اخبار ارز دیجیتال

پرونده متهمان کلاهبرداری رمزارز «دریک» به دادگاه انقلاب ارسال شد

پرونده متهمان کلاهبرداری رمزارز «دریک» به دادگاه انقلاب ارسال شد

سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست خبری عنوان داشت پرونده متهمان رمزارز جعلی «دریک» به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از ایسنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده رمز ارز دریک اعلام کرد کیفرخواست متهم ردیف اول رمز ارز «دریک» به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور، بدون قصد مقابله با نظام از طریق کلاهبرداری و  متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و قرار جلب به دادرسی صادر و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد. 

وی همچنین توضیح داد:

پرونده رمز ارز دریک ۱۵۴۹ نفر مالباخته دارد و  مبلغ ۱۱۵۷ میلیارد ریال از متهمان توقیف شده است و غیر از این وجه نقد، اموال غیرمنقول دیگری نیز از آنها توقیف شده است. متهمان به منظور اغوای اشخاص به سرمایه‌گذاری و خرید این رمزارز، از طریق کانال تلگرامی خود به نام «بورس پول» و «فیوچرز نفت خام» به تبلیغات گسترده اقدام کردند و هر دو متهم در خرید و فروش و افزایش قیمت هر واحد از ۴ میلیون تومان به ۴۲ میلیون تومان، نقش داشته‌اند.

براساس گزارش پیشین میهن بلاکچین، آذر ماه ۱۴۰۰ پلیس امنیت اقتصادی ناجا در اطلاعیه‌ای از شناسایی و انهدام شبکه سازمان یافته‌ای که با فروش رمز ارز غیرقانونی «دریک» اقدام به اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور کرده بودند خبر داد. بهمن ماه همان سال اعلام شد که مال باختگان برای پیگیری شکایات خود به دادسرای ۳۲ مراجعه کنند.

منبع

چرا مردم افغانستان از رمزارزها کمک می‌گیرند؟ - ارز دیجیتال نیوز
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا