اخبار ارز دیجیتال

پرکارترین هکرهای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲!

پرکارترین هکرهای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد که هکرهای کره شمالی در سال 2022 بیش از هر سال دیگری دارایی‌های رمزارزی را به سرقت برده‌اند.
هکرهای کره شمالی در سال گذشته پس از هدف قرار دادن شبکه‌های شرکت‌های هوافضا و دفاعی خارجی، مسئول سرقت 630 میلیون دلار تا بیش از یک میلیارد دلار دارایی‌ رمزارزی بوده‌اند.
در گزارش سازمان ملل همچنین به این موضوع اشاره شده که در سال 2022 حملات سایبری پیچیده‌تر از سال‌های گذشته بوده‌اند و همین موضوع، ردیابی وجوه دزدیده شده را دشوارتر از همیشه کرده است.
هفته گذشته، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis نیز نتیجه مشابهی را گزارش کرد. به گزارش این شرکت، هکرهای کره شمالی با حداقل 1.7 میلیارد دلار رمزارز دزدیده شده در سال 2022 مرتبط بوده‌اند. این شرکت، مجرمان کره شمالی را به عنوان «پرکارترین هکرهای ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته» معرفی کرده است.
بر اساس گزارش Chainalysis، حداقل 1.1 میلیارد دلار سرقتی از هک پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز به دست آمده و کره شمالی، یکی از نیروهای محرکه هک پروژه‌های دیفای تبدیل شده است.
شرکت Chainalysis همچنین گزارش داده که هکرهای کره شمالی مقادیر زیادی از وجوه دزدیده شده را به میکسرهایی مانند Tornado Cash و Sinbad ارسال کرده‌اند.
میکسرها، سرویس‌هایی هستند که با ترکیب کردن تراکنش‌ها بین آدرس‌های مختلف، رهگیری تراکنش‌ها و پیدا کردن طرفین هر تراکنش را دشوارتر می‌کنند.
کره شمالی بارها اتهامات مربوط به حملات سایبری را رد کرده است، اما گزارش جدید سازمان ملل مدعی شده که دفتر اطلاعات کره شمالی، از چندین گروه مانند کیمسوکی (Kimsuky)، لازاروس (Lazarus) و آندریل (Andariel) به طور خاص برای حملات سایبری استفاده می‌کند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!




شروع



منبع

کوین تلگراف

منبع

اقتصاد اتحادیه اروپا دستخوش کوچک شدن دوباره می‌شود.
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا