اخبار

رویه شدن ابطال معاملات فولاد اعتماد به دولت را از بین می‌برد- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم

[ad_1]

نادر سلیمانی در گفت و گو با #بورس سیگنال و به نقل از خبرگزاری تسنیم، عنوان کرد: ابطال ناروای معاملات فولاد، فعالان بازار اعم از تولیدکننده و مصرف کننده را سردرگم کرده و اولین نتیجه ابطال معاملات، تاثیر منفی بر مصرف‌ کننده نهایی و نیز همچنین کارخانه های خصوصی و دولتی است. علاوه براین، ابطال های پرشمار، فعالان بازار را  به برنامه ریزی ها ، تصمیم ها و کارآمدی دولت، بدبین می کند». 

عضو هیات مدیره انجمن فولاد هشدار داد: «پر تعداد و رویه شدن ابطال ها، ماهیت مکانیسم بازار و اعتقاد به بازار مبتنی بر عرضه ‌وتقاضا را خدشه دار می کند و این اتفاق یعنی بازگشت به اقتصادی دستوری سال های قبل که به هیچ عنوان برای کشور خوشایند نیست. 

سلیمانی ادامه داد: ابطال معاملات فولادی ها به طور معمول به دلیل تغییر قیمت رخ می دهد. اما نکته مهم این است زمانی که خریدار واقعی به دلیل ابطال مکرر معاملات، نتواند مواد اولیه مورد نیاز بنگاه تولیدی خود را تامین کند به بازار آزاد مراجعه می کند و در واقع، ابطال ‌های کنونی ، باعث رشد سوداگری در بازار می شود. 

سلیمانی با انتقاد از برخی تصمیم‌های ناگهانی وزارت صمت، اظهار کرد: شاید هدف نهایی وزارت صمت، به تعادل رساندن قیمت هاست، اما این هدف ارزشمند نه فقط با تصمیم‌های یک ‌شبه و ابطال‌ها محقق نمی شود بلکه قیمت ها را در بازار به دلیل این روش اشتباه با افزایش مواجه می شود و فراتر از آن، زنجیره گرانی در بازار دیگر کالاهایی که با بازار فولاد مرتبط هستند نیز امتداد می یابد.  

عضو هیات مدیره انجمن فولاد در پایان تاکید کرد: باید تجدیدنظری اساسی پیرامون ابطال های کنونی انجام شود، وگرنه پیامدهای منفی سیاست های اشتباه فعلی، گسترش یافته و دامنگیر اقتصاد کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

عرضه اولیه فردا در فرابورس لغو شد- اخبار بازار سهام | بورس - اخبار اقتصادی تسنیم
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا