اخبار اقتصادی

پیش بینی قیمت 89 دلاری نفت در سال 2023- اخبار اقتصاد جهان – | “”

پیش بینی قیمت 89 دلاری نفت در سال 2023- اخبار اقتصاد جهان – | بورس سیگنال “”

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در شرایطی که تیره شدن دورنمای اقتصاد دنیا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین رشد تقاضا را تهدید می‌کند و تأثیر کاهش عرضه در اثر تحریم‌های روسیه را خنثی کرده ،قیمت نفت در 2023 افزایش چندانی نخواهد داشت.

 نظرسنجی از 30 اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در 2023 برابر با 89.37 دلار خواهد بود، یعنی 4.6 درصد پایین‌تر از 93 دلار و 65 سنتی که در ماه نوامبر پیش‌بینی‌شده بود. متوسط قیمت نفت در 2022 برابر با 99 دلار در هر بشکه بود.

 تخمین زده می‌شود متوسط قیمت نفت خام آمریکا هم در 2023 برابر با 84 دلار و 84 سنت باشد. این رقم قبلاً 87 دلار و 80 سنت پیش‌بینی‌شده بود.

 اقتصاددان‌ها انتظار دارند اقتصاد دنیا در اوایل 2023 به‌خاطر تأثیرات تورم بالا و افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی وارد رکود شود.

 قیمت نفت خام برنت بیش‌از 15 درصد از اوایل نوامبر کاهش یافته و حدود 84 دلار در هر بشکه در روز جمعه معامله شد. افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین دورنمای رشد تقاضای نفت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا را پایین آورده است.

 اکثر تحلیلگران می‌گویند تقاضای نفت رشد قابل‌توجهی در نیمه دوم 2023 خواهد داشت و دلیل آن برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در چین و سیاست‌های آسان‌تر پولی بانک‌های مرکزی خواهد بود.

 نظرسنجی از این اقتصاددان‌ها نشان می‌دهد تأثیر تحریم‌های غرب علیه نفت روسیه بسیار ناچیز خواهد بود. مسکو در این هفته عرضه نفت و محصولات نفتی به کشورهایی را که موافق سقف قیمت تعیین‌شده هستند به مدت 5 ماه از اول فوریه ممنوع کرد.

 انتهای پیام/89

منبع

ممنوعیت پروازهای فرودگاه مهرآباد در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی+ جزییات- اخبار راه و مسکن - | "" | خبرگزاری "" | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا