اخبار اقتصادی

قیمت مواد غذایی در بریتانیا بازهم رکورد زد- اخبار اقتصاد جهان – | “”

قیمت مواد غذایی در بریتانیا بازهم رکورد زد- اخبار اقتصاد جهان – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، تورم مواد غذایی در بریتانیا در طول چهار هفته ماه ژانویه به رکورد جدید 16.7 درصد رسید.

بر اساس آمار جدیدی که توسط مؤسسه تحقیقاتی کانتار در روز سه‌شنبه منتشر شد، حتی اقلام اساسی مانند شیر، کره، پنیر و تخم‌مرغ بسیار گران‌تر شدند.

این گزارش می‌گوید که رشد قیمت مواد غذایی در بالاترین سطح خود از زمانی است که این شرکت شروع به رصد این ارقام در سال 2008 کرد.

این افزایش قیمت نزدیک به 800 پوند (1000 دلار) به صورت‌حساب خرید معمولی سالانه خانوارها اضافه کرد و آن‌ها را مجبور کرد تا عادت‌های خرید خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها تغییر دهند.

فریزر مک‌کویت، رئیس بخش خرده‌فروشی و بینش مصرف‌کننده در شرکت کانتار، در این باره گفت: اواخر سال گذشته، شاهد کاهش اندک نرخ تورم قیمت مواد غذایی بودیم، اما این نشانه کوچک از تسکین برای مصرف‌کنندگان کوتاه مدت بوده است.

وی به این نکته اشاره کرد که نرخ تورم نسبت به ماه دسامبر که 14.4 درصد بود، با جهش “حیرت‌انگیز” 2.3 درصدی مواجه شده است.

طبق گفته مؤسسه کانتار، آخرین افزایش نرخ تورم، میانگین صورتحساب خرید سالانه مواد غذایی را به 5504 پوند (6781 دلار) می رساند که 788 پوند (974 دلار) بیشتر از قبل است.

این داده ها در حالی منتشر می شود که مصرف کنندگان بریتانیایی در سال جاری میلادی در بحبوحه تشدید بحران هزینه های زندگی با فشار شدیدتری بر امور مالی خود مواجه هستند.

به گفته اقتصاددانان، اگرچه تورم کلی در بریتانیا از بالاترین سطح خود در بیش از چهار دهه گذشته کاهش یافته اما قیمت مواد غذایی همچنان در حال افزایش است.

انتهای پیام/

منبع

تحلیل قیمت کرو: شروع رالی کرونوس | 14 آذر - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا