اخبار

واکنش بازار خودرو به انتخابات آمریکا / آینده خودرو چه می‌شود؟

، با اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نوسان آرای دو کاندیدا در روز چهارشنبه بازار خودرو هم روند نوسانی داشت. در این روز با بالا رفتن سطح رای دونالد ترامپ، قیمت دلار افزایش یافت و قیمت برخی خودروهای پر تقاضا نیز کمی گران شد.

همچنین در ساعات دیگر روز چهارشنبه با پیش گرفتن آرای جو بایدن قیمت دلار و به دنبال آن قیمت خودروها روند کاهشی پیدا ‌کرد اما در آخرین معاملات روز چهارشنبه قیمت برخی از خودروهای پر تقاضا به دلیل مباحث سیاسی و افزایش قیمت دلار افزایش یافت.

چرا خودرو گران شد؟

چرا قیمت خودرو دوباره گران شده است؟ به اعتقاد یک فعال بازار خودرو؛ عامل اصلی افزایش قیمت خودرو قیمت دلار است. با افزایش 750 تومانی قیمت دلار در روز چهارشنبه و رسیدن آن به کانال 29 هزار و 750 تومان قیمت خودرو در بازار ایران واکنش نشان داد. پیش‌بینی می‌شود چنانچه ترامپ پیروز انتخابات شود قیمت دلار روند صعودی خواهد داشت و این افزایش قیمت خودروهای ایرانی و خارجی را هم گران می‌کند.

به گفته فیروز نادری روز چهارشنبه با افزایش آرای ترامپ قیمت دلار گران شد و به دنبال آن قیمت برخی خودروها نیز افزایش یافت. به عنوان مثال قیمت خودروهای پر تقاضا از جمله 206، پراید و تیبا بین سه تا 15 میلیون تومان افزایش یافت.

این فعال بازار خودرو با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر روند بازار خودرو به گفت: روز چهارشنبه با افزایش قیمت دلار قیمت خودروهای 300 میلیون به بالا در بازار حدود 15 میلیون تومان گران شدند. به عنوان مثال 206 تیپ دو قبل از انتخابات با قیمت 235 میلیون تومان فروخته می‌شد اما در زمان انتخابات قیمت این مدل خودرو به 245 میلیون تومان رسید.

پراید و تیبا چقدر گران شد؟

او اظهار کرد: همچنین قیمت خودروهایی همچون پراید و تیبا با نوسان پنج میلیون تومانی به تریب با قیمت 126 و 154 میلیون تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت پراید قبل از انتخابات آمریکا حدود 120 میلیون تومان بود و همچنین قیمت تیبا نیز با قیمت 142 میلیون تومان معامله شده بود.

نادری با اشاره به کُند شدن روند معاملات خودرو بیان کرد: با توجه به نوسان قیمت‌ها، خودرو در بازار معامله می‌شود اما روند معاملات رضایت‌بخش نیست.

طبق تحلیل فعالان بازار خودرو با کاهش قیمت دلار ظرف دو هفته گذشته قیمت خودروها در بازار کاهش 20 تا 40 میلیون تومانی را تجربه کرده است.

رشد 3 هزار واحدی شاخص بورس در هفته سوم خرداد- اخبار بازار سهام | بورس - اخبار اقتصادی تسنیم
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا