اخبار ارز دیجیتال

شرکت رمزارز آمریکایی به توطئه و کلاهبرداری متهم شد- اخبار اقتصاد جهان – | “”

شرکت رمزارز آمریکایی به توطئه و کلاهبرداری متهم شد- اخبار اقتصاد جهان – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز سه شنبه اعلام کرد که سام بانکمن-فراید، مدیر عامل سابق شرکت رمرز ارز اف‌تی‌ایکس FTX، طی چند سال اخیر نقشه‌ای برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران سهام سازماندهی کرده و بیش از 1.8 میلیارد دلار به جیب زده است.

بانکمن-فراید روز دوشنبه به دلیل اتهامات خود در باهاما دستگیر شد و استرداد وی احتمالاً به ایالات متحده صورت خواهد گرفت.

بر اساس بیانیه‌ای در وب‌سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، این میلیاردر ورشکسته درپی سقوط ارزش رمزارزها هم خطرات و هم رابطه شرکت ف‌تی‌ایکس با شرکت تجاری خود یعنی آلامدا ریسرچ Alameda Research را پنهان کرده و از سرمایه‌های ترکیبی مشتریان استفاده کرده است.

گری گنسلر، رئیس این کمیسیون، گفت: ما ادعا می‌کنیم که سام بانکمن-فراید خانه‌ای پوشالی را بر پایه فریب ساخت و به سرمایه‌گذاران گفت که این ساختمان یکی از امن‌ترین ساختمان‌های رمزارز است.

این رگولاتور مدعی است که بانکمن-فراید میلیاردها دلار از سرمایه مشتریان را برای کمک به رشد سایر نهادهای خود هدایت کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت آلامدا ریسرچ اجازه داشت تراز منفی در اف‌تی‌ایکس داشته باشد و از پروتکل‌های ریسک بورس معاف بود.

با توجه به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، بانکمن-فراید شخصا دستور داد که “موتور ریسک” شرکت اف تی ایکس برای آلامدا ریسرچ اعمال نشود و وسعت روابط بین دو شرکت را از سرمایه گذاران پنهان کرد.

این کمیسیون همچنین این اتهام را مطرح کرد که بانکمن فراید تا اواخر ماه گذشته همچنان به گمراه کردن سرمایه گذاران ادامه داده و تلاش کرده است تا یک حفره چند میلیارد دلاری در ترازنامه FTX را پر کند.

این رگولاتور گفت که این نقشه تنها زمانی متوقف شد که FTX و Alameda در تاریخ 11 نوامبر درخواست حمایت از ورشکستگی را ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع

معاون وزیر ارتباطات: تعرفه اینترنت خانگی 60 درصد افزایش یافت- اخبار فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل - | ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا