اخبار بورسی

پیام اوراق تبعی به سهامداران، شرایط سهم خوب است- اخبار بازار سهام | بورس – | “”

پیام اوراق تبعی به سهامداران، شرایط سهم خوب است- اخبار بازار سهام | بورس – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که ظرف 2 روز کاری اقدام به بررسی صدور مجوز انتشار اوراق اختیار فروش تبعی از سوی ناشران می کند که به گفته کارشناسان انتشار وسیع این اوراق از سوی ناشران مختلف باعث ایجاد موج دلگرمی و اطمینان خاطر در میان سهامداران خرد می شود.
محمد کفاش پنجه شاهی با بیان اینکه اوراق تبعی به نوعی تضمین سود برای سهامداران محسوب می شود گفت: به این معنا که مجموعه منتشرکننده این اوراق به آینده و وضعیت سودآوری سهم شرکت اطمینان دارد و بدون شک بیمه شدن سهام باعث اطمینان خاطر سهامداران می شود.
وی افزود: این اوراق علاوه بر اطمینان بخشی و تضمین سود، یک روش تامین مالی برای شرکت ها به شمار می رود.
به گفته کفاش پنجه شاهی با توجه به قوانین و مقرراتی که در مورد کسب و کارهای با درآمد ثابت وجود دارد، برای صندوق های درآمد ثابت سهامی که همراه با اوراق تبعی فروش باشد گزینه مناسب و جذابی است.
وی ادامه داد: بسیاری از صندوق های با درآمد ثابت به دنبال آن هستند که این اوراق را خریداری کنند. لذا این ابزار مشکل صندوق های مذکور را حل می کند ضمن اینکه می تواند به بازار سرمایه کمک نماید. در واقع اوراق تبعی بازدهی را برای صندوق های درآمد ثابت پیش بینی پذیرتر می کند و از این طریق از ابطال ها جلوگیری شده و به جذب منابع کمک کند و باعث ورود پول تازه به بازار می شود.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که اوراق تبعی تا چه میزان می تواند در رونق بازار سرمایه اثرگذار باشد؟ گفت: چون سود سهام از طریق این ابزار تضمین می شود در نتیجه انگیزه بیشتری به سهامداران و خریداران می دهد و در نتیجه در افزایش تقاضا تاثیرگذار است.

معاون وزیر ارتباطات: پرداخت با رمزارزها خط قرمز قوانین کشور است

انتهای پیام/

منبع

nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا