اخبار ارز دیجیتال

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا به ۸.۳٪ کاهش یافت

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا به ۸.۳٪ کاهش یافت

امروز شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده آمریکا (CPI) در ماه آپریل (فروردین) اعلام شد که با کاهش ۰.۲٪ نسبت به ماه گذشته، اکنون به ۸.۳٪ رسیده است. CPI مهم‌ترین ابزار برای پیش‌بینی تصمیمات فدرال رزرو برای اعلام نرخ تورم و سود سالیانه است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، شاخص CPI در ماه مارس (اسفند) به رکورد ۸.۵٪ رسید. تحلیلگران انتظار داشتند این شاخص در ماه آپریل با کاهش تا ۸.۱٪ مواجه شود. این اولین بار در یکسال گذشته است که CPI دچار کاهش شده است و برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند که نرخ ۸.۵٪ شاخص در ماه مارس، در واقع سقف آن بوده است.

نمودار شاخص CPI منبع: کوین دسک
نمودار شاخص CPI منبع: کوین دسک

تحلیلگر مطرحی با نام مایکل ون ده پپه (Michaël van de Poppe) در توییتی نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد:

درست است که مقدار این شاخص از حد انتظار فراتر بود، اما نباید فراموش کنیم که این برای اولین بار در ۲ سال گذشته است که CPI کاهش پیدا می‌کند.

شاخص قیمت مصرف کننده (consumer price index) یا CPI مقیاسی است که به بررسی میانگین وزنی قیمت‌های مجموعه کالا‌ها و خدمات مصرف کننده مانند حمل و نقل، غذا و مراقبت‌های پزشکی می‌پردازد. این شاخص با در نظر گرفتن تغییرات قیمت برای هر گزینه در این مجموعه و میانگین گرفتن از آنها حاصل می‌شود. تغییرات در CPI برای ارزیابی تغییرات قیمت در ارتباط با هزینه زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخص قیمت مصرف کننده برای شناسایی دوره‌های تورم و تقلیل قیمت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، دیشب و قبل از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در سخنرانی خود گفت:

می‌دانم که خانواده‌ها در سراسر آمریکا به دلیل تورم آسیب می‌بینند. می‌خواهم همه آمریکایی‌ها بدانند که من تورم را بسیار جدی می‌گیرم و این اولین اولویت داخلی من است.

امروز بازار رمزارزها زیر سایه سقوط قیمت LUNA و استیبل کوین الگوریتمی UST، قرمزپوش بود. قیمت بیت کوین در دقایقی از روز تا ناحیه ۲۸,۸۰۰ دلار کاهش داشت.

منبع

هشدار گلدمن ساکس؛ آسیب‌پذیری قیمت بیت کوین در برابر افزایش نرخ بهره
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا