اخبار ارز دیجیتال

روسیه ماینینگ رمزارزها را به شرط نقد شدن در خارج از این کشور قانونی می‌کند

روسیه ماینینگ رمزارزها را به شرط نقد شدن در خارج از این کشور قانونی می‌کند

پس از موضع‌گیری‌های سخت و طولانی در مورد رمزارزها، به نظر می‌رسد برنده نهایی نبرد روسیه و اوکراین، بیت کوین باشد به طوری‌که بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است تا قانونی کردن استخراج رمزارزها پیش خواهد رفت. البته فعلا شرط گذاشته است که درآمد حاصل از ماینینگ باید در خارج از روسیه به فیات تبدیل شود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از نیوز بیتکوین، بیانیه اخیر کریل پرونین (Kirill Pronin)، رییس بخش فناوری های مالی بانک روسیه، حاکی از آن است مسکو آماده قانونی کردن استخراج کریپتو است مشروط بر اینکه ماینرهای روسی کوین‌هایی را که در این فرآیند به دست می‌آورند در خارج از کشور بفروشند.

تقریبا ۲ سال قبل و در جولای ۲۰۲۰ بود که روسیه اعلام کرد امکان خرید کالا با رمز ارزها و بیت کوین وجود ندارد. اوایل سال ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۰)، بانک مرکزی روسیه (CBR) سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را ممنوع کرد و سرویس مالیات روسیه نیز گفته بود رمز ارزها تهدیدی برای ساختار مالیاتی روسیه هستند. اما پس از آغاز جنگ این کشور با اوکراین و شروع تحریم روسیه، این کشور به سمت رمزارزها گرایش پیدا کرد. در اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که خبرگزاری از قانونی شدن پرداخت با رمزارز در روسیه خبر دادند.

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رییس بانک مرکزی روسیه، ماه گذشته اعلام کرد پرداخت‌های رمزنگاری در صورتی که به سیستم مالی روسیه نفوذ نکنند، مشکلی ندارند. در آن زمان، او اصرار داشت رمز ارزهایی مانند بیت کوین نباید در پلتفرم‌های روسی معامله شوند، زیرا این دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران بسیار پرنوسان و خطرناک هستند.

ایوان چبسکوف (Ivan Chebeskov)، مدیر بخش سیاست مالی وزارت دارایی، خاطرنشان کرد برخی از شرکت‌های بزرگ استخراج ارز دیجیتال در روسیه نیز مجبور شده‌اند هنگام برداشت وجوه با محدودیت‌های ارزی مقابله کنند. او پیشنهاد کرد روسیه زیرساخت مبادلاتی خود را برای تامین نقدینگی صنعت ایجاد کند.

منبع

۲ شاخص کلیدی که می‌شد با آنها سقوط اتریوم به زیر هزار دلار را پیش‌بینی کرد
nobitex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

nobitex
دکمه بازگشت به بالا