اخبار ارز دیجیتال

شرکت جنسیس اعلام ورشکستگی کرد

شرکت جنسیس اعلام ورشکستگی کرد

شرکت جنسیس گلوبال کپیتال (Genesis Global Capital) روز پنجشنبه اعلام ورشکستگی فصل ۱۱ کرد. جنسیس یکی از زیرمجموعه‌های شرکت DCG است که صندوق تراست گری‌اسکیل را در اختیار دارد. این صندوق حدود ۶۳۳ هزار بیت کوین در اختیار دارد و در صورتی که برای جبران بدهی ناچار به فروش این دارایی‌ها شود ممکن است باعث ایجاد فشار فروش در بازار و کاهش قیمت بیت کوین شود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌تلگراف، شرکت جنسیس، بزرگترین کارگزاری حوزه رمزارزها، روز پنجشنبه در دادگاه منطقه نیویورک اعلام ورشکستگی فصل ۱۱ کرد. این شرکت پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در صورتی که موفق به جذب نقدینگی برای عبور از بحران نشود، دست به اعلام ورشکستگی خواهد زد. رقم دقیقی از میزان بدهی‌های این شرکت اعلام نشده است اما تخمین زده می‌شود باید عددی حدود ۵ میلیارد دلار باشد.

مجموعه دیجیتال کورنسی گروپ (Digital Currency Group یا به اختصار DCG) ۲ زیر مجموعه مهم به نام‌های جنسیس و گری‌اسکیل دارد که با این اتفاق یکی از بازوهای خود را در موقعیت ورشکستگی می‌بیند و بیم این قضیه می‌رود که از بازوی دیگر خود (صندوق گری اسکیل) برای حل این بحران استفاده کند. صندوق تراست گری‌اسکیل حدود ۶۳۳ هزار بیت کوین در اختیار دارد که در صورت فروش بخشی از آن‌ها امکان ایجاد فشار فروش در بازار و کاهش قیمت بیت کوین وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین طلبکاران جنسیس، صرافی رمزارز جمنای (Gemini) با حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه قفل‌شده در جنسیس محسوب می‌شود. ماجرا از این قرار است که سرویس کسب درآمد صرافی جمنای به نام Gemini Earn برای تولید سود، دارایی کاربران را برای وام‌دهی در اختیار جنسیس گلوبال قرار می‌داد. با وقوع اتفاقاتی نظیر ورشکستگی 3AC و سقوط صرافی FTX، جنسیس بخشی از نقدینگی خود را در این پلتفرم‌ها از دست داد و دچار بحران نقدینگی شد و مجبور به قفل کردن حدود ۱ میلیارد دلار از سرمایه کاربران جمنای شد. کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss)، یکی از بنیانگذاران صرافی رمزارز جمنای از آن زمان وارد یک جنگ رسانه‌ای با بری سیلبرت (Barry Silbert)، مدیر عامل DCG شد و او را تهدید کرد که در صورت ارائه نکردن راهکار منطقی برای بازپس دادن بدهی‌ها، از این شرکت شکایت می‌کند.

پس از اعلام ورشکستگی جنسیس، وینکلووس در توییتی اعلام کرد که این خبر خوبی برای کاربران جمنای برای بازپس‌گیری بدهی خود است. شایان ذکر است هر ۲ پلتفرم جنسیس و جمنای تحت تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به اتهام فروش اوراق بهادار بدون مجوز قرار دارند که می‌تواند اوضاع پرونده را پیچیده‌تر کند.

اولین جلسه استماع پرونده ورشکستگی جنسیس قرار است روز دوشنبه برگزار شود. به نظر می‌رسد جنسیس ۲ راه حل برای این بحران در اختیار دارد:‌ ۱- فروش دارایی‌های خود ۲- اختصاص دادن سهام شرکت به طلبکاران (equitization transaction). باید منتظر ماند و دید این پرونده به کدام راه حل منجر می‌شود و آیا نیاز به فروش BTC از سمت گری اسکیل خواهد بود یا خیر.

ورشکستگی جنسیس چه تاثیری روی قیمت بیت کوین خواهد داشت؟

  • در صورتی که درادامه پرونده ورشکستگی جنسیس، گری اسکیل ناچار به فروش بخشی از ۶۳۳ هزار بیت کوین خود شود، امکان دارد قیمت BTC با فشار فروش مواجه شود و کاهش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند.

منبع

نرخ ارزهای دیجیتال پرواز کرد
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا