اخبار ارز دیجیتال

متامسک شایعه اسنپ‌شات و ایردراپ توکن خود را تکذیب کرد

متامسک شایعه اسنپ‌شات و ایردراپ توکن خود را تکذیب کرد

کیف پول متامسک روز گذشته در توییتر شایعات عرضه توکن بومی خود و ایردراپ آن را تکذیب کرد و از کاربران خواست مراقب حملات فیشینگ و کلاهبرداری‌های احتمالی باشند.

به گزارش کریپتو اسلیت، پیش از این شایعاتی منتشر شده بود که متامسک قرار است در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، اسنپ شات از کیف پول کاربران خود تهیه کند و به دنبال آن ایردراپ رسمی توکن حاکمیتی خود را انجام دهد. با این حال، متامسک این شایعات را تکذیب کرد و حتی آنها را «خطرناک» خواند و خاطرنشان کرد این شایعات دروغ، به کلاهبرداران و هکرها اجازه می‌دهد تا کاربران را مورد هدف قرار دهند.

دن فینلی (Dan Finlay)، توسعه‌دهنده متامسک خاطرنشان کرد گروهی از افراد که اصلا نمی‌دانند در رابطه با چه چیزی صحبت می‌کنند، مسئول هیاهوی تبلیغاتی ایردراپ فرضی توکن MASK هستند.

ظاهرا این شایعات ۳ روز پیش توسط حساب توییتری eezzy آغاز شده و پس از آن توسط بنیانگذار پلتفرم Degenscan به طور گسترده منتشر شده است.

در این شایعات آمده بود که اطلاعاتی از تیم توسعه متامسک به بیرون درز پیدا کرده که این کیف پول محبوب، قصد دارد در تاریخ ۳۱ مارس و پیش از ایردراپ خود در سال ۲۰۲۴ اسنپ شاتی از تراکنش‌های کاربران تهیه کند. مشخص نیست شایعه اولیه با هدف کلاهبرداری انجام شده و یا واقعا این اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده است چراکه هیچ درخواستی مبنی بر انتقال رمزارز به آدرس خاص از کاربران مطرح نشده است.

در هر صورت، متامسک خاطرنشان کرد علیرغم شایعات، توکن حاکمیتی نداشته و هیچ برنامه‌ای هم برای گرفتن اسنپ شات و ایردراپ ندارد.

شایعات توکن متامسک جدید نیستند

این اولین باری نیست که شایعاتی در رابطه با ایردراپ احتمالی متامسک منتشر می‌شود. این شایعات در سال ۲۰۲۱ توسط بنیانگذار شرکت کانسنسیس، هولدینگ مادر متامسک ایجاد شد و از آن زمان، در جامعه رمزارزها در حال دست به دست شدن است.

جوزف لوبین (Joseph Lubin)، مدیرعامل شرکت کانسنسیس در نوامبر (آبان) سال ۲۰۲۱ توییتی مبهم منتشر کرد که ظاهرا به راه‌اندازی توکن MASK اشاره داشت. وی در این رابطه نوشت:

توکن MASK؟ گوش به زنگ باشید.

وب‌سایت خبری دیکریپت هم در ماه مارس سال گذشته در گزارشی به نقل از لوبین، راه‌اندازی توکن متامسک را تایید کرد. پس از این خبر، چندین وب سایت دیگر از عرضه احتمالی توکن حاکمیتی متامسک خبر دادند.

پس از این شایعات، کلاهبرداری‌های بسیار زیادی از کاربران انجام شد. در دسامبر سال ۲۰۲۱، هکرها به یک صرافی غیرمتمرکز حمله کردند و وجوه صدها کاربری که ظاهرا در تلاش برای خرید توکن WETH/MASK بودند را به سرقت بردند. در ماه ژانویه نیز حمله دیگری صورت گرفت.

منبع

كلاهبردارى هكرها با استفاده از توييتر نخست وزير هند - بورس سیگنال
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا