اخبار ارز دیجیتال

ریودوژانیرو برزیل از سال آینده دریافت مالیات با رمزارز را قبول می‌کند | بورس سیگنال

ریودوژانیرو برزیل از سال آینده دریافت مالیات با رمزارز را قبول می‌کند | بورس سیگنال

ریودوژانیرو به عنوان دومین شهر بزرگ برزیل اعلام کرد که از سال 2023 دریافت مالیات با رمزارزها را آغاز می‌کند. این شهر با همکاری چند شرکت مختلف به مدیریت این پرداخت‌ها و تبدیل سرمایه‌های حاصله خواهد پرداخت.

بر اساس اطلاعیه شهرداری ریودوژانیرو، شهروندان از سال 2023 می‌توانند مالیات خود را با ارزهای دیجیتال پرداخت کنند. در این اطلاعیه آمده است: «شهرداری به منظور تسهیل عملیات‌ها با چند شرکت متخصص در زمینه تبدیل رمزارز به رئال برزیل همکاری خواهد کرد. با این کار، پولی که به دست شهرداری می‌رسد پول واقعی خواهد بود.»

«پدرو پائولو»، معاون امور مالی و توسعه ریو مدعی است که این شهر می‌خواهد برای شهروندانی که با رمزارز مالیات می‌دهند، تخفیف قائل شود.

رمزارز برزیل

افزون بر این، ریودوژانیرو می‌خواهد مجموعه منحصر به فردی از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) منتشر کند. این توکن‌ها شامل تصاویری از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر خواهند بود. پدرو پائولو می‌گوید عرضه این ان‌اف‌تی‌ها نه تنها به هنرمندان بومی کمک خواهد کرد بلکه باعث تشویق گردشگران می‌شود.

این دو طرح نخستین طرح‌های رمزارزی ریودوژانیرو نیستند. شهردار ریو قبلا گفته بود که می‌خواهد 1 درصد از سرمایه‌های شهر را در زمینه ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کند. همچنین، ماه گذشته میلادی کمیته امور اقتصادی سنای برزیل به اتفاق آرا قانونی را تصویب کرد که بازار رمزارزهای این کشور را کنترل خواهد کرد.

برزیل رمزارزها را قانونی می‌کند

این قانون دارایی‌های مجازی و نقش سرویس‌دهندگان را مشخص می‌کند. به‌علاوه، حالا توضیح داده شده که چه رفتارهایی می‌توانند مجرمانه تلقی شوند و چه جریمه‌هایی را در پی خواهند داشت. در پی تصویب این قانون، متا یک نشان تجاری جدید را در برزیل ثبت کرد تا در آینده برای بیت کوین و خدمات رمزارزی نرم‌افزار و سخت‌افزار بسازد.

گفتنی است که بانک مرکزی برزیل هم سعی دارد ارز دیجیتالی مخصوص خودش را بسازد. پیش‌بینی می‌شود که این پروژه از نیمه دوم امسال وارد فاز آزمایشی شود.

منبع

ال جی اولین کیف پول رمزارز خود را تا پایان سال جاری میلادی راه‌اندازی می‌کند
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا