا گزارشی انتقادی در مورد تاثیرات منفی استخراج رمزارز بر آب و هوا منتشر کرده است، یک دستور کار تحقیق و توسعه برای کمک به کاهش اثرات منفی این دارایی‌ها بر محیط زیست ایجاد خواهد کرد. بر همین اساس، وزارت انرژی، آژانس حفاظت از محیط زیست و سایر آژانس‌ها ردیابی بیشتر اثرات زیست محیطی دارایی‌های دیجیتال را مد نظر قرار خواهند داد.

این گزاره برگ ادعا می‌کند آژانس‌های ایالات متحده از جایگاه ایالات متحده در سازمان‌های بین‌المللی برای انتقال ارزش‌های این کشور درخصوص دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، با این حال مشخص نمی‌کند که دقیقا این ارزش‌ها چقدر با رویکرد نظارتی اروپا که به سرعت در حال ظهور است متفاوت است.

استراتژی امنیتی شامل اصلاحات قانون رازداری بانکی، اساسنامه مبارزه با اطلاع نهانی و قوانین علیه انتقال پول بدون مجوز است که به طور صریح برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی دیجیتال، از جمله صرافی‌ها و پلتفرم‌ توکن‌های بی‌همتا (NFT) اعمال می‌شود.

آخرین، اما شاید مهمترین بخش از گزاره برگ به CBDC ایالات متحده اختصاص داده شده است. این نشان می‌دهد که دولت قبلا اهداف سیاستی را برای یک سیستم CBDC ایالات متحده ایجاد کرده است؛ اما تحقیقات بیشتری در مورد شالوده فنی احتمالی آن سیستم مورد نیاز است. با این حال، CBDC هدف بسیار جدی به نظر می‌رسد؛ زیرا خزانه‌داری یک گروه کاری بین سازمانی را با مشارکت فدرال رزرو، شورای اقتصاد ملی، شورای امنیت ملی و OSTP رهبری خواهد کرد.

منبع

کوینکس در 29 آبان TIAUSDT را در فیوچرز لیست می کند - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا