اخبار اقتصادی

زائرانی که بلیط ندارند به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند- اخبار استان تهران – اخبار استانها “” | “”

زائرانی که بلیط ندارند به فرودگاه‌ها مراجعه نکنند- اخبار استان تهران – اخبار استانها تسنیم | بورس سیگنال “”

حسین مذنب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، به تشریح آخرین وضعیت راه ها، پایانه ها و پایانه های مرزی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل آماده خدمت رسانی است و در حالت انتظار و منتظر اعلام ستاد مرکزی اربعین و تصمیمات آن است.

وی بیان کرد: در پایانه های مرزی مشکل از کشور عراق است دو روز است بخاطر کمبود وسایط نقلیه ساعت ها را مرزها می بندد و این موضوع سبب حجم زیاد جمعیت زائران ایرانی در پشت مرزها شده است.

مذنب با بیان اینکه هشت هزار دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی نیاز است و با توجه به فصل تابستان و مسافرت های داخل کشور با کمبود ناوگان رو به رو هستیم بیان کرد: در این زمینه دستگاه های مختلف موظف شده اند بیش از چهار هزار اتوبوس تامین کنند.

دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی درباره سفرهای هوایی نیز اظهار داشت: با توجه به سفر هیئت ایرانی از وزارت راه به بغداد و مذاکره با مسئولان قول هایی برای افزایش ترددها گرفته شده است.

وی گفت: درخواست و خواهش ما از مردم و زائران این است با توجه به بسته بودن مرز زمینی از مراجعه به فرودگاه ها از جمله فرودگاه حضرت امام (ره) خودداری کنند.

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تنها زائرانی از طریق مرز هوایی و فرودگاه ها اعزام می شوند که از قبل بلیط را تهیه کرده باشند تاکید کرد: به هیچ وجه در فرودگاه‌های کشور بلیط فروخته نمی شود و زائران نیز از مراجعه به فرودگاه ها خودداری کنند.

مذنب گفت: در حال حاضر 17 فرودگاه در کشور برای اعزام زائران از طریق ناوگان هوایی اعلام آمادگی کرده اند که در این زمینه آماده افزایش تعداد پروازها در 21 فرودگاه کشور هستیم. روز گذشته نیز 31 پرواز برای انتقال زائران به نجف انجام شده است.

دبیراجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی به  حمل و نقل ریلی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جابجایی زائران از طریق خطوط ریلی به مرز منتهی می شود منتظر تعیین تکلیف توسط ستاد مرکزی اربعین هستیم. هنوز اعزام زائران توسط خطوط ریلی متوقف نشده است.

وی بیان کرد: زائرانی که پیش از این برای اعزام به کربلا نسبت به تهیه بلیط قطار اقدام کرده بودند نیز در صورتی که از سفر منصرف شوند هزینه بلیط با کمترین خسارت پرداخت می شود.

مذنب گفت: همچنین زائرانی که بلیط اتوبوس تهیه کرده اند می توانند بلیط خود را کنسل کنند و هزینه آن نیز بر می گردد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه در ستاد اربعین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در موضوع تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران از مرز به سمت عراق توسط سازمان راهداری امکان پذیر نیست افزود: در این زمینه برخی شهرداری ها برای اعزام اتوبوس های شهری اعلام آمادگی کرده اند.

وی بیان کرد: روز گذشته نیز 240 دستگاه اتوبوس توسط شهرداری شیراز حمل و نقل زائران از شلمچه به بصره را انجام داد.

دبیراجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: توصیه ما به زائران این است از مراجعه به مرزها خودداری کنند. با توجه به وضعیت ترافیک موجود ممکن است با مشکلاتی از جمله سوخت روبرو شوند.

انتهای پیام/ن

 

منبع

دلایل سرمایه‌گذار معروف برای مخالفت با رمزارزها! - ارز دیجیتال نیوز
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا