اخبار ارز دیجیتال

ویتالیک بوترین: ورلد آف وارکرفت مرا به سمت خلق اتریوم سوق داد

ویتالیک بوترین: ورلد آف وارکرفت مرا به سمت خلق اتریوم سوق داد

الهامات و ایده‌ها معمولاً در عجیب‌ترین مکان‌ها به سراغ آدم می‌آیند. ویتالیک بوترین، خالق اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. وی در آخرین مقاله خود عنوان کرد که بازی ورلد آف وارکرفت برای او الهام بخش ساخت اتریوم بوده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از زی‌کریپتو، بوترین در مقاله‌ای که در روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) منتشر شد، از ارتباط تنگاتنگ میان خلق اتریوم و بازی ورلد آف وارکرفت سخن گفت. خالق ۲۷ ساله اتریوم در این مقاله نوشته است که در کودکی یکی از طرفداران بزرگ این بازی نقش‌آفرینی چند نفره بوده و تنها یک پچ، این سرگرمی را از او گرفته است.

بوترین در این رابطه نوشت:

من در سال ۱۹۹۴ در روسیه متولد شدم و در سال ۲۰۰۰ به کانادا رفتم مشغول تحصیل شدم. من با خوشحالی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ ورلد آف وارکرفت را بازی می‌کردم اما یک روز، شرکت بلیزارت ویژگی را از طلسم Siphon Life جنگجوی محبوب من حذف کرد؛ بسیار گریه کردم و متوجه شدم که خدمات متمرکز تا چه اندازه می‌توانند وحشتناک باشند. خیلی زود تصمیم گرفتم تا آنها را ترک کنم.

اگرچه بوترین در این مقاله گفته است که شاید، الهام بخشی مستقیم از این اتفاق برای خلق اتریوم تا حدی «اغراق آمیز» است، بدون شک این پچ، اثر ماندگاری را بر وی گذاشته است. پچ مذکور آخرین بار در ۱۴ آوریل سال ۲۰۰۹ به روز شد و با چندین تغییر گسترده در گیم پلی همراه شد. احتمالاً بنیانگذار اتریوم انتظار داشته به جای به روزرسانی خودسرانه، سازندگان این تغییرات را میان بازیکنان به رای می‌گذاشتند.

نام اتریوم نیز با داستان‌های علمی و تخیلی پیوند خورده است؛ بوترین قبلاً گفته است که این نام را از فهرستی از عناصر علمی تخیلی در ویکی پدیا انتخاب کرده است.

وی در مقاله آخر خود اذعان داشت:

فوراً متوجه شدم که آن [اتریوم] را بهتر از همه گزینه‌های دیگر دوست دارم. فکر می‌کنم واقعیت این بود آوای خوبی داشت و کلمه اتر، به معنای واسطه نامرئی فرضی که در جهان نفوذ می‌کند و اجازه می‌دهد نور به حرکت درآید را در بر داشت.

بولدوزرها و وتوکراسی

بوترین در مقاله خود با عنوان بولدوزر در مقابل محور سیاسی وتوکراسی، طیف سیاسی را به دو دسته تقسیم کرد: بولدوزرها و طرفداران وتوکراسی. به عقیده خالق اتریوم، بولدوزرها افرادی هستند که قدرت انجام کارهای مهم اما «مخاطره‌آمیز و مخرب» را بدون نیاز به اجازه دیگری در اختیار دارند. در رابطه با وتوکراسی، حرکات مخرب مستلزم اجازه افراد مختلف است.

بوترین خاطرنشان کرد که لایه‌های پایه‌ای بلاکچین بایستی وتوکراتیک و حاکمیت لایه کاربردی باید بولدوزر‌ گونه باشد. وی در ادامه افزود:

بولدوزرها تغییرات فاحشی ایجاد می‌کنند در حالی که برای حفظ تغییرات ایجاد شده توسط بولدوزرها وتوکراسی لازم است.

منبع

پیش‌بینی سرمایه‌گذار معروف: قیمت بیت کوین ۱۰ برابر خواهد شد!
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا