اخبار ارز دیجیتال

قیمت مانا و سندباکس ممکن است دوباره به زیر ۱ دلار سقوط کند

قیمت مانا و سندباکس ممکن است دوباره به زیر ۱ دلار سقوط کند

رمزارزهای مانا و سندباکس برای شروع روند صعودی به افزایش حجم و نقدینگی نیاز دارند. برای این منظور لازم است در اصلاح فعلی بازار، این رمزارزها بتوانند دوام بیاورند و حمایت‌های روانی خود را حفظ کنند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتو بریفینگ، شرایط برای دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) نسبت به شرایط نزولی ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) بهتر شده است. مانا پس از تثبیت قیمت‌ها در این هفته، عملکرد بهتری نیز داشته است. با این حال با توجه به کاهش حجم معاملات، به نظر می‌رسد توکن‌های متاورس مانا (MANA) و سند (SAND) بتوانند دستخوش تغییرات قیمتی جدیدی در آینده نزدیک شوند.

تحلیل تکنیکال قیمت مانا (MANA)

قیمت رمزارز مانا پلتفرم دیسنترالند، پس از نزول تا محدوده قیمت ۰.۶ دلار در ۱۲ می، رشد خوبی را تجربه کرد. از آن زمان، قیمت مانا بیش از ۱۲۸٪ افزایش یافت تا سطح حمایت روانی ۱ دلار را پس بگیرد و حتی تا ۱.۳۷ دلار نیز بالا برود. با این حال علی‌رغم رشد خوبی که در این مدت تجربه کرده است، به نظر می‌رسد که در حال حاضر فشار خرید کافی برای ادامه روند صعودی برای این ارز وجود ندارد.

با این حال در نمودار ۳ روزه قیمت MANA (شکل زیر) یک مثلث نزولی به چشم می‌خورد و مانا به هدف نزولی رسم شده (فلش مشکی معادل کندل سبز رنگ) این مثلث رسیده است. اما با توجه به شرایط فعلی بازار، احتمال اینکه پایین‌ترین سطحی که اخیرا تجربه کرده (۰.۶ دلار) را بار دیگر لمس کند وجود دارد. اگر کندل ۳ روزه زیر حمایت ۱ دلاری بسته شود، فرضیات بدبینانه را قوت می‌بخشد.

الگوی مثلث نزولی در نمودار ۳ روزه دیسنترالند
الگوی مثلث نزولی در نمودار ۳ روزه دیسنترالند (MANA) منبع: تریدینگ‌ویو

در نمودار روزانه MANA/USDT در چند روز گذشته مانا در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. در ۱۲ می گاوها (خریداران بازار) به شدت از کاهش قیمت به ۰.۶ دلار دفاع کردند که منجر به بازگشت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20) در ۱.۳۶ دلار شد.

نمودار روزانه MANA/USDT
نمودار روزانه MANA/USDT. منبع: تریدینگ‌ویو

در یک روند نزولی، خرس‌ها (فروشندگان بازار) تمایل به فروش تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه از خود نشان می‌دهند. اگر قیمت نسبت به سطوح فعلی خود کاهش زیادی را تجربه کند، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۰.۶ دلار وجود دارد. کاهش قیمت از این سطح و بسته شدن کندل ۳ روزه در زیر ۰.۶ دلار می‌تواند نشان‌دهنده از سرگیری روند نزولی و کاهش قیمت حتی تا سطح روانی ۰.۵ دلار باشد.

برعکس، اگر گاوها (خریداران بازار) از حمایت از سطح فعلی دست نکشند، نشان می‌دهد که معامله‌گران با کاهش قیمت تمایل به خرید دارند. این می‌تواند فرضیه افزایش قیمت تا بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را قوت ببخشد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می‌تواند به میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۱.۹۴ دلار نیز برسد.

نمودار 4 ساعته MANA/USDT
نمودار ۴ ساعته MANA/USDT منبع: تریدینگ‌ویو

یک بازگشت قیمت قوی از ۰.۶ می‌تواند منجر به رشد قیمت تا بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود. اگرچه خرس‌ها سعی کردند قیمت مانا را پایین بیاورند، گاوها از جهش‌ قیمت به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه استقبال کردند. این نشان می‌دهد گاوها در حال تلاش برای بازگرداندن قیمت به روند صعودی هستند. خریداران اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند که احتمالاً به عنوان یک مقاومت قوی عمل می‌کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این می تواند قیمت را تا ۰.۹۵ دلار کاهش دهد. اگر این سطح شکست بخورد، جفت ارز MANA/USD می‌تواند حمایت حیاتی ۰.۶ دلار را دوباره لمس کند.

تحلیل تکنیکال قیمت سندباکس (SAND)

به نظر می‌رسد قیمت سندباکس نیز پتانسیل سقوط دوباره به زیر ۱ دلار را دارد. گرچه قیمت این توکن پس از رسیدن به ۰.۹۶ دلار در ۱۲ می تقریباً ۶۰٪ افزایش یافت؛ اما هنوز به هدف نزولی قابل مشاهده در مثلث نزولی ۳ روزه، دست پیدا نکرده است.

فشار فروش بیشتر باعث می‌شود که توکن SAND‌ سطح حمایت ۱.۱۲ دلاری را از دست بدهد و به ۰.۷ دلار برسد. به هر حال این توکن به تازگی یک هفته نزولی دیگر را به پایان رسانده است. هر چند که قیمت آن در پایان هفته نسبت به آغاز هفته ۳۸٪ بهبود یافته است.

الکوی مثلث نزولی در نمودار سه روزه سند به چشم می‌خورد
ال’وی مثلث نزولی در نمودار سه روزه سند (SAND) منبع: تریدینگ ویو

ارز دیجیتال SAND در ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) به زیر سطح حمایت ۲.۶۹ دلار رسید. در حالی که در ۱۲ می قیمت ۰.۹۶ دلار را تجربه کرد. در زمان انتشار این خبر، SAND با قیمت ۱.۳۶ دلار معامله می‌شود.

سه هفته است که سند از الگوی کنج خود (wedge pattern) خارج شده و خرس‌ها آماده تصاحب هستند. این رمزارز به تازگی یک هفته نزولی دیگر را با فروش بیش از حد به پایان رسانده است، قبل از اینکه تقریباً ۳۸٪ بهبود یابد.

نمودار قیمت سندباکس تایم فریم یک روزه
نمودار قیمت سندباکس تایم فریم ۱ روزه؛ منبع تریدینگ ویو

خلاصه ای از عملکرد قیمت SAND نشان می‌دهد که این رمزارز در ۲۶ آوریل به زیر سطح حمایت ۲.۶۹ دلار رسید. این موضوع پس از ورود به محدوده قیمت باریکی بود که توسط حمایت و مقاومت در الگوی گوه‌ای آن دیکته شده بود. SAND اخیرا در ۱۲ می به ۰.۹۶ دلار رسیده است. این نشان دهنده کاهش ۵۸٪ از زمانی است که به زیر خط حمایت سقوط کرده است.

در زمان انتشار این خبر، SAND با قیمت ۱.۳۶ دلار معامله می‌شود (با یک پریمیوم جزئی نسبت به آخرین کف مقطعی خود). افزایش خفیف در ۱۴ و ۱۵ می با مقداری انباشتگی همراه بود، به ویژه زمانی که این آلتکوین به منطقه اشباع فروش شیرجه زد.

شایان ذکر است که افزایش فشار خرید در قیمت‌های فعلی می‌تواند به Decentraland و Sandbox کمک کند تا دورنمای بدبینانه را باطل کنند. مانا باید ۱.۴۸ دلار را به عنوان سطح حمایت خود حفظ کند تا سرمایه‌گذاران کم ریسک برای ورود مجدد به بازار تشویق شوند و چشم انتظار افزایش قیمت تا ۲ دلار بمانند. در همین حال، سند باید از سطح مقاومت ۱.۸ دلار عبور کند تا به سطوح بالاتر دست یابد.

این مطلب تنها برگردان تحلیل منابع خبر بوده و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها نیست.

cryptobriefingcointelegraph

منبع

اطلاعیه صرافی‌های ایرانی در مورد USDC و DAI
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا