اخبار ارز دیجیتال

صرافی «کراکن» حساب‌های FTX و Alameda را مسدود کرد

صرافی «کراکن» حساب‌های FTX و Alameda را مسدود کرد

صرافی رمزارز «کراکن» مستقر در ایالات متحده آمریکا، با انتشار پستی اعلام کرد که دسترسی به برخی از حساب‌های مرتبط با FTX و آلامدا ریسرچ و همچنین حساب‌های مدیران آنها را به دلیل مسائل مرتبط با کلاهبرداری، سهل‌انگاری و سوءرفتار مسدود کرده است.

کراکن در پست توییتری مورخ 13 نوامبر به این موضوع اشاره کرد که این حساب‌ها با هدف محافظت از طلبکاران مسدود شده‌اند و وجوه سایر کاربران این صرافی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند و ذخایر آنها به‌صورت کامل نزد کراکن حفظ می‌شود.

مسدود‌کردن حساب‌های FTX توسط صرافی کراکن

یکی از سخنگویان صرافی کراکن در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کراکن به‌صورت کامل تحولات مربوط به صرافی FTX را رصد کرده و با مجریان قانون نیز در ارتباط بوده و حالا چنین تصمیمی گرفته است. به موجب این تصمیم، دسترسی به برخی حساب‌هایی که به گمان کراکن در کلاهبرداری، سهل‌انگاری و سوءرفتار نقش داشته‌اند، مسدود شده است.

سخنگوی این صرافی همچنین در مصاحبه خود اضافه کرده است که هر حساب کاربری مسدود‌شده در این صرافی را به‌صورت موردی بررسی می‌کند و در صورت لزوم، در مورد آن اقدامات تحلیلی بیشتری انجام می‌دهد.

صرافی کراکن بعد از ثبت درخواست ورشکستگی فصل ۱۱ آمریکا توسط FTX و بیش از ۱۰۰ شرکت و نهاد مرتبط با آن، از جمله شرکت تجاری آلامدا ریسرچ، در تاریخ ۱۱ نوامبر تصمیم گرفت برخی حساب‌ها را مسدود کند. هم‌زمان با ثبت درخواست مربوطه، «سام بنکمن-فرید» نیز از سمت مدیرعاملی FTX کنار رفت که مجموعه این اتفاقات باعث شد کراکن چنین تصمیمی بگیرد.

همچنین به دنبال انتشار خبر حمله هکری مشکوک به FTX که شامل حسابی از کراکن بود، «نیک پرکوکو»، افسر ارشد امنیت کراکن در تاریخ 12 نوامبر اعلام کرد که از هویت مالک آن حساب کاربری آگاه هستند و در ادامه نیز به بررسی وضعیت آن حساب کاربری پرداختند.

از سویی دیگر، به نظر می‌رسد که تنظیم‌کنندگان مقررات نیز در بحبوحه آشفتگی‌های اخیر، FTX و مدیران آن را به‌شدت تحت فشار قرار داده‌اند.

دفتر مرکزی FTX در باهاما واقع شده و تنظیم‌کنندگان مقررات اوراق بهادار این کشور در تاریخ 10 نوامبر، دارایی‌های FTX Digital Markets، یعنی زیرمجموعه صرافی‌های باهامایی و طرف‌های مرتبط با آن را مسدود کردند.

همچنین گفتنی است که براساس گزارش 13 نوامبر، FTX اکنون توسط نیروی پلیس سلطنتی باهاما به دلیل سوءرفتارهای مجرمانه احتمالی تحت بررسی است.

منبع

افزایش مجدد قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ بهره؛ آیا روند صعودی ادامه می‌یابد؟
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا