اخبار بورسی

شاخص بورس 15 هزار و 368 واحد رشد کرد- اخبار بازار سهام | بورس – | “”

شاخص بورس 15 هزار و 368 واحد رشد کرد- اخبار بازار سهام | بورس – | بورس سیگنال “”

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش 15 هزار و 368 واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و 269 هزار و 833 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 4 هزار و 574 واحد به رقم 360 هزار و 816 واحد رسید.ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 712 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 6.2 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 244 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 627 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.23 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 1.28 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور از رشد 1.24 درصدی برخوردار شد. شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد و شاخص بازار دوم بورس 1.36 درصد برخوردار شد.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، فولاد مبارکه، ملی‌مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

امروز نماد شستا، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بعد از برگزاری مجمع عمومی در هفته گذشته باز شد و قیمت سهام آن قدری افت کرد. در مجمع شستا به ازای هر سهم 135 ریال سود تعلق می‌گیرد که سودهای شستا از طریق سجام به حساب ذی‌نفعان واریز خواهد شد.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 181 واحد افزایش نسبت به روز قبل به رقم 17 هزار و 332 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 943 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس هم 321 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و سایر اوراق مالی در قالب 169 هزار فقره معامله و به ارزش 137 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، داروسازی دانا، فرابورس ایران، پتروشیمی قائد بصیر و برق نیروگاهی جهرم به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

انتهای پیام/

منبع

افزایش شدید قیمت فولاد در بورس کالا برخلاف رویه بازارهای جهانی+ نمودار- اخبار اقتصاد ایران - |
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا