اخبار اقتصادی

قانون خدمات کشوری ظرفیت دریایی ایران را منجمد کرده است- اخبار راه و مسکن – | “”

قانون خدمات کشوری ظرفیت دریایی ایران را منجمد کرده است- اخبار راه و مسکن – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌  علی‌اکبر صفایی در مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانوردی با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون 107 میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است، اظهار کرد: موجودی کالای اساسی در بنادر، اسکله‌ها و لنگرگاه 6 میلیون و 800 هزار تن است که اطمینان زیادی برای کشور است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا امروز 53 هزار کشتی به بنادر کشور تردد داشته‌اند که با ایمنی کامل وارد و خارج شده‌اند.

وی افزود: همچنین در بازه اشاره شده 7.5 میلیون نفر مسافر دریایی در بنادر کشور جابجا شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ظرفیت‌های دریایی کشور با قانون خدمات کشوری منجمد شده است،‌ اضافه کرد: این قانون در رابطه با عموم تصویب شده اما در حوزه تخصصی دریایی اعمال می‌شود.

صفایی بیان کرد: اوایل انقلاب 6 دانشگاه دریایی در کشور برای تامین نیرو شرکت‌های خصوصی و دولتی ایجاد شد. اما با وضعیت کنونی صنعت دریایی کشور تا 15 سال آینده نابود می‌شود و دیگر دریانورد نخواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که با تداوم روند کنونی تا 5 سال دیگر افرادی کنترل تردد 53 هزار شناور در بنادر کشور را برعهده می‌گیرد که کشتی ندیده‌اند، گفت: در صورت تربیت دریانورد با ظرفیت کامل در دانشگاه‌های دریایی، ظرفیت جذب سالانه 500 تا 1000 نیرو را در سازمان بنادر داریم.

وی همچنین با بیان این‌که توان تامین کشتی رو-رو را نداریم، افزود: رستم قاسمی تنها وزیر دریایی است که در تمام سازه‌های دریایی نقش ویژه‌ای را داشته و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع

مقام ارشد SEC: بخش آمریکایی بایننس، بازار اوراق بهادار ثبت نشده است
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا