اخبار ارز دیجیتال

صدها میلیون دلار از سرمایه‌های کاربران FTX ناپدید شد؛ FTX: درباره آن تحقیق می‌کنیم

صدها میلیون دلار از سرمایه‌های کاربران FTX ناپدید شد؛ FTX: درباره آن تحقیق می‌کنیم

صرافی رمزارز FTX دیروز پس از کشف موجی از تراکنش‌های غیرمجاز که سبب خروج صدها میلیون دلار سرمایه از این شرکت شده بود، سرمایه‌های کاربران خود را به کیف پول‌های آفلاین منتقل کرد. مسئولان FTX می‌گویند درباره این تراکنش‌ها تحقیق می‌‌کنند، البته احتمال هک شدن این صرافی نیز وجود دارد.

صرافی FTX چند وقتی است که دچار بحران‌های زیادی شده و به نظر می‌رسد که این دردسرها پایانی ندارند. مسئولان این شرکت به تازگی اعلام کرده‌اند که متوجه مجموعه‌ای از تراکنش‌های غیرعادی در اکانت‌ها شده‌اند. بررسی‌های بیشتر نشان داده است که شاید حدود نیم میلیارد دلار سرمایه از این صرافی دزدیده شده باشد.

انتقال باقی سرمایه‌های صرافی FTX به کیف پول‌های آفلاین

این اتفاق زمانی شروع شد که دارندگان حساب‌های FTX روز جمعه در توییتر از ناپدید‌شدن سرمایه حساب‌های خود خبر دادند. کمی بعد «راین میلر»، مشاور کل این شرکت، در توییتی اعلام کرد که متوجه مشکل شده و با ادامه بررسی‌ها، اطلاعات بیشتری را در این‌باره به اشتراک می‌گذارد. در ادامه گفته شد که باقی‌مانده پول‌های کاربران به کیف پول‌های آفلاین منتقل می‌شود تا امنیت آن‌ها تضمین شود.

یکی از ادمین‌های کانال تلگرام FTX هم ظاهراً در پستی اعلام کرده است که این صرافی هک شده و به نظر می‌رسد که سرمایه‌ها از دست رفته‌اند. او همچنین از کاربران خواسته که فعلاً از پلتفرم‌های این شرکت استفاده نکنند، چون ممکن است آلوده به بدافزار باشند.

هک احتمالی صرافی FTX

شرکت Elliptic که وضعیت جابه‌جایی رمز‌ارزها در اینترنت را رصد می‌کند، می‌گوید بیش از 701 میلیون دلار در قالب توکن از این صرافی خارج شده است. از این رقم ظاهراً 515 میلیون دلار به سرقت رفته و 186 میلیون دلار به کیف پول‌های آفلاین منتقل شده است.

در شرایطی این اتفاق افتاده است که FTX به تازگی گفته بود که قصد دارد برای اعلام ورشکستگی اقدام کند. از این رو، عده‌ای از کاربران معتقدند که این اتفاق در‌واقع نه یک هک، بلکه تلاشی برای مدیران این شرکت به‌منظور تصاحب سرمایه‌های کاربران بوده است.

گفتنی است که پیش از این اتفاق هم تعداد زیادی از کاربران گفته بودند که سرمایه‌هایشان در FTX ناپدید شده است. ظاهراً از 10 میلیارد دلاری که مدیرعامل این صرافی به شرکت معاملاتی Alameda منتقل کرده بود، یک میلیارد دلار غیب شده است. فعلاً مشخص نیست که چه بلایی سر این سرمایه‌ها آمده، اما سقوط FTX به خوبی نشان داد که اتکا بر دارایی‌های بی‌پشتوانه چگونه می‌تواند بحران‌ساز باشد. البته در سقوط FTX نباید نقش مدیرعامل Binance رو هم نادیده بگیریم.

منبع

ایردراپ توکن GAL در پنکیک سواپ؛ GAL در کدام صرافی‌ها لیست می‌شود؟
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا