اخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین به ۲۷،۰۰۰ دلار رسید؛ دامیننس بیت کوین در بالاترین سطح ۹ ماه گذشته

قیمت بیت کوین به ۲۷،۰۰۰ دلار رسید؛ دامیننس بیت کوین در بالاترین سطح ۹ ماه گذشته

قیمت بیت کوین اخیرا از مقاومت ۲۶،۰۰۰ دلاری خود فراتر رفت و امروز به ۲۷۰۰۰ دلار نیز رسید و همین باعث شده تا دامیننس آن بر بازار رمزارزها، به ۴۶٪ افزایش یابد که بالاترین میزان در طول ۹ ماه گذشته است.

به گزارش کوین تلگراف، دامیننس بیت کوین تنها در پایان هفته اخیر ۳٪ افزایش یافته و روند کنونی آن، تاحدودی به چرخه‌های صعودی کلاسیک شباهت دارد.

تد تاکس ماکرو (Tedtalksmacro) تحلیلگر بازار در تاریخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) در توییتی نوشت:

تمام بازارهای صعودی بیت کوین با افزایش دامیننس این ارز آغاز شده است.

بر اساس نمودار به اشتراک‌گذاشته شده توسط این تحلیلگر، افزایش‌های این چنینی در میزان تسلط بیت کوین بر بازار رمزارزها معمولا به تغییرات قابل توجهی در پرایس اکشن بیت کوین منجر شده است.

تد تاکس ماکرو ادامه داد:

آیا شاهد بازار صعودی و یا یک حباب هستیم؟

در همین حال، تحلیلگر دیگری به نام حمزه (Hamza) با استفاده از الگوی وایکوف (Wyckoff) مدعی شد پس از چندین ماه که دامیننس در فاز «انباشت» قرار داشت،‌ حالا زمان جهش فرا رسیده است.

تور دمیستر (Tuur Demeester)، تحلیلگر و سرمایه‌گذار نیز ۳ روز پیش در توییتی پیش‌بینی کرد دامیننس بیت کوین به زودی به طور چشمگیری افزایش یابد. وی در این رابطه نوشت:

نمودار دامیننس بیت کوین تایم فریم ۱ روزه
نمودار دامیننس بیت کوین تایم فریم ۱ روزه – منبع: TradingView

قراردادهای هوشمند، حریم خصوصی، تراکنش‌های پرسرعت، دارایی‌های مختلف. پس از ۱۴ سال بلوغ، همه آنها بر پایه میراث ساتوشی ناکاموتو ساخته می‌شوند. بیت کوین استانداردی باز برای همگان و اینترنتی برای پول است.

بازگشت حال و هوای صعودی به بازار بیت کوین

اتفاقات اخیر و افزایش قیمت بیت کوین در سال جدید میلادی توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده و دید کلی در رابطه با عملکرد آینده این ارز را پس از بازار نزولی اخیر، مثبت کرده است.

شرکت دیسنتریدر (DecenTrader) در گزارش جدید خود که روز گذشته منتشر شد، وضعیت پیرامون بیت کوین را با عنوان «تغییر صعودی» توصیف کرد.

در این گزارش آمده است:

این زمستانی طولانی و سرد برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال بود. با این حال، اتفاقات اخیر به افزایش قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت کمک کرده و مهم‌تر از همه، دید کلی را از نزولی به صعودی تغییر داده است.

بر اساس این گزارش، در صورتی که قیمت بیت کوین اصلاح شود، باید به حمایت ۲۱،۸۰۰ دلاری توجه ویژه‌ای داشت. با این حال، تحلیلگران دیسنتریدر معتقدند محدوده ۳۰،۰۰۰ دلاری هدف احتمالی بیت کوین است:

در کوتاه‌مدت، شورت اسکوییز رخ داده، پوزیشن‌های لانگ لیکویید شده و در حال حاضر قیمت زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود قرار دارد. در صورتی که بیت کوین برای یافتن مومنتوم صعودی به منظور حرکت به سمت ۳۰،۰۰۰ دلار، به اصلاح قیمت نیاز دارد، حمایت ۲۱،۸۰۰ دلاری در تایم فریم ۱ روزه هدف مشخصی است. با این حال، در حال حاضر، به خوبی حمایت ۲۳،۹۰۰ دلاری در تایم فریم ۴ ساعته حفظ شده است.

بر اساس این گزارش، بحران بانکی اخیر آمریکا به پذیرش بیشتر بازار رمزارزها و بیت کوین کمک خواهد کرد:

مهم‌تر از همه، ما شاهد یک تغییر دید بزرگ برای بیت کوین با جدایی آشکار آن از بازارهای سنتی بوده‌ایم که به دلیل مشکلات اقتصادی و بحران‌های بانکی اخیر رخ داده است. در صورت افزایش بیشتر قیمت بیت کوین و واضح‌تر شدن کاربردهای آن همزمان با تداوم بحران سیستم بانکداری سنتی، ممکن است شاهد بازگشت علاقه خارجی به بیت کوین باشیم.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ ساعته

در زمان نگارش این خبر، هر واحد بیت کوین با قیمت ۲۶،۵۸۵ دلار معامله می‌شود.

بزرگترین تراکنش بیت کوین سال ۲۰۲۲

شرکت تحلیلی سنتیمنت در توییتی اعلام کرد یک آدرس نهنگ یک میلیارد دلار بیت کوین دریافت کرده است و بزرگترین تراکنش بیت کوین در سال جدید را به ثبت رسانده است.

این انتقال بزرگ پس از آن رخ می‌دهد که بیت کوین روز گذشته از منطقه مهم ۲۵،۰۰۰ دلاری فراتر رفت. برخث از تحلیلگران یکی از دلایل رشد قیمت بیت کوین را این تراکنش می‌دانند.

منبع

پیش بینی صعود 8800 درصدی برای کاردانو! آیا ADA به 35 دلار می رسد؟ - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا