اخبار ارز دیجیتال

چرا قیمت دوج کوین و شیبا اینو رشد نمی‌کند؟ + تحلیل تکنیکال

چرا قیمت دوج کوین و شیبا اینو رشد نمی‌کند؟ + تحلیل تکنیکال

بازار نزولی اخیر بر روی تمام رمزارزهای بازار سایه افکنده است و میم کوین‌های محبوب دنیای کریپتو، دوج کوین و شیبا اینو، را درگیر کرده است. به طوری که این روزها از اوج خود فاصله زیادی گرفته‌اند. یکی از نگرانی‌های هولدرهای میم کوین‌ها در این شرایط عدم بازیابی قیمت در مقاطعی است که قیمت بیت کوین صعودی می‌شود و بسیاری از رمزارزهای مهم در آن مقاطع رشدهای خوبی را تجربه می‌کنند.

اطلاعات مطرح شده در این مطلب تنها ترجمه اخبار منبع است و به هیچ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها نیست.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، تحلیلگر مطرحی با نام جاستین بنت (Justin Bennett) خطاب به ۱۰۱٬۰۰۰ فالوور خود در توییتر به تحلیل قیمت DOGE پرداخت. مطابق این تحلیل در تایم فریم ۴ ساعته الگوی کنج صعودی دوج کوین شکسته شده است و این نشانه‌ای از سرگیری روند نزولی است. به گفته این تحلیلگر، قیمت دوج کوین می‌تواند به ۰.۰۳۵ دلار برسد که تقریبا ۴۷٪ کمتر از قیمت‌های فعلی است. البته در این راه حمایت ۰.۰۴۹۶۷ دلاری وجود دارد که در این ماه به خوبی از کاهش بیش‌تر قیمت این رمزارز جلوگیری کرد. بر اساس داده‌های قیمت میهن بلاکچین، در زمان نگارش این مطلب قیمت Doge حدود ۰.۰۶۸ است.

در طرف مقابل اگر گاوها بتوانند از شتاب حرکت نزولی اخیر دوج کوین بکاهند، تا قیمت ۰.۰۷۷۶۹ دلار مانع خاصی را سر راه خود نمی‌بینند اما این خطر وجود دارد که با بازگشت دوباره قیمت از این سطح مقاومتی، الگوی سقف ۲ قلو در نمودار دوج کوین نمایان شود و این بار حمایت ۰.۰۴۹ دلاری نیز شکسته شود.

نمودار ۴ ساعته دوج کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت دوج کوین منبع: تریدینگ‌ویو

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا اینو

راکش اوپادهایای (Rakesh Upadhyay) تحلیلگر دیگری است که به تحلیل قیمت شیبا اینو پرداخته است. وی می‌گوید شیبا اینو (SHIB) در محدوده‌ای نزدیک به میانگین‌های متحرک ۵۰ و ۲۰ روزه معامله می‌شود و گاوها تلاش می‌کنند یک کف قیمت در ۰.۰۰۰٬۰۰۹ دلار تشکیل دهند. معمولا محدوده‌های کوچک معاملات پس از محدوده‌های بزرگ شکل می‌گیرند.

نمودار قیمت شیبا اینو در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت شیبا اینو در تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ‌ویو

اگر قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه در ۰.۰۰۰۱ دلار برسد، قیمت شیبا می‌تواند تا ۰.۰۰۰٬۰۱۲ دلار و سپس تا ۰.۰۰۰٬۰۱۴ دلار افزایش یابد. شکستن و بسته شدن بالاتر از این سطح می‌تواند علامت تغییر احتمالی روند باشد.

برعکس، اگر قیمت به زیر ۰.۰۰۰٬۰۰۹ دلار سقوط کند، گاوهایی که احتمالا شیبا را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه خریده بودند، به دام می‌افتند. حتی ممکن است قیمت به ۰.۰۰۰٬۰۰۷ دلار نیز برسد. سقوط به زیر این حمایت مهم می‌تواند نشانه شروع یک روند نزولی جدید باشد.

نمودار قیمت شیبا در تایم فریم ۴ ساعته
نمودار قیمت شیبا اینو در تایم فریم ۴ ساعته منبع: تریدینگ‌ویو

نمودار ۴ ساعته یک الگوی مثلث متقارن را نشان می‌دهد. قیمت شیبا بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و خط حمایت مثلث گیر کرده است. اگر خرس‌ها قیمت را کاهش دهند و آن را زیر خط حمایت حفظ کنند، ممکن است قیمت شیبا تا ۰.۰۰۰٬۰۰۹ کاهش یابد. از دست رفتن این حمایت می‌تواند نشانه سلطه خرس‌ها باشد.

برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، قیمت SHIB‌ می‌تواند تا خط مقاومت مثلث افزایش یابد. در صورت عبور از این سطح، Shib می‌تواند تا ۰.۰۰۰٬۰۱۱ دلار افزایش یابد و سپس به سمت ۰.۰۰۰٬۰۱۲ دلار حرکت کند.

چرا قیمت دوج کوین و شیبا رشد نمی‌کند؟

در بازار نزولی اخیر و با رکود بازارِ پرچم‌داران بزرگی چون بیت کوین و اتریوم، تمام رمزارزها روزهای سختی را سپری می‌کنند. با این حال در هر شرایطی سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها تنها به علاقه شخصی فرد به آن کوین برمی‌گردد. میم کوین‌ها کاربرد خاصی ندارند. در ابتدا دوج کوین به تقلید از بیت کوین و به جنبه شوخی خلق شد اما پس از آن و به واسطه ایجاد کردن راحت‌تر توکن‌ها در شبکه‌هایی نظیر اتریوم و BSC، میم کوین‌ها به شهرتی که ارزش آن را ندارند دست یافتند.

فراموش نکنید که میم‌کوین‌ها شت‌کوینی بیش نیستند و بزرگ بودن جامعه و تبلیغات زیاد آن‌ها دلیل بر مفید بودن و کاربردی بودنشان نیست. تا زمانی که یک رمزارز کاربرد قابل توجه و حرفی برای گفتن نداشته باشد نمی‌توان آینده روشنی برای آن متصور بود.

  • دلیل کاهش قیمت دوج کوین و شیبا اینو چیست؟

شرایط اقتصاد کلان باعث شده است ارزش کلی بازار رمزارزها کاهش شدیدی داشته باشد. سرمایه‌گذاران سازمانی که در پروژه‌هایی با ایده و تیم قوی سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز به سبب مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری خود، از این بازار فاصله گرفته‌اند. در این میان سرمایه‌گذاران خردی که به سبب علاقه خود به میم کوین‌هایی مانند دوج کوین و شیبا روی آورده‌اند نیز با ضررهای زیادی مواجه شده‌اند. میم کوین‌ها در حالت کلی ارزش سرمایه‌گذاری ندارند و ممکن است در آینده تغییرات قیمت آنها همبستگی خود را با بیت کوین و سایر رمزارزها از دست دهد.

کاربران با مطالعه اخبار روز میهن بلاکچین، اکنون به خوبی می‌دانند که شرایط فعلی بازار کریپتو همبستگی زیادی با بازارهای جهانی پیدا کرده است و شرایط اقتصاد کلان و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی بر بازار فعلی دارد. از این رو توصیه می‌شود در بازارهای نزولی، با مطالعه بنیادی و افزایش دانش در حوزه بلاکچین و رمزارزها، از این فرصت استفاده کنید.

منبع

درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۱۱ ماه اخیر رسید
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا