اخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین در آستانه شکست مقاومت ۲۴,۰۰۰ دلاری؛ فردا گزارش CPI آمریکا منتشر می‌شود

قیمت بیت کوین در آستانه شکست مقاومت ۲۴,۰۰۰ دلاری؛ فردا گزارش CPI آمریکا منتشر می‌شود

قیمت بیت کوین در روز گذشته مجددا برای ساعاتی به بالای ۲۴,۰۰۰ دلار بازگشت و پس از اندکی اصلاح اکنون در محدوده ۲۳,۹۰۰ دلار قرار دارد. همزمان با رشد ۲.۵٪ بیت کوین قیمت اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴٪ افزایش یافته است. اما بهترین عملکرد در میان رمزارزهای مطرح مربوط به زی‌کش با بیش از ۱۲٪ رشد قیمت بوده است. این در حالی است که گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) فردا اعلام می‌شود و بسیاری امیدوارند نشانه‌های کنترل تورم را در این گزارش شاهد باشند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین در روز گذشته با افزایش تا ۲۴,۲۴۵ دلار به بالاترین سطح خود در ماه آگوست (مرداد) رسید. همزمان با این اتفاق قیمت اتریوم نیز با رسیدن به ۱۸۱۸ دلار به بالاترین سطح خود از اوایل ماه ژوئن (خرداد) رسید.

با افزایش قیمت بیت کوین شاخص RSI ساعتی در ناحیه اشباع فروش قرار گرفت و با بازگشایی بازارهای بورس آمریکا در ساعت ۱۸ به وقت تهران، بیت کوین دچار اصلاح قیمتی مختصری شد. این در حالی است که شاخص‌های S&P500 و نزدک دیروز به ترتیب با ۰.۱٪ و ۰.۳٪ افت مواجه شدند.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ساعتی منبع: تریدینگ ویو
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ساعتی منبع: تریدینگ ویو

این در حالی است که در تایم فریم روزانه بیت کوین در حال حرکت در یک کانال صعودی است و اکنون در نزدیکی خط وسط کانال قرار دارد. RSI روزانه نیز در محدوده ۶۰ قرار دارد که نشان‌دهنده دست بالاتر گاوها در نبرد با خرس‌ها دارد.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه منبع: تریدینگ ویو

اما شاخص فاندینگ ریت بیت کوین پس از اینکه در تاریخ ۳ آگوست (۱۲ مرداد) به ناحیه منفی وارد شده بود، مجددا به ناحیه مثبت بازگشت. فاندینگ ریت مثبت نشانه‌ای از احساسات معامله‌گران بیت کوین است که اکنون دیدگاه صعودی دارند.

نمودار فاندینگ ریت بیت کوین منبع: کوین دسک
نمودار فاندینگ ریت بیت کوین منبع: کوین دسک

برخی از تحلیلگران رشد اخیر قیمت بیت کوین و بهبود احساسات معامله‌گران را ناشی از امید به مهار تورم بدون رخ دادن رکود می‌دانند. این در حالی است که گزارش شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) فردا اعلام می‌شود و بسیاری امیدوارند نشانه‌های کنترل تورم را در این گزارش شاهد باشند. در گزارش مربوط به ماه پیش نرخ CPI بیش از حد انتظار و در سطح ۹.۱٪ اعلام شد. ادوارد مویا (Edward Moya) تحلیلگر بازار در این خصوص اذعان داشته است:

بیت کوین خود را به بالاترین سطوح کوتاه مدت خود رسانده است و معامله‌گران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا زمستان کریپتو به انتها رسیده است؟

جف دورمن (Jeff Dorman) مدیر اجرایی شرکت آرکا (Arca) در این خصوص اظهار داشت:

بازارها منتظر کاهش تورم در گزارش فردا هستند. نشانه‌های اینکه از پیک تورم عبور کرده‌ایم بسیار زیاد هستند به عنوان مثال نرخ بسیاری از کالاها از اوج خود فاصله گرفته است که مهم‌ترین نشانه کاهش تورم است.

منبع

وضعیت قیمت بیت کوین در آستانه اعلام CPI و نرخ بهره آمریکا + تحلیل تکنیکال
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا