اخبار بورسی

مجموع پرداختی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به 5 هزار و 500 میلیارد تومان رسید- اخبار اقتصاد ایران – | “”

مجموع پرداختی به صندوق تثبیت بازار سرمایه به 5 هزار و 500 میلیارد تومان رسید- اخبار اقتصاد ایران – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به پیگیری‌های انجام شده، صندوق توسعه ملی 500 میلیارد تومان دیگر به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت کرده است و مجموع واریزی ریالی صندوق توسعه ملی به 5 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

با توجه به قراردادی که پیش از این بین صندوق توسعه ملی و بازارسرمایه منعقد شده بود، مقرر شد معادل ریالی 510 میلیون دلار به صورت تدریجی در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری شود که این مبلغ به نرخ سامانه معاملات الکترونیک(ETS)  حدود 12 هزار میلیارد تومان بوده است.

در همین ارتباط و طی چند مرحله مبالغ مختلفی را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کرده است. نخستین واریزی در پنجم آذرماه سال 1399 و به میزان 1000 میلیارد تومان بود. 26 اردیبهشت سال 1400، 1034 میلیارد تومان به عنوان دومین واریزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه صورت گرفت. 30 دی ماه سال گذشته نیز سومین مرحله از پنجمین مرحله و آخرین مرحله واریزی در سال 1400 و به مبلغ 650 میلیارد تومان انجام شد.

در سال جاری نیز واریزی طی دو مرحله و در تاریخ‌های یازدهم اردیبهشت‌ماه به مبلغ 1300 میلیارد تومان و هشتم تیرماه به مبلغ 1000 میلیارد تومان انجام شده بود.

لازم به ذکر است که براساس توافق اولیه از 12 هزار میلیارد تومانی که صندوق توسعه ملی باید پرداخت می‌کرد، 5500 میلیارد واریز و 6500 میلیارد تومان باقی مانده است.
از این 6500 هزار میلیارد تومان باید 3000 میلیارد تومان از محل مطالبات صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی و مابقی نیز از منابع در اختیار صندوق پرداخت شود که این فرایند بر اساس قرارداد منعقده ادامه دارد.

همچنین به گفته رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه، توافق با صندوق توسعه ملی برای واریز ماهانه نقدینگی به صندوق تثبیت بازار سرمایه انجام شده است و به نظر می‌رسد که این پرداخت نیز در همین راستا انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها، پایان ماه عسل پنهان بودن قراردادها- اخبار اقتصاد ایران - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا