اخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین در آستانه مرج اتریوم، از مرز 22 هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین در آستانه مرج اتریوم، از مرز 22 هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین در ماه‌های گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده، اما حالا در آستانه آپدیت مرج اتریوم، به نظر می‌رسد وضعیت محبوب‌ترین رمزارز بازار رو به بهبود است چرا که حالا توانسته ارزش خود را به بالاتر از 22 هزار دلار برساند.

هفته گذشته بود که در گزارشی اعلام شد قیمت بیت کوین برای اولین بار طی دو ماه گذشته به کمتر از 19 هزار دلار سقوط کرده و از آن زمان تاکنون، قیمت این ارز دیجیتال حدود 17 درصد افزایش یافته است. در حالی که هم اکنون بیت کوین با قیمت 22,172 دلار معامله می‌شود، اما ساعاتی پیش توانست به قیمت 22,341 دلار هم دست پیدا کند.

قیمت بیت کوین ارتباط تنگاتنگی با بازارهای سهام، به‌ویژه نزدک دارد و اغلب با افزایش شاخص فناوری، بالاتر می‌رود. در همین رابطه، هفته گذشته بازار سهام ایالات متحده با رشد چشمگیری روبرو شده بود.

اکنون سرمایه‌گذاران کریپتو منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه آگوست هستند که روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد تا متوجه شوند که تورم در چه مسیری قرار دارد.

وضعیت سایر رمزارزها در کنار بیت کوین

سایر رمزارزهای بازار نیز طی 7 روز گذشته روند رو به رشدی داشته‌اند. به عنوان مثال، قیمت اتریوم (ETH) نیز طی 7 روز گذشته حدود 12 درصد افزایش پیدا کرده و اکنون در زمان نگارش این مطلب با کاهش ناچیزی نسبت به 24 ساعت گذشته به 1746 دلار رسیده است. کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) دیگر ارزهای دیجیتالی هستند که طی بازه زمانی 7 روز گذشته با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و اکنون به ترتیب با 0.5137 دلار و 37.99 دلار معامله می‌شوند.

در همین حال، انتظار می‌رود که طی روزهای آینده شاهد «مرج اتریوم» باشیم که گوگل نیز شمارش معکوس آن را به موتور جستجوی خود اضافه کرد. ادغام اتریوم و انتقال آن از شبکه بلاکچین اثبات کار (PoW) به شبکه اثبات سهام (PoS)، یکی از مهم‌ترین رویدادهای پیش رو در دنیای کریپتو است که میزان انرژی مورد نیاز برای فعالیت شبکه را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

منبع

چرا قیمت میم کوین لیدیز، رقیب پپه رو به کاهش است؟ - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا