تحلیل سهام

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023

در ابتدای سال ۲۰۲۲، بیت کوین هم‌گام با دارایی‌های پرنوسان دیگر در تلاش برای رشد قیمت بود؛ اما مشکلات نقدینگی و رسوایی‌های مالی دنیای کریپتو درنهایت باعث شد پادشاه ارزهای دیجیتال این سال را با ۶۴درصد افت قیمت به‌پایان برساند. به‌هرحال، اکنون که ۲۰۲۲ با تمام تلخ‌کامی‌هایش گذشته است، آیا هنوز پیش‌بینی قیمت بیت کوین می‌تواند امیدوارمان کند؟

خبر خوب اینجاست که پس از سقوط آزاد بیت کوین، برخی نشانه‌ها حاکی از احتمال آغاز روند صعودی بالقوه‌ای هستند. در این مطلب، برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال جدید میلادی، به خاطراتِ کریپتویی سال گذشته و رویدادهای پیش‌ روی این صنعت نگاه دقیق‌تری می‌اندازیم و توضیح می‌دهیم که افراد تأثیرگذارِ این بازار با چه استدلال‌هایی ارقامی متغیر بین ۵,۰۰۰ تا ۲۵۰,۰۰۰ دلار را روی میز احتمالات پیش‌بینی قیمت بیت کوین گذاشته‌اند. تا پایان این مطلب خواندنی با ما همراه باشید.

بیت کوین چیست؟

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023

بیت کوین اولین و برترین ارز دیجیتالی است که در سال ۲۰۰۹، برمبنای فناوری بلاک چین عرضه شد. تراکنش‌های این ارز دیجیتال روی دفترکل توزیع‌شده‌ای به‌ نام بلاک چین ثبت می‌شوند و نسخه‌های متعددی از این دفترکل دردسترس نودهای شبکه قرار می‌گیرد. هر کاربر بیت کوین می‌تواند به‌عنوان نود در شبکه فعالیت کند. نودها کار نظارت بر صحت و پردازش تراکنش‌های شبکه را برعهده می‌گیرند. گفتنی است نودها در شبکه بیت کوین، ماینر (استخراج‌کننده) کوین‌های شبکه هم هستند.

درواقع، نودها با همکاری یکدیگر شبکه بیت کوین را از اتکا به نهاد مرکزی شخص ثالث بی‌نیاز می‌کنند تا شرایط انجام تراکنش‌های مستقیم و همتابه‌همتا مهیا شود. آن‌ها این کار را از‌طریق استخراج (Mining) انجام می‌دهند که درواقع فرایندی از حل مسائل پیچیده ریاضی است.

نودها (ماینرها) برای تشویق به ادامه عملکرد صادقانه، کوین‌های جدیدی را به‌عنوان پاداش برای استخراج دریافت می‌کنند. این کوین‌های جدید به‌واسطه ماینرها وارد چرخه شبکه بیت کوین می‌شوند؛ اما جالب است بدانید میزان کوینی که به ماینرها داده می‌شود، هر چهار سال یک‌ بار و در رویدادی به‌ نام هاوینگ (Halving) به نصف کاهش می‌یابد.

یکی از پیامدهای مثبت هاوینگ، خاصیت ضدتورمی شبکه بیت کوین است. به‌عبارت‌دیگر، برخلاف ارزهای فیات که به‌واسطه سیاست‌های دولت‌های مرکزی بی‌رویه و بدون‌ پشتوانه چاپ می‌شوند و به تورم اقتصادی دامن می‌زنند، نرخ عرضه بیت کوین پیوسته کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: دارایی تورمی و دارایی ضدتورمی چیست؟

اولین هاوینگ بیت کوین نوامبر۲۰۱۲ (آذر۱۳۹۱) و دومین رویداد هاوینگ ژوئیه۲۰۱۶ (تیر۱۳۹۵) و سومین هاوینگ بیت کوین می۲۰۲۰ (اردیبهشت۱۳۹۹) اتفاق افتاد. هاوینگ چهارم بیت کوین نیز احتمالاً در بهار یا زمستان۲۰۲۴ رخ خواهد داد. گفتنی است در هر رویداد هاوینگ، با کمترشدن نرخ عرضه بیت کوین، تقاضا برای این دارایی افزایش می‌یابد و باعث رشد ارزش آن می‌شود.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023
رفتار قیمت بیت کوین پس از هریک از سه هاوینگ پیش

وضعیت بازار بیت کوین

کاهش تدریجی میزان عرضه بیت کوین و ویژگی ضدتورمی این ارز دیجیتال سبب شده است تا سرمایه‌گذاران اولیه این کوین به سودی بیش از ۳۵,۰۰۰درصدی دست پیدا کنند. درواقع، بیت کوین از ابتدای تاریخ پیدایش خود تاکنون، روندی کمابیش صعودی را طی کرده است؛ اما در سال ۲۰۲۲ با وقفه سنگینی در این مسیر روبه‌رو شد.

سال ۲۰۲۲ با رویدادهای ناخوشایند فراوانی در صنعت ارزهای دیجیتال همراه شد. دراین‌میان، بربادرفتن چند‌میلیون دلار سرمایه با سقوط ارز دیجیتال لونا و فروپاشی و رسوایی مالی FTX، دومین صرافی بزرگ این صنعت و ورشکستگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی همچون تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) بخشی از این ناگواری‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: بدترین اتفاقات ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

از برترین ارز دیجیتال نمی‌توان انتظار داشت که یک‌تنه بار احساسات صعودی بازار را به‌دوش بکشد؛ بنابراین، افت ۶۴درصدی ارزش بیت کوین در سال میلادی گذشته موضوعی درک‌کردنی است.

عملکرد بیت کوین در یک سال گذشته
عملکرد ضعیف بیت کوین در یک سال گذشته

بااین‌حال، پادشاه ارزهای دیجیتال از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون تلاش کرده است تا وضعیت قرمز سال ۲۰۲۲ خود را جبران کند. درحال‌حاضر (اواسط بهمن۱۴۰۱)، بیت کوین با قیمت نزدیک به ۲۳,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. باوجوداین‌، این دارایی کمتر از سه‌ ماه پیش شاهد کمترین ارزش خود در سال ۲۰۲۲ بود و به ۱۵,۶۰۰ دلار رسید. شایان ذکر است که بهترین عملکرد بیت کوین در سال گذشته میلادی اوایل بهار بود که ۴۸,۰۰۰ دلار قیمت داشت.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023
عملکرد رضایت‌بخش بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون

درحال‌حاضر طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، بیت کوین با سلطه حدوداً ۴۱.۴درصدی و ارزش بازاری نزدیک به ۴۴۳میلیارد دلار مثل همیشه در رتبه اول جدول ارزهای دیجیتال جای گرفته است. این در حالی است که برترین دارایی دیجیتال بازار درمقایسه‌با نوامبر۲۰۲۱ دچار افت ارزش ۶۷درصدی شده و حدود نیمی از سرمایه‌گذارانش را متضرر کرده است.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین یک سال پیش از هاوینگ

سال ۲۰۲۳ قرار است زمینه‌ساز رویداد هاوینگ (نصف‌شدن نرخ عرضه کوین) بعدی در اواسط سال ۲۰۲۴ باشد؛ رویدادی که همیشه باعث رشد ارزش بیت کوین شده است. از‌نظر تاریخی، رفتار بازار بیت کوین پیش از هاوینگ و پس‌از‌آن از الگوی تقریباً مشابهی پیروی می‌کند. همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره کردیم، دلیل این امر کاهش سرعت ورود واحدهای جدید بیت کوین به چرخه بازار است که موجب ارزشمندترشدن کوین‌های موجود در بازار می‌شود.

در الگوی تاریخی، معمولاً یک‌ونیم سال پیش از هاوینگ بعدی، بیت کوین به کف قیمت خود می‌رسد. در‌حال‌حاضر، حدود ۱۸ ماه با هاوینگ بعدی فاصله داریم؛ پس طبق داده‌های تاریخی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیت کوین تقریباً در کف قیمت خود معامله شود یا اندکی از آن عبور کند. درهرصورت، ریسک خرید این دارایی دیجیتال فعلاً در حد کمینه است و می‌توان به امید رشد قیمت وارد بازار شد.

هاوینگ و رفتار بیت کوین

مسئله مهم‌تر، توجه به رفتار بیت کوین درست پیش از رویداد هاوینگ است. معمولاً قیمت بیت کوین در روزهای نزدیک به هاوینگ به نصفِ بیشترین قیمت تاریخی خود می‌رسد. اگر این بار هم با این الگو پیش برویم، باتوجه‌به رکورد تاریخی ۶۹,۰۰۰دلاری بیت کوین در نوامبر۲۰۲۱، انتظار داریم در می۲۰۲۴ قیمت ۳۴,۰۰۰دلاری این ارز دیجیتال را شاهد باشیم.

برای رسیدن به این محدوده قیمت، بیت کوین احتمالاً در سال ۲۰۲۳ در کانالی صعودی به‌سمت ۴۰,۰۰۰ دلار پیش خواهد رفت. با‌این‌همه، اگر عواملی مانند رشد نرخ بهره و تورم را در نظر بگیریم، بعید به‌نظر می‌رسد این روند صعودی آرام و باثبات طی شود. بنابراین، می‌توان احتمال تلاطم‌های مکرر بازار را پررنگ‌تر در نظر گرفت.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023
هاوینگ نرخ عرضه کوین‌های جدید را نصف می‌کند.

دراین‌میان، باید به عوامل مؤثر دیگر نیز گوشه‌چشمی داشته باشیم. از‌نظر تاریخی، بیت کوین پس از سپری‌کردن سال نزولی به میانگین بازده ۷۰درصدی می‌رسد. در این‌ صورت با‌توجه‌به روند نزولی سال پیش، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ به‌طور‌متوسط تا ۲۸,۰۰۰ دلار پیش برود.

عوامل مؤثر بر پیش‌بینی قیمت بیت کوین

به‌طور‌کلی، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برمبنای تعادل عرضه‌وتقاضا کار می‌کنند. هرچه تقاضا برای دارایی دیجیتال بیشتر شود، ارزش آن افزایش می‌یابد. درمقابل با عرضه و فروش گسترده، شاهد کاهش ارزش دارایی هستیم.

یکی از عواملی که سبب افزایش تقاضا برای بیت کوین می‌شود، میزان پذیرش این کوین دیجیتال نزد افراد، کسب‌وکارها، سازمان‌ها و دولت‌هاست. افزایش پذیرش بیت کوین درکنار رویداد هاوینگ، می‌تواند بر رشد ارزش بیت کوین تأثیر بسزایی بگذارد. پیش‌تر اشاره کردیم که هاوینگ سبب کاهش نرخ عرضه کوین و کاهش میزان بیت کوین درگردش می‌شود.

این در حالی است که اخبار پروژه‌های جدید و رقابت تنگاتنگ آلت کوین‌های برتر بازار با بیت کوین، همیشه می‌تواند کار پذیرش کوین اول بازار را با دشواری همراه کند. بااین‌حال، معادله رشد قیمت بیت کوین متغیرهای دیگری هم دارد.

علاوه‌بر مسائل داخلی صنعت کریپتو، عوامل بیرونی همچون رویکردهای اقتصادی دولت‌های قدرتمند می‌تواند به‌طورپیچیده بر میزان تمایل سرمایه‌گذاران به بازار بیت کوین اثرگذار باشد. سیاست افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو ایالات متحده یکی از عواملی است که می‌تواند مستقیماً بر بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

از یک سو، افزایش نرخ بهره با کاهش ارزش فیات همراه است که می‌تواند ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران برای مشارکت در بازارهای پرخطری مثل بیت کوین را کمتر کند و از سوی دیگر، کاهش پیوسته ارزش فیات در بلندمدت می‌تواند به‌نفع بیت کوین باشد؛ زیرا سرمایه‌گذاران برای پوشش ریسک کم‌ارزش‌شدن پول‌های فیات خود، ترجیح می‌دهند ارزش سرمایه‌شان را در قالب دارایی ضدتورمی مانند بیت کوین ذخیره کنند.

درکنار سایر عوامل بیرونی، نباید از قانون‌گذاری‌های جدید و وضع مالیات‌های سنگین روی ارزهای دیجیتال هم غافل شویم که می‌تواند تمایل به ورود سرمایه‌ به بازار بیت کوین یا انگیزه ماینرها برای ادامه فعالیت را کمتر کند.

تحلیلگران و پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳

با درنظرگرفتن تمام عوامل مؤثر بر بازار، بهتر است دیدگاه‌های افراد برجسته و فعال صنعت کریپتو را درباره پیش‌بینی قیمت بیت کوین جویا شویم. در این بخش، به ۵ دیدگاه مشهور درباره پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال جدید میلادی اشاره می‌کنیم.

تیم دریپر: ۲۵۰,۰۰۰ دلار

تیم دریپر
تیم دریپر

میلیاردر سرمایه‌گذار، تیم دریپر (Tim Draper)، یکی از پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ درباره قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را مطرح کرد. دریپر ارزش این ارز دیجیتال را تا پایان سال در نقطه ۲۵۰,۰۰۰ دلار ارزیابی می‌کرد.

او در ماه نوامبر گفت که جدول زمانی رسیدن بیت کوین به ۲۵۰,۰۰۰ دلار در نظر او طولانی‌تر شده و تا اواسط سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت. دریپر حتی پس از سقوط صرافی FTX تأکید کرد که این کوین باز‌هم به ۲۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

بد نیست یادآور شویم بیت کوین برای رسیدن به این نقطه باید شاهد رشدی ۱,۱۰۰درصدی باشد! به‌گفته دریپر، با وجود کاهش قیمت‌ها و حجم معاملات، دلایلی وجود دارد که می‌توانیم استدلال کنیم بازار به کف قیمت خواهد رسید و به‌زودی دوباره جهش خواهد کرد.

مانند بسیاری از تحلیلگران دیگر، تیم دریپر تأثیر هاوینگ سال ۲۰۲۴ را مثبت ارزیابی می‌کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد او بحران نقدینگی صنعت کریپتو را نادیده گرفته است که با فروپاشی صرافی FTX تشدید شد.

دریپر در مصاحبه‌اش نیز افزود که به‌عقیده او، هم‌زمان با رشد بیت کوین برخی از کوین‌های ضعیف‌تر در رقابت بازار ارزهای دیجیتال شکست می‌خورند و نابود می‌شوند. بد نیست اشاره کنیم دریپر سرمایه‌گذاری‌های بسیار موفقی روی شرکت‌های فناوری همچون تسلا و اسکایپ و بایدو کرده است.

او در سال ۲۰۱۴ خریدار ۲۹,۶۵۶ واحد بیت کوینی بود که مقام‌های قانونی ایالات متحده آن‌ها را پس از شناسایی بازار غیرقانونی مواد مخدر سیلک رود (Silk Road) در دارک‌وب ضبط کردند. در آن زمان، ارزش این میزان بیت کوین درحدود ۱۸.۷میلیون دلار بود.

دریپر پیش‌بینی می‌کرد قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۱۷ به ۱۰,۰۰۰ دلار برسد؛ اما رکورد ۲۰,۰۰۰دلاری سال ۲۰۱۷ حتی دریپر را هم انگشت‌به‌دهان گذاشت.

استاندارد چارترد: ۵,۰۰۰ دلار

پیش‌بینی قیمت بیت کوین از سوی بانک استاندارد چارترد در سال 2023
بانک بریتانیایی استاندارد چارترد

طبق پیش‌بینی بانک بزرگ و چندملیتی بریتانیا، استاندارد چارترد (Standard Chartered)، اتفاقات ناگوار برای بیت کوین هنوز پایان نیافته است. این بانک ۵دسامبر در یادداشت تحقیقاتی خود نوشت که بیت کوین ممکن است تا ۵,۰۰۰ دلار سقوط کند. درحال‌حاضر، قیمت بیت کوین برای لمس محدوده ۵,۰۰۰ دلار باید ۴,۵۰۰درصد افت کند!

اریک رابرتسِن (Eric Robertsen)، مدیر بخش تحقیقات بین‌المللی بانک چارترد، در یادداشتی اظهار کرد که با کاهش ارزش سهام شرکت‌های فناوری، بیت کوین هم ارزش خود را از دست می‌دهد. او بحران نقدینگی را یکی از مشکلات اصلی صرافی‌ها و شرکت‌های ارز دیجیتال می‌داند و معتقد است این عامل به‌تنهایی برای ورشکستگی‌های بیشتر و تداوم کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیجیتال کافی است.

او با پیش‌بینی افزایش ۳۰درصدی قیمت طلا و رسیدن ارزش آن به ۲,۲۵۰ دلار برای هر اونس، بیت کوین را نقطه مقابل این فلز زرد دانست. رابرتسِن در توضیح پیش‌بینی خود گفت که سرمایه‌گذاران احتمالاً طلا را به‌عنوان ذخیره ارزش به بیت کوین ترجیح می‌دهند و برای درامان‌ماندن از بی‌ثباتی بازار سهام، به خرید کالای گران‌بهایی همچون طلا روی می‌‌آورند.

مارک موبیوس: ۱۰,۰۰۰ دلار

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023
مارک موبیوس

پیش‌بینی سرمایه‌گذار کهنه‌کار، مارک موبیوس (Mark Mobius)، از روند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ درست از آب درآمد.

در ماه می و زمانی‌که بیت کوین بیش از ۲۸,۰۰۰ دلار معامله می‌شد، موبیوس سقوط قیمت تا ۲۰,۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده بود. ناگفته نماند پیش‌بینی اولیه او برای سال ۲۰۲۲ سقوط تا ۱۰,۰۰۰ دلار بود.

اگرچه فروشندگان و معامله‌گران نزولی بیت کوین نتوانستند با فشار فروش قیمت این دارایی را تا ۱۰,۰۰۰ دلار کاهش دهند، موبیوس همچنان به پیش‌بینی خود پایبند است. او اعتقاد دارد که قیمت نهایتاً تا سال ۲۰۲۳ به ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. موبیوس افزایش نرخ بهره بانکی و اِعمال سیاست‌های مالی سختگیرانه‌تر فدرال رزرو را عامل اصلی این سقوط دانست.

به‌عقیده موبیوس، در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران به‌دنبال دارایی‌ای هستند که نگه‌داری یا خرید آن با پرداخت سود مداوم همراه باشد. هدف از این اقدام سرمایه‌گذاران محافظت درمقابلِ افزایش نرخ بهره از سرمایه است؛ اما به‌گفته این سرمایه‌گذار حرفه‌ای، صِرف نگه‌داری بیت کوین نمی‌تواند سودآور باشد. 

کارول الکساندر: ۵۰,۰۰۰ دلار

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023
کارول الکساندر

یکی از اساتید اقتصاد در دانشگاه ساسکس به‌نام کارول الکساندر (Carol Alexander) از پیش‌بینی خود مبنی‌بر کاهش قیمت بیت کوین تا ۱۰,۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ چندان دور نبود. الکساندر اکنون خود را برای صعود قیمت آماده کرده است؛ البته وی دلایل خاصی را هم برای این رشد قیمت مطرح می‌کند.

او به آثار دومینوواری اشاره می‌کند که پس از سقوط صرافی FTX در صنعت کریپتو به‌راه افتاد. پیش‌بینی الکساندر رشد قیمت تا ۳۰,۰۰۰ دلار در سه‌ماهه اول و سپس صعود تا ۵۰,۰۰۰ دلار در سه‌ماهه سوم یا چهارم است. به‌عقیده الکساندر، از‌آن‌جا‌که بازار سال ۲۰۲۳ مدیریت‌شده رشد خواهد کرد، در سال جدید میلادی با حباب قیمت و شیب صعودی تند مواجه نخواهیم بود. او توضیح می‌دهد:

احتمالاً یکی‌دو روند [صعودی] پایدار با چند دوره بازار رِنج و احتمالاً چند سقوط کوتاه‌مدت قیمت را شاهد خواهیم بود.

طبق استدلال الکساندر، کاهش حجم معاملات تریدرهای خُرد می‌تواند سبب شود نهنگ‌های بازار دست‌ به‌ کار شوند و برای تقویت بازار شروع به جمع‌آوری کوین کنند. گفتنی است طبق داده‌های شرکت فین‌تک ریورفایننشال (River Financial)، ۹۷ آدرس کیف پول بیت کوین حاوی ۱۴.۱۵درصد از عرضه کل این دارایی هستند و می‌توانند تأثیر فراوانی بر بازار بگذارند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال 2023
آنتونی ترنچف

آنتونی ترنچف و لیث خلف: بدونِ پیش‌بینی قیمت بیت کوین

درکنار افرادی که سعی می‌کنند گام بعدی بیت کوین را پیش‌بینی کنند، برخی از سرمایه‌گذاران نیز از تلاش برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین دست کشیده‌اند.

برای آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev)، مدیرعامل پلتفرم وام‌دهی نکسو (Nexo)، رویدادهای اخیر تا حدی سردرگم‌کننده به‌نظر می‌رسد.

به‌عقیده ترنچف، در اوایل سال ۲۰۲۲، بیت کوین در «مسیر مثبتی» قرار داشت؛ اما چند نیروی اصلی در این روند تداخل ایجاد کردند.

لیث خلف؛ تحلیلگر مالی
لیث خلف

ترنچف زمانی پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین تا اوایل سال ۲۰۲۳ تا اوج ۱۰۰,۰۰۰ دلار پیش خواهد رفت. او اکنون تلاش می‌کند آینده قیمت را پیش‌بینی کند؛ اما فعلاً نظر قطعی خود را اعلام نکرده است.

لیث خلف

لیث خلف (Laith Khalaf)، تحلیلگر مالی در پلتفرم سرمایه‌گذاری «AJ Bell»، هم اظهار کرد که تلاش‌ها برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین بیهوده است.

خلف می‌گوید:

قیمت ممکن است به ۵,۰۰۰ یا ۵۰,۰۰۰ دلار برسد؛ اما هیچ‌کدام من را شگفت‌زده نمی‌کند؛ زیرا بازار [فعلی بیت کوین] به‌شدت تحت‌تأثیر احساسات است.

صنعت ارزهای دیجیتال سال میلادی ناامیدکننده‌ای را پشت‌سر گذاشت و با ورشکستگی و خروج پروژه‌های مطرح کریپتویی، بیش از ۱.۳تریلیون دلار سرمایه طرفداران خود را بر باد داد. بیت کوین نیز مشابه اکثر کوین‌های برتر بازار، شرایط جالبی را تجربه نکرد و درمقایسه‌با اواخر سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۴درصد دچار افت شد. در چنین شرایطی، احتمالاً بسیاری از معامله‌گران در تکاپو برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال جدید میلادی هستند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای سال جدید بگیرند.

ازاین‌رو، ما هم در این مطلب به تاریخچه رفتار بیت کوین، به‌ویژه در ماه‌های پیش از هاوینگ نگاهی انداختیم. همچنین، به عواملی اشاره کردیم که می‌توانند روی روند احتمالی قیمت بیت کوین تأثیرگذار باشند. درپایان نیز، آرای تعدادی از صاحب‌نظران را درباره پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ مرور کردیم.

درمجموع، اکنون که اندکی بیش از یک سال تا هاوینگ بیت کوین فاصله داریم، غیرمنطقی نیست که به‌ انتظار رشد قیمت در سال جدید میلادی بنشینیم. با‌این‌همه، بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال همیشه با شگفتی همراه بوده است؛ بنابراین، نقش هیچ خبر نامنتظره‌ای را در نوسان‌های مثبت یا منفی بازار نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

سؤالات متداول

در پایان مطلب، به یکی از پرسش‌های پرتکرار مرتبط با پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ پاسخ می‌دهیم.

نظر تحلیلگران درباره آینده قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چیست؟

تحلیلگران مختلف با سطوح مختلفی از رویکردهای صعودی و نزولی به بازار بیت کوین، آینده برترین دارایی دیجیتال بازار را بسیار متفاوت ارزیابی می‌کنند. همان‌طور‌که در این مطلب هم اشاره کردیم، قیمت بیت کوین در طیف گسترده‌ای بین ۵,۰۰۰ تا ۲۵۰,۰۰۰ دلار متغیر ارزیابی شده است.

منبع

کاهش ۲۲٪ قیمت DOGE در پی برداشته شدن لوگوی دوج‌کوین از توییتر
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا