اخبار اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا و سکه 15دی 1401/ طلا بر مدار گرانی – بورس سیگنال | خبر اقتصادی امروز

بورس سیگنال، دیروز قیمت دلار بازیگر فعالی در قیمت طلا و سکه نبود و انس جهانی طلا قیمت در بازار فلز زرد را بالا کشید.

روند کلی قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته جاری تاکنون بر مدار کاهش قرار داشت. این ارزانی به‌ویژه در سکه به دنبال کاهش قیمت دلار رخ داد. بازار طلا و سکه متاثر از ۲ بازار دلار داخلی و انس جهانی طلاست، اما به شکل سنتی به بازاری تمایل دارد که روند صعودی را طی کند.

فلز زرد کاهشی شروع کرد؛ افزایشی ادامه داد

قیمت طلا و سکه در نخستین ساعات معاملاتی دیروز، روند کاهشی داشت. در ادامه روز اما این روند در طلا و برخی قطعات سکه با افزایش قیمت طلای جهانی صعودی بود و گران شد.

در حال حاضر انس جهانی طلا، یکی از حامیان افزایشی قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی است. قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش 1,861.41 دلار است.

روز سه‌شنبه افت قیمت دلار در بازار معاملات تهران، سکه امامی را تا پله ۳ محدوده ۱۹ میلیون تومانی کشاند. دیروز ۱۴ دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی در لحظه نگارش این گزارش با افزایش ۶۸ هزار تومانی قیمت به ۲۰ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان رسید.

فعالان بازار معتقدند فعلا تکلیف بازار مشخص نیست و هر خرید و فروشی ممکن است منجر به پشیمانی شود. از همین رو فروش در بازار محدود است و این کاهش عرضه باعث رشد حباب سکه شده است.

سکه بهار دیروز بیشتر از سکه امامی گران شد. این قطعه از سکه با افزایش قیمت ۹۶ هزار تومانی به نرخ ۱۹ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان رسید. روز سه‌شنبه سکه بهار در کف محدوده ۱۹ میلیون تومانی نیز معامله شد.

روند قیمت انواع سکه دیروز همسان نبود. به نظر می‌رسد مقدار عرضه باعث ناهمگونی روند قیمت در انواع سکه شده است. هر کدام از قطعات نیم و ربع سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را پشت سر گذاشتند.

در لحظه نگارش این گزارش نیم سکه کانال ۱۲ میلیون تومانی را شکست و به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه نیز ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

ثبات قیمت سکه گرمی ادامه دارد

سکه گرمی دیروز و روز سه‌شنبه بدون تغییر قیمتی در بازار معامله شد. قیمت سکه گرمی در بازار معاملات فلز زرد در ۲ روز گذشته ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. این قطعه از سکه در هفته‌های گذشته کمترین نوسان قیمت را در بازار داشت.

به نظر می‌رسد آنچه بازار را در روزها و هفته‌های گذشته متاثر ساخته، معامله‌گران خرد با سرمایه‌های اندک نیستند، بلکه سرمایه‌های زیاد و معاملات بزرگ روند بازار را به شکلی گسترده تحت تاثیر قرار داده است. هر چند بسیاری از فعلان بازار معتقدند بازارساز در حال نوسانگیری از بازار است و بازیگر فعال در قیمت طلا و سکه دولت است نه مردم.

جدول حباب قیمت 14 دی 1401
جدول حباب قیمت 14 دی 1401

دیروز رشد حباب فقط در سکه امامی رخ داد. ۸۸۹ هزار تومان رشد حباب این قطعه از سکه بود. به نظر می‌رسد این روند ناهماهنگ قیمت سکه و حباب آن تا پایان معاملات امروز پابرجا نباشد. با این وجود سایر قطعات سکه کاهش حباب داشتند و بیشترین سهم را ربع سکه با نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان کاهش حباب داشت.

هر مثقال طلا، ۳۵ هزار تومان گران شد و به قیمت ۷ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با رشد محدود نزدیک به ۱۰ هزار تومانی قیمت به نرخ یک میلیون و ۸۰۴ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم، یک میلیون و ۷۷۷ هزار تومان شد و در حدود ۳۰ هزار تومان از طلای نو در هر گرم ارزان‌تر است.

آخرین پیش‌بینی‌ها را هر روز در صفحه پیش بینی بازارها بخوانید.

 

#پیش #بینی #قیمت #طلا #سکه #15دی #طلا #بر #مدار #گرانی #تجارتنیوز
منبع

بورس حباب ندارد – تجارت‌نیوز | خبر اقتصادی امروز
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا