اخبار بورسی

نماد سرخ آبی‌ها چه زمانی بازگشایی می‌شود؟- اخبار بازار سهام | بورس – | “”

نماد سرخ آبی‌ها چه زمانی بازگشایی می‌شود؟- اخبار بازار سهام | بورس – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در حالی در آخرین روز کاری بازار سرمایه در سال 1400 و در دهمین روز پذیرهنویسی سهام سرخابی‌ها، این عرضه تکمیل و همه سهام تعیین شده که معادل 10 درصد سهام 2 باشگاه بود، به فروش رسید که مطابق قوانین بازار سرمایه نماد این دو باشگاه متوقف شد.

بر این اساس پس از این مرحله، تسویه و پایاپای وجوه انجام می‌شود و پول حاصل از پذیره‌نویسی سرخابی‌ها به حساب این دو باشگاه‌ که مسدود است واریز و نامه‌ای از بانک به سازمان بورس ارائه می‌شود و این سازمان هم مجوز ثبت افزایش سرمایه را به اداره ثبت شرکت‌ها می‌دهد و بعد از ثبت به شرکت سپرده گذاری مرکزی عودت و سهام به افرادی که در این پذیره‌نویسی شرکت کرده‌اند، تخصیص داده شده و نماد آنها بازگشایی می‌شود.

شایان ذکر است در جریان پذیره‌نویسی سرخابی‌ها در سال گذشته، حدود 320 هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و 286 هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند.

همچنین در باشگاه استقلال، افراد حقوقی 280 میلیارد تومان معادل 78 درصد سهام و سهامداران حقیقی 79 میلیارد تومان معادل 22 درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

این در حالی است که در باشگاه پرسپولیس، افراد حقوقی 261 میلیارد تومان معادل 74 درصد و افراد حقیقی 89 میلیارد تومان معادل 25 درصد افزایش سرمایه را خریداری کردند.

این گزارش می‌افزاید: در جریان این پذیره نویسی در شرایطی اقبال زیادی از سرمایه‌گذاران و هواداران صورت نگرفت که سقف شرکت در افزایش سرمایه برای افراد حقوقی به صورت مستقیم و برای افراد حقیقی در قالب سبدهای سرمایه گذاری تا سقف 30 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این باعث شد سهام به فروش برسد و افزایش سرمایه تکمیل شود.

انتهای پیام/

منبع

18 خرداد دو خودروی پرطرفدار در بورس کالا عرضه می‌شود/ آغاز ثبت سفارش ها از فردا- اخبار بازار سهام | بورس - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا