اخبار ارز دیجیتال

سرمایه قفل شده در برنامه غیرمتمرکز کاردانو به ۱ میلیون دلار رسید

سرمایه قفل شده در برنامه غیرمتمرکز کاردانو به ۱ میلیون دلار رسید

MuesliSwap یک صرافی غیرمتمرکز با سرویس لانچ‌پد است که فعالیت خود را در بستر کاردانو آغاز کرده و به بیش از ۱ میلیون دلار سرمایه قفل شده دست یافته است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتو اسلیت، اخیرا کاردانو به دلیل نداشتن برنامه‌های غیرمتمرکز مفید و کارآمد زنگ خطر را احساس کرده است. منتقدان می‌گویند تقریبا ۴ ماه از ارائه قابلیت قراردادهای هوشمند گذشته است و اکوسیستم کاردانو در جذب پذیرش همچنان با مشکل مواجه است.

در این مدت، چارلز هاسکینسون مدیرعامل شرکت IO به این مسائل پرداخته است. چارلز هاسکینسون در پخش زنده نشست پایان سال گفته است یک اکوسیستم بزرگ دیفای در حال ارائه و نشان دادن خود است.

با این حال، منتقدان می‌گفتند که این صحبت‌ها ارزشی ندارد و سخنان هاسکینسون از یک اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز کارآمد و مفید پشتیبانی نمی‌کند.

برنامه غیرمتمرکز چیست؟‌ همه چیز درباره Dapp ها و کاربردهای آنها

دیفای در کاردانو محقق شده است

پس از هارد فورک آلونزو در تاریخ ۱۲ سپتامبر تاکنون اکوسیستم کاردانو تحت فشار بوده است. صدها پروژه در حوزه‌های صرافی‌های غیرمتمرکز، کیف پول، دیفای، میم کوین، استیبل کوین، اوراکل و توکن‌های NFT در دست توسعه هستند.

با توجه به ارائه عمومی شبکه آزمایشی صرافی غیر متمرکز ساندی‌سواپ (SundaeSwap) در ابتدای ماه دسامبر و همکاری شرکت IO با تیم ساندی‌سواپ به منظور تضمین عملکرد مناسب این شبکه آزمایشی، بسیاری از افراد معتقد بودند که ساندی‌سواپ اولین برنامه غیرمتمرکز مفید و کارآمد دیفای برای کاردانو خواهد بود.

هرچند یک ماه از عرضه شبکه آزمایشی گذشته است اما ساندی‌سواپ برای عرضه شبکه اصلی خود آماده نیست. Ergo و Liqwid از سایر پروژه‌هایی هستند که مدعی بودند زودتر از شایر برنامه‌های غیرمتمرکز روی کاردانو خواهند آمد.

اما طبق گزارش دیفای لاما، MuesliSwap توانست از سایر پروژه‌ها پیشی بگیرد و در تاریخ ۲ ژانویه عرضه شد و اکنون نیز ۱٬۰۲۹٬۸۴۰ دلار سرمایه مسدودشده در اختیار دارد.

MuesliSwap یک صرافی غیرمتمرکز با سرویس لانچ‌پد است که بر بستر بلاک چین بیت کوین کش نیز اجرا می‌شود.

آموزش کار با DefiLlama؛ سایتی برای رتبه‌بندی پلتفرم‌های دیفای + ویدیو

ارزش قفل شده در MuesliSwap

بدین ترتیب، کاردانو در رتبه ۷۸ از بین ۸۷ بلاکچین فهرست‌شده در دیفای لاما و بالاتر از زنجیره‌هایی نظیر Ubiq و Hoo و Liquidchain قرار گرفته است.

رتبه اول در اختیار اتریوم با ۱۵۸ میلیارد دلار سرمایه مسدودشده قرار دارد. ترا با فاصله بسیار زیاد نسبت به اتریوم و ۲۰ میلیارد دلار سرمایه مسدودشده در رتبه دوم قرار دارد. بدین ترتیب، کاردانو مسیر بسیار طولانی در پیش دارد تا شهرت «قاتل اتریوم» خود را نشان دهد.

رشد کاردانو ادامه دارد

Charles Hoskinson در پخش زنده اخیر خود گفته است موارد و ویژگی‌های بیشتری در سال ۲۰۲۲ برای کاردانو ارائه می‌شود.

هاسکینسون، نقطه مناسبی از شفافیت را به عنوان تشکیل و رشد جامعه بیان کرده است. به عبارت دیگر، اگرچه بنیان کاردانو بنا نهاده شده است اما شرکت IO هم‌چنان باید پروتکل مذکور را اصلاح کرده و تضمین کند که بهترین نمونه دیفای را ارائه می‌دهد. این موضوع شامل توسعه مقیاس‌پذیری بهتر، تعامل‌پذیری بیشتر و کار بر روی نظارت مناسب است.

سخنان هاسکینسون گویای مقدار تلاش و اقداماتی است که تاکنون بر روی کاردانو انجام شده است و چه ویژگی‌هایی در آینده ارائه خواهد شد. همانطور که قبلا در گزارش میهن بلاکچین مطالعه کردید، او از سرمایه‌گذاران خطر پذیر نیز انتقاد کرده و گفت آنها به درستی متوجه نمی‌شوند که برای کاردانو، جامعه پیرامون آن وجود دارد. آن‌ها فکر می‌کنند تنها من تعیین‌کننده هستم.

منبع

نهنگ‌ها دوباره به شکار شیبا مشغولند!
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا