اخبار ارز دیجیتال

ناتوانی بیت کوین در گرفتن سهم بیشتر بازار؛ آیا آلت سیزن دیگری در راه است؟

ناتوانی بیت کوین در گرفتن سهم بیشتر بازار؛ آیا آلت سیزن دیگری در راه است؟

بسیاری از افراد در جامعه رمز ارزها به شدت منتظر فصل آلت‌کوین‌ها هستند و انتظار دارند شرایط کسب سود از بخش عمده‌ای از بازار فراهم شود. آیا امسال شاهد فصل آلت‌کوین‌ها خواهیم بود؟

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از ambcrypto، آغاز فصل‌ آلت کوین‌ها در نیمه راه به دلیل سقوط بازار در ماه می ۲۰۲۲ منتفی شد. در واقع، این موضوع باعث شد که فصل آلتکوین ها به مدت چند ماه یا چند سال به تعویق بیافتد. در زمان نگارش این خبر، قیمت روز بیت کوین با ۶٪ رشد در یک هفته اخیر، به ۲۰٬۵۸۳ دلار رسیده است و اطلاعات کوین مارکت کپ نشان می‌دهد میزان سلطه بیت کوین بر بازار ۴۲.۸٪ است.

آیا فصل آلت کوین‌ها در پیش است؟

فصل آلتکوین‌ها هنگامی آغاز می‌شود که عملکرد ۷۵٪ از ۵۰ رمزارز برتر بهتر از عملکرد قیمت بیت کوین باشد. هنگامی که شرایط عکس این موضوع رخ دهد، فصل بیت کوین شکل گرفته است.

اکنون، طبق گزارش Ambcrypto در پایان ماه مارس سال جاری، انتظار می‌رفت که فصل‌ آلتکوین‌ها طی چند هفته آتی رخ دهد. در واقع، تقریبا این شرایط نیز فراهم شد.

تا پایان ماه آوریل، طبق شاخص فصل آلتکوین‌ها، بازار تا نیمه راه پیش رفت و به تنها چیزی که نیاز داشت، جرقه‌ای برای آغاز فصل آلتکوین‌ها بود.

هرچند، سقوط ناگهانی اکوسیستم ترا منجر به ریزش کل بازار شد و ارزش کل بازار به کمتر از ۱ تریلیون دلار کاهش یافت. بدین ترتیب، فصل‌ آلت‌کوین‌ها نیز به تعویق افتاد.

اندکی پس از آن، تسلط بیت کوین به ۴۸٪ رسید که بالاترین سطح خود طی ۱۰ ماه اخیر محسوب می‌شد. در واقع، بعضی از افراد عنوان می‌کردند که فصل بیت کوین به وقوع پیوسته است.

در حال حاضر، بازار به لطف بازیابی تدریجی طی ۳ ماه گذشته، به بالاتر از سطح فصل بیت کوین رسیده است. این شرایط، سرمایه‌گذاران را به آغاز فصل آلت‌کوین‌ها امیدوار کرده است. اما با توجه به اینکه اقتصاد جهانی فاصله زیادی تا بازیابی دارد، نمی‌توان با درصد اطمینان بالاتری ابراز امیدواری کرد.

هرچند، این موضوعات نشانه قطعی خرید به شمار نمی‌آید، زیرا در حال حاضر اکثر اندیکاتورها تنها فروش گسترده را نشان می‌دهند.

برای مثال، نمودار رنگین‌کمان بیت کوین نشان می‌دهد که بهترین سیگنال خرید بعدی بیت کوین هنگامی است که قیمت BTC به ۲۷,۰۰۰ دلار نزدیک شده باشد. هر رنگ از این نمودار یک سیگنال را نشان می‌دهد که صد البته دلیلی برای خرید و فروش بر اساس آن نیست. تحلیل بازار رمزارزها تنها به واسطه یک اندیکاتور میسر نیست و باید دانش عمیقی از فناوری و همچنین اقتصاد کلان داشته باشیم.

می‌توانید با مراجعه به صفحه «اخبار میهن بلاکچین»، تحلیل‌های متنوعی از بازار رمز ارزها، اقتصاد کلان و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین را مطالعه کنید. همچنین امسال را می‌توان سال قانون‌گذاری حوزه رمزارزها نامید چرا که بسیاری از سیاست‌مداران کشورها با ارائه لوایح و گزارش‌های مختلف، توجه خود را به این حوزه نشان داده‌اند. این امر تاثیر بسیار زیادی بر بازار خواهد داشت.

نمودار رنگین کمان بیت کوین - فصل آلتکوین
نمودار رنگین کمان بیت کوین. منبع: Blockchain Center

این مطلب تنها ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان پیشنهاد خرید و فروش در بازار رمزارزها نیست.

  • آیا فصل آلتکوین‌ها در راه است؟

بازار رمزارزها بازاری نوپا است و با توجه به شرایط اقتصاد کلان و سیاست‌های کشورها همواره با نوسانات مقطعی و کلی روبه‌رو است. به طور قطع نمی‌توان رشد قیمت بیت کوین یا آلت کوین‌ها را پیش بینی کرد اما با توجه به رفتار قیمتی رمزارزها در گذشته، تحلیل‌هایی مشابه ارائه می‌شود. فصل آلتکوین‌ها که معمولا پس از رشد قیمت بیت کوین روی می‌دهد، ممکن است در هر صورت شرایط متفاوتی داشته باشد.

به نظر شما قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سال، رشد کافی داشته باشد و آیا فصل آلتکوین‌ها در پیش است؟

منبع

نهنگ‌ها با کاهش قیمت فانتوم، به جمع‌آوری FTM پرداختند
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا