اخبار ارز دیجیتال

نشانه‌های صعودی کاردانو؛ تشابه نمودار ADA با اتریوم قبل از روند پارابولیک سال ۲۰۱۷

نشانه‌های صعودی کاردانو؛ تشابه نمودار ADA با اتریوم قبل از روند پارابولیک سال ۲۰۱۷

کاردانو پس از آخرین ارتقاء شبکه خود روندی صعودی به خود گرفته و با عبور از مقاومت سخت ۱ دلاری، به ۱.۱۹۱ دلار رسیده است. درست است که قیمت آدا کمی از اوج روزانه خود فاصله گرفته اما الگویی در نمودار کاردانو در حال شکل گرفتن است که شباهت زیادی به نمودار قیمت اتریوم در سال ۲۰۱۷ دارد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از نیوز بی‌تی‌سی،‌ هفتمین رمز ارز بزرگ بازار در زمان نگارش این خبر با قیمت ۱.۱۲ دلار معامله می‌شود و به تازگی از مرز ۱.۱۹ دلار کاهش یافته است. یکی از معامله‌گران در وب سایت تریدینگ ویو اخیرا پیش‌بینی کرده است قیمت کاردانو در روزهای آتی و پایان هفته معاملاتی مقداری کاهش یابد و به دنبال آن رشد کند. به گفته وی، سطوح ۱.۱۵۰، ۱.۲۰۰ و ۱.۲۵۰ دلار، مقاومت‌های پیش‌روی کاردانو و ۱.۱۰۰، ۱.۰۵۰ و ۱.۰۰۰ دلار سطوح حمایتی این ارز هستند.

نمودار کاردانو تایم فریم ۱ روزه
نمودار قیمت کاردانو؛ تایم فریم ۱ روزه

وی در رابطه با تحولات اخیر کاردانو گفته است:

ADA سرانجام از سد ۱ دلار عبور کرد و پس از یک دوره پارابولیک چهار روزه به ۱.۱۹۱ دلار رسید. با این حال، با اتمام قدرت خریداران در نزدیکی مقاومت ۱.۲۰۰ دلاری، کاردانو به منطقه حمایتی ۱.۱۰۰ دلاری خود بازگشته است.

این معامله‌گر با اشاره به صعود کاردانو به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه خود افزود:

در شرایط کنونی که به پایان هفته معاملاتی نزدیک می‌شویم، انتظار دارم روند نزولی ملایمی به سمت حمایت ۱.۰۵۰ دلاری داشته باشیم. پس از آن پیش‌بینی می‌کنم قیمت تا محدوده ۱.۲۰۰ تا ۱.۲۵۰ دلار افزایش یابد.

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) کاردانو اکنون در منطقه فروش بیش از حد وارد شده است که ممکن است به یک پولبک (اصلاح) قیمتی یا حتی روندی صعودی مشابه با سناریوهای قبلی کاردانو منجر شود.

نمودار کاردانو تایم فریم ۱ روزه به همراه اندیکاتور RSI و مکدی
نمودار کاردانو تایم فریم ۱ روزه به همراه اندیکاتور RSI و مکدی

وی در این رابطه گفت:

سه بار آخری که RSI کاردانو به ۷۰ رسید، قیمت در نمودار روزانه، درست مثل امروز، کاهش یافت اما طی چند روز پس از آن قیمت رشد کرد.

آیا قیمت کاردانو بیش از این افزایش خواهد یافت؟

با وجود اصلاح جزئی قیمت، الگوی مشابه با چرخه‌ای که اتریوم در سال ۲۰۱۷ سپری کرد، می‌تواند در نمودار کاردانو به وجود آید. این بدان معناست که قیمت کاردانو در شرایط مشابه می‌تواند در عرض چند ماه چندین برابر شود. به نمودار زیر توجه کنید؛ در هر دو نمودار پس از گذشت مدتی از تقاطع میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (منحنی نارنجی) و ۵۰ روزه (خط آبی)، قیمت آن رمزارز به سمت خط روند نزولی (تشکیل شده از سقف‌های پایین‌تر) با سرعت زیادی حرکت کرده است.

شایان ذکر است میانگین متحرک ۲۰۰ روزه اکنون در قیمت ۱.۵۵۸ دلار و میانگین متحرک ۲۰ روزه در سطح ۰.۹۵۴ دلار قرار دارد.

شباهت نمودار کاردانو با اتریوم سال ۲۰۱۷
شباهت نمودار کاردانو با اتریوم سال ۲۰۱۷

در صورتی که کاردانو جهش قیمتی را تجربه کند (که انتظار می‌رود با صعود بیشتر قیمت بیت کوین این مهم محقق شود) ADA می‌تواند مشابه با اتریوم در سال ۲۰۱۷ روندی صعودی را تجربه کند.

چندی پیش این معامله‌گر گفته بود به دنبال صعود کاردانو به ۱ دلار، در صورت عبور قیمت از ۱.۲ دلار، شاهد حرکت صعودی ADA خواهیم بود که البته به دلیل اصلاح قیمت مختصر اخیر رخ نداد. با این حال، وی هنوز هم معتقد است افزایش جهشی قیمت با توجه به اینکه کاردانو در حال تکرار الگوی سال ۲۰۱۷ اتریوم است، محتمل خواهد بود.

وی در این رابطه گفت:

ببینید چگونه پرایس اکشن اتریوم از مارس ۲۰۱۶، اکنون در حال پیدایش در نمودار کاردانو از ماه مه ۲۰۲۱ تا بدین جای کار است. همان کانال قیمتی نزولی و به دنبال آن یک اوج بالاتر. حتی فرکتال‌های RSI نیز مشابه است.

نمودار کاردانو تایم فریم ۱ روزه
نمودار کاردانو تایم فریم ۱ روزه

این مطلب تنها ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها نیست.

به نظر شما قیمت کاردانو می‌تواند همانند اتریوم در سال ۲۰۱۷ به یک روند پارابولیک تبدیل شود؟

منبع

ریبون فایننس پلتفرم Aevo را برای معاملات اختیار به صورت درون‌زنجیره‌ای راه‌اندازی کرد
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا