اخبار ارز دیجیتال

مرکز تحقیقات کنگره آمریکا گزارش مربوط به سقوط استیبل کوین ترا را منتشر کرد

مرکز تحقیقات کنگره آمریکا گزارش مربوط به سقوط استیبل کوین ترا را منتشر کرد

مرکز تحقیقات کنگره آمریکا (CRS) به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که در آن به استیبل کوین‌های الگوریتمی و عوامل کلیدی در سقوط استیبل کوین ترا (UST) پرداخته است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، در این گزارش مرکز تحقیقات کنگره، سقوط استیبل کوین ترا را یک سناریو «فرار مانند» توصیف کرد. به گفته این مرکز، سناریو فرار مانند زمانی آغاز می‌شود که دارندگان یک استیبل کوین نسبت به پشتوانه دلاری آن دارایی تردید داشته باشند.

به دنبال این تردید، تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران همزمان استیبل کوین خود را به فروش می‌رسانند و این روند منفی به صورت دومینو مانند ادامه می‌یابد که ثبات اکوسیستم کریپتو و سیستم مالی سنتی را تهدید می‌کند.

CRS در این گزارش خاطرنشان کرد سیستم مالی سنتی به لطف قوانین و خدماتی مانند بیمه سپرده بانکی و تسهیلات نقدینگی در مقابل سناریوهای مشابه محافظت می‌شوند چراکه این خدمات انگیزه افراد برای خروج دارایی‌شان را کاهش می‌دهد.

در سمت دیگر، مرکز تحقیقات کنگره آمریکا مشابه با سایر آژانس‌های نظارتی این کشور معتقد است صنعت استیبل کوین‌ها به اندازه کافی قانون‌گذاری نشده و ممکن است در چارچوب‌های نظارتی‌اش شکاف‌هایی وجود داشته باشد. در این گزارش همچنین به سیاست محدودیت نوع دارایی‌هایی که می‌توانند به عنوان پشتوانه استیبل کوین‌ها قرار گیرند و همچنین الزام گزارش پشتوانه تاکید شده است.

در همین حال، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا اخیرا گفته است دیپگ شدن ( از دست رفتن ارزش دلاری) استیبل کوین‌هایی مانند UST و تتر تهدیدی برای ثبات مالی این کشور به شمار نمی‌روند. با این وجود، وی خاطرنشان کرد صنعت رمزارز بسیار سریع در حال رشد است و ممکن است خطراتی برای بانک‌ها داشته باشد.

در پی سقوط لونا و استیبل کوین UST، دو کوان، یکی از بنیانگذاران شرکت ترافورم لبز پیشنهاد کرد هارد فورکی در شبکه ایجاد شود و زنجیره جدید بدون استیبل کوین UST به کار خود ادامه دهد. زنجیره قدیمی نیز با همان توکن لونا و استیبل کوین UST به کار خود با نام ترا کلاسیک ادامه خواهد داد.

انگلستان به دنبال قانونی کردن استیبل کوین‌ها

در حالی که دید بسیاری از مردم با سقوط اخیر استیبل کوین الگوریتمی محبوب ترا به این دسته از دارایی‌های دیجیتال منفی شده است، وزارت خزانه‌داری انگلستان ظاهرا تصمیم گرفته تا این دسته از ارزهای دیجیتال پایدار را به عنوان نوعی روش پرداختی، قانونی کند.

در حالی که انتظار می‌رفت پس از اتفاقات اخیر در اکوسیستم ترا، توجه قانون‌گذاران به سمت استیبل کوین‌ها و در کل فضای رمزارز بیش از پیش معطوف شود، وزارت خزانه‌داری انگلستان تصمیم گرفته تا مسیری را ادامه دهد تا مطمئن شود خدمات مالی این کشور همواره در خط نخست تعامل با فناوری قرار دارد.

البته، وزارت خزانه‌داری قرار نیست استیبل کوین‌های الگوریتمی را قانونی کند و در عوض، استیبل کوین‌هایی با پشتوانه کامل یک به یک مانند تتر و USDC قانونی خواهند شد. سخنگوی وزارت خزانه‌داری انگلستان در این رابطه اظهار داشت:

قانونی که برای استیبل کوین‌ها و استفاده از آنها به عنوان ابزار پرداختی استفاده می‌شود، بخشی از لایحه خدمات مالی بازار است که در سخنرانی ملکه در رابطه با آن صحبت شد.

با قانونی کردن استیبل کوین‌ها در بازار انگلستان، مقامات این کشور قصد دارند تا فرصت‌های رشد را در کنار حصول اطمینان از ثبات مالی، غنیمنت شمارند و فناوری‌های مالی جدیدی را معرفی کنند. این سخنگو با اشاره به اینکه استیبل کوین ترا به چندین ارز دیجیتال دیگر ارتباط داشت گفت:

دولت مشخص کرده است که برخی از استیبل کوین‌ها برای استفاده از پرداخت‌ها مناسب نیستند چراکه ویژگی‌های مشترکی با سایر دارایی‌های دیجیتال بی‌پشتوانه دارند.

منبع

صرافی کراکن از پپه پر سر و صدا و تازه وارد، استقبال می کند - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا