اخبار

ضرب‌الاجل دادستانی برای ترخیص کالاهای اساسی

، پایان اردیبهشت، زمانی بود که مصوبه مربوط به ترخیص کالاهای اساسی که مورد تایید رئیس‌جمهوری قرار گرفته بود، از سوی وزارت صمت به گمرک ایران ابلاغ شد.

این در حالی بود که از ابتدای سال جاری بار دیگر حجم کالاهای اساسی دپو شده در گمرک و بنادر افزایش یافته و به حدود شش میلیون تن رسیده بود.

اما در تازه‌ترین اقدام برای تسریع ترخیص کالاهای اساسی، دادستانی کشور نیز به موضوع وارد شده است؛ به طوری که معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه باید کالاهای اساسی به فوریت ترخیص شود گفته که در این زمینه بخشنامه‌ای به دادستان‌های بندرعباس، بندر انزلی، چابهار، امیر آباد گرکان و یک شهر دیگر ابلاغ شده است.

دادستانی کل کشور، تکلیف کرده که دادستان‌های شهرهای بندرعباس، بندر انزلی، چابهار، امیر آباد گرکان و یک شهر دیگر بر نحوه ترخیص این اقلام اساسی نظارت و برخورد می‌کنند که صاحبان کالا سریعا به گمرکات جهت ترخیص مراجعه کنند.

این در حالی است که از ابتدای هفته گذشته، گمرک ایران مصوبات مربوطه را به گمرکات اجرایی ابلاغ و صاحبان کالا را مکلف کرد که به سرعت نسبت به ترخیص کالاها اقدام کنند چرا که عمده موانع پیش روی ترخیص با مصوبات اخیر برداشته شده بود.

بر اساس مصوبه اخیر برای ترخیص کالاهای اساسی، ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی که از پایان سال گذشته متوقف شده بود دوباره تمدید و در دستور کار قرار گرفت.

همچنین گمرک موظف شد متقاضیانی که خواستار استفاده از رویه اعتباری برای ترخیص کالاهای اساسی خود هستند را به بانک مرکزی هدایت کند.

لیست ثبت سفارش کالاهای اساسی موجود در گمرک نیز باید به تفکیک صاحبان کالا و شماره ثبت سفارش، جهت پیگیری تخصیص و تامین ارز این کالا با توجه به هماهنگی با وزارت صمت اعلام شود.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام دنبال کنید.

درگاه‌های پرداخت صرافی‌های رمز ارز بسته می‌شود؟/ همتی: بانک مرکزی تا زمان ترسیم نقشه راه،‌اقدام شتاب زده‌ای انجام نمی‌دهد- اخبار پول | ارز | بانک - اخبار اقتصادی تسنیم
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا