اخبار خودرو

نقد و بررسی کامیون فورس/ کشنده جدید بهمن دیزل

بهمن دیزل از زیرمجموعه‌های گروه بهمن، در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، لیست قیمتی از کامیونت‌های فورس را برای سال جدید اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، گروه صنعتی بهمن طی مراسمی از کامیونت جدیدشان با نام فورس بهمن دیزل رونمایی کردند.

این شرکت قرار است فردا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ نخستین عرضه کامیونت فورس در بورس کالا را آغاز می‌کند. فورس بهمن دیزل در چهار مدل ۶ تن بدون خواب، ۶ تن خواب‌دار، ۸.۵ تن خواب‌دار و ۱۲ تنی تولید می‌شود که در این مرحله، خریداران امکان خرید نسخه ۶ تنی خواب‌دار و بدون خواب را دارند.

مشخصات فنی

پیشرانه‌ای که شرکت بهمن دیزل برای کامیونت فورس در نظر گرفته از برند محبوب کامینز بوده که ساخت شرکت صنایع چند ملیتی آمریکا است.

خبر جدید درباره واردات خودرو/ تا پایان سال چه تعداد خودرو وارد می‌شود؟

این پیشرانه با تکنولوژی یورو ۵، توانایی تولید حداکثر ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۹۱ نیوتن‌متر گشتاور را داراست. گیربکس شش سرعته دستی، تعویض دنده‌ها را به نرمی انجام می‌دهد، اما تعبیه آپشن کروز کنترل برای گیربکس دستی، آن‌چنان کارایی ندارد.

یکی از نقاط قوت کامیونت فورس نسبت به رقبا، مخزن سوخت نسبتا بزرگ ۲۰۰ لیتری آن است. درحالی که اکثر رقبای بازار از مخزن‌های ۱۲۰ لیتری یا ۱۴۰ لیتری بهره می‌برند.

مدل‌هایی که توانایی حمل بار ۶ تن دارند، دارای وزن خالص سه تن و مدل‌های ۸.۵ تنی دارای وزن ۳۲۰۰ کیلوگرم هستند.

طراحی ظاهری

کامیونت‌ها اغلب به‌دلیل استفاده متفاوتی که نسبت به خودروی سواری دارند، از ظاهر زیبا و جذابی برخوردار نبوده و دلیلی برای این امر وجود ندارد. اما فورس شش چرخ به‌طور کلی از ظاهر قابل قبولی برخوردار است.

محصول جدید و متفاوت تسلا نزدیک‌تر از همیشه

نقد و بررسی کامیون فورس/ کشنده جدید بهمن دیزل

طراحی داخلی

خوش‌بختانه داخل کابین فورس بهمن دیزل، نسبتا به‌روز طراحی شده و قسمت‌های داشبورد به‌دلیل تعبیه نمایشگر در وسط آن، از حالت خسته کننده درآمده است.

در جای‌جای کابین و داشبورد، فضا‌های خالی به‌چشم می‌خورد که مصرف کننده می‌تواند برای قرار دادن مدارک و وسیله‌های خود، از آن‌ها استفاده کند.

نقد و بررسی کامیون فورس/ کشنده جدید بهمن دیزل

همان‌طور که اشاره شد، فورس دارای مدل‌های خواب دار و بدون خواب است. نسخه خواب‌دار در پشت صندلی‌ها تخت تک نفره‌ای دارد که راننده بتواند در مسیر‌های طولانی استراحت کند.

اما با این حال حتی در نسخه‌های بدون خواب، به‌دلیل طراحی یک‌پارچه صندلی‌ها می‌توان به عنوان تخت استراحت از آن استفاده کرد.

نقد و بررسی کامیون فورس/ کشنده جدید بهمن دیزل

آپشن‌ها و امکانات

فورس بهمن دیزل از امکانات رفاهی زیادی برخوردار نیست. اما وجود مالتی مدیا، کلید‌های کنترلی روی فرمان، کروزکنترل، دی‌لایت، تخت خواب برای استراحت و امکان نصب دوربین دنده عقب، آپشن‌هایی است که کمتر در سایر رقبای این کشنده دیده می‌شود.

ضربه وزارت صمت به بازار خودرو/ زور شورای رقابت به مونتاژکاران چینی نمی‌رسد؟

رقبای فورس کدام کشنده‌ها هستند؟

اصلی‌ترین رقبای این خودرو، جک ۶ تن آرین دیزل، الوند سایپا دیزل و فاو شرکت سیبا می‌تواند باشد که باتوجه به امکانات رفاهی و مشخصات فنی که فورس عرضه می‌کند، از تمامی رقبای خود امتیاز بالاتری می‌گیرد.

قیمت کامیونت فورس

طبق برنامه‌ای که بهمن دیزل برای عرضه این کشنده در بورس کالا دارد، قرار است در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، دو نسخه فورس ۶ تن بدون خواب و ۶ تن خواب‌دار در بورس کالا عرضه شود.

نسخه بدون خواب با ظرفیت حداکثر ۶۵ دستگاه، با قیمت پایه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بازگشایی می‌شود. اما نسخه خواب‌دار با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه، قرار است به قیمت پایه یک میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان بازگشایی شود.

منبع

nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا