اخبار ارز دیجیتال

ماجرای خرید استیبل کوین بحران‌زده USDC توسط خالق اتریوم چیست؟

ماجرای خرید استیبل کوین بحران‌زده USDC توسط خالق اتریوم چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، ویتالیک بوترین، خالق و بنیان‌گذار اتریوم، 500 اتریوم را به پروتکل Reflexer منتقل کرده تا توکن RAI را ضرب کند و سپس با USDC مبادله کرده است. این حرکت به ویژه به دلیل شرایط شدید بازار که در آن زمان حاکم بود، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
بوترین به انجام برخی حرکات جالب در طول آشفتگی‌های بازار معروف است. آخرین حرکت او نیز تفاوتی با رفتار گذشته‌اش نداشت؛ زیرا تصمیم گرفت از پلتفرم Reflexer برای تبدیل اتریوم خود به USDC استفاده کند.
پروتکل Reflexer یک پلتفرم استیبل کوین غیرمتمرکز می‌‍باشد که هدف آن، ایجاد ثبات بیشتر برای کاربران در فضای ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم از RAI که یک استیبل کوین با پشتوانه اتریوم است، برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند. RAI به گونه‌ای طراحی شده که پایدارتر از بیت کوین یا اتریوم باشد که به عنوان راه فرار از دیپگ شدن (از دست دادن پشتوانه) شناخته می‌شوند.
حرکت بوترین برای استفاده از RAI برای تبدیل اتریوم خود به USDC به چند دلیل قابل توجه است. اول، نشان می‌دهد که حتی یکی از بنیانگذاران اتریوم به دنبال راه‌هایی برای کاهشِ در معرض نوسانات بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفتن است. با استفاده از RAI، او توانست اتریوم خود را به یک دارایی با ثبات‌تر یعنی USDC تبدیل کند، که در آن زمان با قیمت پایین‌تری معامله می‌شد.
ثانیا، حرکت بوترین همچنین اهمیت فزاینده استیبل کوین‌های غیرمتمرکز در فضای ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. استیبل کوین‌ها در سال گذشته به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند؛ زیرا راهی را برای کاهش نوسانات ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهند و در عین حال، مزایای فناوری بلاکچین را حفظ می‌کنند.
حرکت بوترین همچنین نشان می‌دهد که حتی تاثیرگذارترین فعالان در فضای ارزهای دیجیتال هم از دیپگ شدن USDC استفاده می‌کنند؛ زیرا تقریباً مطمئن بودند که مکانیسم پشتوانه آن منجر به بازخرید 1 دلاری می‌شود.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!




ثبت نام



منبع

اتفاق عجیب در بازار بیت‌کوین/ ریزش قیمت فشار فروش را بالا برد
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا