اخبار ارز دیجیتال

هم‌بنیان‌گذار FTX با اتهامات کلاهبرداری و توطئه گناهکار شناخته شد

هم‌بنیان‌گذار FTX با اتهامات کلاهبرداری و توطئه گناهکار شناخته شد

«نیشاد سینگ»، یکی از بنیان‌گذاران صرافی رمزارز سقوط‌کرده FTX، در آمریکا برای اتهامات کلاهبرداری و توطئه گناهکار تشخیص داده شد. سینگ که مدیر مهندس FTX بود، سومین عضو دایره داخلی «سم بنکمن-فرید» (SBF)، مدیرعامل این شرکت، محسوب می‌شود که اکنون موافقت کرده است علیه وی با دادستان‌ها همکاری کند. «کارولین الیسون» و «زیکسیائو وانگ» دیگر مدیران این صرافی هستند که قبلاً به کلاهبرداری متهم شده بودند.

سینگ در شش پرونده جنایی شامل مواردی ازجمله کلاهبرداری الکترونیکی و توطئه برای اختلاس از ایالات متحده، گناهکار اعلام شد. همان‌طور که رویترز گزارش می‌دهد، او موافقت کرده است که درآمد حاصل از اقدامات خود را به‌عنوان جریمه واگذار کند. پرونده‌های ورشکستگی FTX نشان می‌دهد که او از Alameda Research، دیگر شرکت بنکمن-فرید، 543 میلیون دلار وام دریافت کرده است.

اعترافات سینگ درباره صرافی FTX

صرافی رمزارز

او اعتراف کرده که با استفاده از وجوه Alameda Research، به نامزدهای سیاسی کمک مالی کرده است. همچنین به گفته سینگ، این کمک‌های مالی برای تقویت تأثیر سیاسی FTX و بنکمن-فرید در نظر گرفته شده بود.

علاوه‌براین، سینگ گفت که در اواسط سال 2022 متوجه شد که Alameda از بودجه مشتریان FTX میلیاردها دلار وام گرفته است تا اینکه در ماه سپتامبر مشخص شد این شرکت تحقیقاتی قادر به بازپرداخت آن نبوده است. سینگ همچنین ادعا کرد که او درآمدهای FTX را به دستور بنکمن-فرید تحریف کرده است تا این شرکت را برای سرمایه‌گذاران خوشایندتر کند.

سم بنکمن-فرید اکنون با 12 اتهام کیفری روبه‌رو است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سرقت میلیاردها دلار از بودجه مشتریان FTX و گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران و وام‌دهندگان اشاره کرد. SBF که در ماه دسامبر دستگیر و از باهاما استرداد شد، ادعا کرده است که در هیچ یکی از این اتهامات مقصر نیست. دادگاه او در اکتبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

منبع

واریز 7 هزار میلیارد تومان از سودهای رسوبی به حساب سهامداران در سال 1401- اخبار بازار سهام | بورس - | "" | خبرگزاری "" | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا