اخبار ارز دیجیتال

رییس بانک مرکزی: مرحله مقدماتی آزمایش رسمی رمزریال با مبلغ ۱ میلیارد تومان آغاز شده است

رییس بانک مرکزی: مرحله مقدماتی آزمایش رسمی رمزریال با مبلغ ۱ میلیارد تومان آغاز شده است

رییس کل بانک مرکزی در مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد «مرحله قبل از آزمایش رسمی» برای رمز ریال، در دو بانک ملی و ملت و با دو فروشگاه با مبلغ یک میلیارد تومان از یک هفته پیش آغاز شده است. او اظهار داشت که پس از شناسایی و رفع مشکلات فنی در این مرحله، آزمایش رسمی رمز ریال آغاز می‌شود. پیشتر وعده داده شده بود که اجرای آزمایشی رمز ریال در شهریور ماه آغاز شود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی صالح‌آبادی، رییس کل بانک مرکزی در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» به تعدادی از سوالات در مورد رمز ریال و زمان اجرای آن پاسخ داد که مشروح این گفت‌وگو در ادامه آمده است.

یکی از ارکان اجرای رمزارز، بانک مرکزی بود و قرار بود تا پایان شهریور ماه برای اجرای رمز ریال سازوکاری تعیین بشود، این موضوع به کجا رسید؟

صالح‌آبادی: در بحث رمز ریال وظایف خودمان را در بانک مرکزی انجام داده‌ایم و الباقی در حوزه وزارت صمت است تا رمزارز استخراج‌ شده در یک سامانه قابل استفاده برای واردات کالا باشد. همچنین افرادی که مجوز استخراج رمزارز داشته باشند می‌توانند برای واردات از رمزارز استخراج‌ شده استفاده کنند.

سامانه واردات چه سامانه‌ای خواهد بود؟

صالح‌آبادی: جزییات این سامانه متعاقبا اعلام خواهد شد؛ اما اقدامات اولیه برای اجرای این سامانه توسط بانک مرکزی و وزارت صمت انجام شده است؛ در این سامانه رمزارز ارائه می‌شود و واردکنندگان می‌توانند رمزارز را از این سامانه دریافت و اقدام به واردات کنند.

این سامانه جدا از سامانه جامع تجارت است؟

صالح‌آبادی: ثبت سفارش از سامانه جامع تجارت می‌آید و آیین‌نامه استخراج رمزارز و عرضه آن در بازار به منظور واردات با اصلاحاتی در دولت به تصویب رسیده است. با این تفاسیر، برای واردکنندگان این امکان به وجود آمده است که با استفاده از رمزارز مورد نظر برای واردات اقدام کنند.

این سامانه از چه زمان قابلیت استفاده خواهد داشت؟

صالح‌آبادی: بانک مرکزی وظایف خود را انجام داده است و اکنون منتظر وزارت صمت هستیم؛ وزارت صمت باید تنظیم سامانه‌های خود را به گونه‌ای انجام دهد که علاوه بر ارز، امکان خرید رمزارز نیز فراهم شود.

با توجه به اظهارات شما، اقدامات وزارت صمت در حوزه زیرساختی و فنی است؟ اقدامات فنی که بانک مرکزی باید انجام می‌داد، چه بود؟

صالح‌آبادی: بخشی از کار که بر عهده بانک مرکزی بود، انجام شد. در خصوص جزییات اقدامات فنی انجام شده نیز می‌توان بعدا صحبت کرد.

زمان اجرای رمز ریال نیز تا پایان شهریور است؟

صالح‌آبادی: بله. قرار بود رمز ریال تا پایان شهریور راه‌اندازی شود؛ کار آغاز شده و فرآیند قبل از اجرای آزمایشی از چند روز گذشته شروع شده است.

پس می‌توانیم بگوییم اجرای آزمایشی رمز ریال آغاز شده است؟

صالح‌آبادی: بله. چند روزی‌ست که شروع شده است. مرحله قبل از آزمایش این طرح در دو بانک ملی و ملت با دو فروشگاه و به مبلغ یک میلیارد تومان شروع شده است. این مرحله برای شناسایی مشکلات فنی احتمالی اجرا شده است تا بتوانیم به مرحله رسمی آزمایشی برسیم.

مرحله آزمایش رسمی تا پایان شهریور ماه سال جاری اجرایی می‌شود؟

صالح‌آبادی: امیدوارم. این طرح با یک میلیارد تومان در هیئت نظارت بر اندوخته اسکناس تصویب شد و از یک هفته پیش در اختیار تعداد محدودی قرار گرفت.

در صورت اجرای آزمایشی در شهریور ماه، عموم مردم به این طرح دسترسی دارند؟

صالح‌آبادی: خیر. مرحله آزمایشی برای افرادی بیشتر از این دوره ماقبل آزمایشی خواهد بود.

صداوسیما

منبع

مخالفت هند با پذیرش بیت کوین و اتریوم - ""
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا