اخبار ارز دیجیتال

پیتر برانت: قیمت اتریوم تا پایان ژوئن به زیر ۱۳۰۰ دلار می‌رسد

پیتر برانت: قیمت اتریوم تا پایان ژوئن به زیر ۱۳۰۰ دلار می‌رسد

پیتر برانت، معامله‌گر کهنه‌کار پیش‌بینی کرده است قیمت اتریوم تا پایان ماه جاری میلادی ممکن است تا ۱٬۲۶۸ دلار سقوط کند. با این حال، جامعه کاربران ۱۵٬۵۰۰ نفری کوین‌مارکت‌کپ (CMC)، به اثر به‌روزرسانی Merge بر قیمت اتر بسیار خوشبین هستند و معتقدند قیمت ETH تا ۳۰ ژوئن (۹ تیر)، به بالای ۳٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، شبکه اتریوم اکنون در آخرین مراحل مرج بیکن چین با شبکه اصلی و گذار از اجماع اثبات کار به اثبات سهام است. توسعه‌دهندگان اتریوم اعلام کردند روز گذشته به‌روزرسانی مرج با موفقیت در شبکه آزمایشی راپستن انجام شده است.

در حالی که زمان این به‌روزرسانی بارها به تعویق افتاده است، توسعه‌دهندگان اتریوم وعده داده‌اند در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش‌ برود، در ماه آگوست (مرداد) شاهد این به‌روزرسانی خواهیم بود. مهاجرت به الگوریتم اثبات سهام مصرف انرژی شبکه اتریوم را تا حد زیادی کاهش خواهد داد و در عین حال، امنیت آن را بهبود خواهد بخشید.

توییت اتریوم
منبع: توییتر

علی‌رغم اخبار دلگرم‌کننده از جانب توسعه‌دهندگان اتریوم، قیمت اتر در ۲۴ ساعت گذشته عملکرد چندان مناسبی نداشته و با ۱.۷٪ کاهش، به ۱٬۷۸۸ دلار رسیده است.

برانت از سال ۱۹۷۵ در بازارهای مالی معامله می‌کند و با پیش‌بینی برخی از اوج‌ها و سقوط‌های تاریخی بیت کوین، توجه جامعه رمزارز را به خود جلب کرده است.

در صورتی که سناریوی نزولی که وی برای اتریوم ترسیم کرده است محقق شود، در این ماه شاهد ۲۹٪ افت قیمت این رمزارز خواهیم بود.

این تحلیلگر کهنه‌کار روز سه‌شنبه نمودار ماه به ماه اتریوم از آوریل (فروردین) تا ژوئن (خرداد) را در توییتر به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد در صورتی که احساسات بازار به طور قابل توجهی تغییر نکند، بقیه ماه ژوئن ممکن است برای اتریوم بسیار سخت باشد. او در این رابطه گفت:

چارت کلاسیک!

این الگو در چارت اتریوم می‌تواند یک مثلث نزولی باشد که اگر شرایط تغییر نکند و تکمیل شود، اصلا برای قیمت خوب نیست.

توییت پیتر برانت
منبع: توییتر

کریپتو تونی (Crypto Tony)، معامله‌گر مطرح نیز سناریو نزولی مشابهی را برای اتریوم متصور است و در توییتی از الگوی مثلثی مشابهی خبر داد. البته پیش‌بینی وی از هدف این الگو کمی بالاتر است و معتقد است قیمت تا محدوده ۱٬۴۵۰ تا ۱٬۶۰۰ دلاری کاهش خواهد یافت.

نظر متفاوت کاربران کوین‌مارکت‌کپ

علیرغم دیدگاه نزولی برخی از تحلیلگران، جامعه کاربران کوین‌مارکت‌کپ نسبت به قیمت اتریوم، حداقل در کوتاه‌مدت خوش‌بین هستند. ۱۵٬۴۶۶ نفر از کاربران این وب سایت پیش‌بینی کرده‌اند قیمت تا پایان ماه جاری به ۳٬۱۳۱.۷۵ دلار خواهد رسید؛ تحقق این پیش‌بینی مستلزم ۷۵.۳۷٪ رشد قیمت است.

در وب سایت کوین‌مارکت‌کپ قابلیتی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد در صفحه مربوط به قیمت هر رمزارز، به اهداف قیمتی پیش‌بینی شده رای دهند. علاوه بر پیش‌بینی ۷۵٪ رشد، حدود ۸٬۵۰۰ نفر پیش‌بینی کرده‌اند قیمت اتریوم تا ۳۱ جولای (۹ مرداد)، یعنی کمی قبل از مرج نهایی با ۶۶.۹۴٪ افزایش به ۲٬۹۸۱.۲۷ دلار خواهد رسید.

به طور کلی، جامعه کاربران کوین‌مارکت‌کپ از دسامبر (آذر) پیش‌بینی‌های موفقی داشته‌اند. به عنوان مثال، آنها قیمت نهایی اتریوم در سال ۲۰۲۱ را با دقت ۸۸.۴۰٪ پیش‌بینی کردند. آنها پیش‌بینی کرده بودند اتریوم سال ۲۰۲۱ را با قیمت ۴٬۱۰۹.۶۵ دلار به پایان خواهند رساند اما در نهایت قیمت اتریوم به ۳٬۶۸۲ دلار رسید.

پس از آن، جامعه کاربران کوین مارکت کپ افت ژانویه (دی)، فوریه (بهمن)، مارس (فروردین) و آوریل (اردیبهشت) را به ترتیب با دقت ۵۴٪، ۷۶.۱۷٪، ۸۹.۹۱٪ و ۶۲.۴۱٪ پیش‌بینی کردند. البته پیش‌بینی کاربران کوین مارکت کپ همیشه هم درست نبوده است چنان‌که ماه می را با دقت ۱۶.۹۷٪ پیش‌بینی کردند. البته، در این ماه سقوط اکوسیستم ترا و اتفاقات ناشی از آن رخ داد که بسیاری را غافل‌گیر کرد و بر قیمت‌ها تاثیر منفی شدیدی گذاشت.

بنابر گزارش قبلی میهن بلاکچین، داده‌های آن چین وضعیتی را توصیف می‌کنند که به نظر پیتر برانت نزدیک‌تر است. این داده‌ها نشان می‌دهند که تعداد هولدرهای کوچک ETH طی دو هفته اخیر و با انتشار اخبار نزدیک شدن به‌روزرسانی Merge به طور پیوسته افزایش یافته است، اما تعداد هولدرهای بزرگتر اتر در مدت مشابه نسبتا ثابت یا کاهشی بوده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد که هولدرهای بزرگ به اندازه هولدرهای کوچک به تبعات به‌روزرسانی Merge خوشبین نیستند.

  • پیش بینی تحلیل‌گران در مورد قیمت اتریوم تا پایان ماه چیست؟

پیتر برانت تحلیل‌گر مطرح پیش بینی کرده است قیمت اتریوم تا پایان ماه جاری میلادی ۲۹٪ کاهش می‌یابد و به زیر ۱۳۰۰ دلار می‌رسد. همچنین کریپتو تونی برای قیمت ETH تا پایان ژوئن روندی نزولی پیش بینی کرده است اما تارگت او از برانت خوشبینانه‌تر است و محدوده ۱٬۴۵۰ تا ۱٬۶۰۰ دلار را برای قیمت اتر پیش‌بینی کرده است.

به نظر می‌رسد که تحلیل‌گران مطرح و همچنین هولدرهای بزرگ ETH به اندازه عموم کاربران و هولدرهای کوچک به اثرات مثبت به‌روزرسانی Merge بر قیمت اتر، که انتظار می‌رود در ماه آگوست (مرداد) به سرانجام برسد، خوشبین نیستند.

منبع

شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ به دنبال جذب مدیران ارشد حوزه رمزارز!
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا